Tweede hands of nieuw

Gestart door Pommesss, sep 21, 2020, 23:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Pommesss

Hallo,

Ik ben nieuw hier en begeef me na lange tijd weer in 't wereldje van de drums. Jaren geleden, tijdens middelbare en studententijd heb ik veel gedrumd als hobby en in bandjes. Niet echt spectaculair niveau, maar gewoon leuk als hobby. Nu wil ik het graag weer oppakken, maar puur als hobby en door ruimtegebrek en overlast niet meer acoustisch. Ook m'n kinderen wil ik graag de beginselen bijbrengen van muziek en dus drummen. Nu de e drums redelijk betaalbaar zijn wil ik graag weer iets aanschaffen. Ik zat te denken aan een Alesis Nitro mesh, maar zie voor hetzelfde geld ook Roland 4td terug op marktplaats. Kan er iemand mij advies geven wat het beste is om te doen? Of een nieuw setje voor de lol van Alesis of toch voor het degelijke tweedehandse van Roland gaan? Bij voorbaat dank!

Otje

 

Gaat 't om bovenstaande drumstellen >de Roland = er ook  met gaasvellen< Zijn de prijzen ongeveer gelijkwaardig en is de 2de hands Roland nog 100% in orde . Dan zal ik h'm nemen. Ik ben er mee begonnen als eerste drum aankoop na een x aantal jaar 'drumloos' te zijn geweest. Eén van de weinige aankopen waar ik tot op de dag van vandaag zoveel plezier aan beleef ..De investering dubbel & dwars waard.. Tip: ga = naar een 'drum'winkel en leef je eigen uit. Er is vandaag de dag zoveel keus. Vergelijk en laat je goed  informeren. Komt vast wel goed. Veel plezier !


Technobeat


Het is wél zo dat je een merk als Roland makkelijker weer verkoopt mocht je willen upgraden naar een TD-9 of TD-17 of iets dergelijks .
Het is een gewild merk en populair bij ruim 85% van de E-drummers .
Dus Roland is een verantwoorde aankoop en speelt lekker .
Alesis is upcomming en ook niet slecht maar ligt wat minder in de markt .
Maar zoals forumlid Otje al zei : Ga naar een goede muziekwinkel en test de E-kits .
Zou zelf merken als Milenium - Fame en degelijke mijden , echt zonde van je geld , is meer speelgoed dan serieus E-drum .

Succes met de speurtocht en ...... Drummen is écht leuk  :Y  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog