twilight zone

Gestart door paulus53, mei 19, 2019, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

mei 19, 2019, 10:22 Last Edit: mei 19, 2019, 10:50 by paulus53
Mede drummers

Bij twilight zone van de earring, zit in het refrein een paar keer een crash accent op de 4ne( correct me if iám wrong)net voor , when the bullit hits the bone. Maar als ik goed luister zit daar geen kick onder.
Nu werd ik er laatst tijdens een optreden op gewezen door een heel ervaren drummer (dat ik niet ben)dat er onder  elke crash in welk nummer dan ook een kick moet zitten.
Zit er bij twilight zone een kick of speel ik het accent verkeerd of doe ik het goed?

alvast bedankt
https://www.youtube.com/watch?v=ldm1OpdS6Tw

Nijlpaard

Als mensen zeggen dat iets "moet" wordt ik al achterdochtig.

Het is muziek en dat is een vorm van expressie waarbij je jezelf vrijheden mag permitteren zolang deze werken in het geheel.

Vind je dat de bassdrum iets toevoegt dan doe je dat. Mogelijk de snare er onder kan ook. Alleen een crash "if it works, do it".

Als je naar het filmpje kijkt zie je dat Caesar zich ook vrijheden permitteert. Hij gaat bijvoorbeeld naar de ride terwijl je hoort dat de hihat wordt bespeeld.

Niet te veel luisteren naar mensen die je regels op proberen te leggen.

Maar als je het dan exact na wilt doen. Het klinkt alsof in het origineel idd het accent met de bassdrum er bij wordt bespeeld
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paulus53

Als mensen zeggen dat iets "moet" wordt ik al achterdochtig.

Het is muziek en dat is een vorm van expressie waarbij je jezelf vrijheden mag permitteren zolang deze werken in het geheel.

Vind je dat de bassdrum iets toevoegt dan doe je dat. Mogelijk de snare er onder kan ook. Alleen een crash "if it works, do it".

Als je naar het filmpje kijkt zie je dat Caesar zich ook vrijheden permitteert. Hij gaat bijvoorbeeld naar de ride terwijl je hoort dat de hihat wordt bespeeld.

Niet te veel luisteren naar mensen die je regels op proberen te leggen.

Maar als je het dan exact na wilt doen. Het klinkt alsof in het origineel idd het accent met de bassdrum er bij wordt bespeeld

Aah tnx voor je opbouwende woorden.
Maar heb ik wel gelijk dat het accent op de 4ne gespeeld word ?

Harre

Als je hem gewoon in vieren telt, dan op 4 zou ik gevoelsmatig zeggen.

Verder... Wat Nijlpaard zegt inderdaad  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

Aah tnx voor je opbouwende woorden.
Maar heb ik wel gelijk dat het accent op de 4ne gespeeld word ?
In het refrein wordt in de 9de en de 13 maat zowel op de 1ste tel als op de 4ne op de crash gemept.

drfill

Nu werd ik er laatst tijdens een optreden op gewezen door een heel ervaren drummer (dat ik niet ben)dat er onder  elke crash in welk nummer dan ook een kick moet zitten.
lol..  een kick onder elke crash in welk nummer dan ook ?   ..right..  hij speelt kick '4 on the floor' in dit nummer (op kwarten)
dus als er dan een crash/snare op 4-ne zit.. (bullet hits refrein) dan komt de kick daarna weer 'op' de tel..  de crash/snare zit daar dan tussen.. 
(ik hoor dan ook geen kick..)   https://www.youtube.com/watch?v=ij9Pmm7xa3Q&t=1m06s
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

paulus53

In het refrein wordt in de 9de en de 13 maat zowel op de 1ste tel als op de 4ne op de crash gemept.
Dank je wel, dan had ik dat dus goed gehoord :)

paulus53

lol..  een kick onder elke crash in welk nummer dan ook ?   ..right..  hij speelt kick '4 on the floor' in dit nummer (op kwarten)
dus als er dan een crash/snare op 4-ne zit.. (bullet hits refrein) dan komt de kick daarna weer 'op' de tel..  de crash/snare zit daar dan tussen.. 
(ik hoor dan ook geen kick..)   https://www.youtube.com/watch?v=ij9Pmm7xa3Q&t=1m06s
Ik hoor de kick ook niet , maar nijlpaard dus weer wel

kaboemba

Wat een hoop gelul dat iets moet, je moet iets juist niet.
Als je dingen namelijk MOET dan doe je dus wat iedereen doet en is dat nou echt wat je wil ?
Daarnaast accenten precies zoals het origneel, ach soms ontkom je er niet aan, persoonlijk doe ik maar wat (en ik spel onder andere twilight zone met de band) en dat bevalt mij beter dan welke regel dan ook.

Robert-Jan

Het komt heel weinig voor in popmuziek dat je een crash alleen speelt.
Het overgrote merendeel is wel met kick ja..op de één is 99,9% van de gevallen zullen we maar zeggen.
Hier zit je op de 4e samen met een snare. Een kick erbij zou kunnen maar dan haal je dat 4 on the flout effect onderuit.. crash en snare is wat het is hier, een crash alleen zou zwakker overkomen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paulus53

Het komt heel weinig voor in popmuziek dat je een crash alleen speelt.
Het overgrote merendeel is wel met kick ja..op de één is 99,9% van de gevallen zullen we maar zeggen.
Hier zit je op de 4e samen met een snare. Een kick erbij zou kunnen maar dan haal je dat 4 on the flout effect onderuit.. crash en snare is wat het is hier, een crash alleen zou zwakker overkomen.
Die andere jongen die mee drumt speelt precies het orineel na en speelt de crash direct na de snare cesar doet hem 1 maal direct met de snare maar daarna niet meer.
Maar wat je zegt over een kick onder een crash ben ik met je eens en dat doet hij dan waarschijnlijk ook want tussen de coupletten doet hij ook een extra kick op de 4e, dan vallen er 3 kicks achter elkaar met 4 on the flour

Robert-Jan

Dat accent wat iedere keer voor 'bullit hits the bone' zit is altijd met snare.
Let op he, bij zowel die cover als bij dat filmpje met Cesar en die andere drummer hoor je alleen maar het origineel, het geluid van de andere drummers zit er niet onder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Er zijn onder jullie vast veel betere drummers dan ik ben, maar serieus vinden jullie het echt leuk om e.a. zo uit te pluizen en NA te spelen ?
Ik speel in een coverband en dus ja ik speel wat anderen spelen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het precies zo te spelen als het origineel, dat haalt toch alle lol weg ?
Natuurlijk laat je je beinvloeden door het nummer en door het origineel, maar niet zelden speel ik echt heel wat anders, en soms pakt dat goed uit en soms wat minder maar daar door blijft het wel mijn spel.
Het is niet om een ander af te zeiken of kritiek te hebben, maar ik merk dat als ik kan spelen zoals ik dat wil of meer nog hoe ik ben dat ik relaxter achter mijn kit zit en dat ik veel beter speel. Daarnaast vind ik het vreselijk als bands nummers precies na spelen. Onze gitaristen spelen voor een deel een solo zoals het origineel maar vaak met een eigen invulling en volgens mij is muziek daar ook voor bedoelt.

Nijlpaard

Eens!

Ik probeer altijd de essentie van het nummer te pakken maar dan wel op mijn manier.

En soms is dat ook gewoon uit noodzaak. De groove van  "Born under a bad sign" door Cream ligt gewoon boven mijn skillset dus pas ik het zo aan dat de essentie bewaart blijft maar ik het zelf ook goed en ontspannen live kan spelen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#14
mei 20, 2019, 13:16 Last Edit: mei 20, 2019, 13:22 by Robert-Jan
Het gaat om een accent in een liedje,wat gewoon in dat liedje hoort.. waarom een discussie over naspelen?
Maar nu het er over gaat, niemand zegt dat je het exact na moet spelen.
Het is wel zo dat als je het goed uitzoekt je weet wat je speelt en niet 'maar wat doet'.  Niks is relaxter dan weten wat je doet en wat er komt naar mijn mening.
Je kan ook voor jezelf eerst een en ander naspelen/uitzoeken en dan zelf je invulling er aan geven.
Zo leer je wat een ander doet, hoef je niet na te doen maar je wordt er hoe dan ook een betere drummer van.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Het ging maar ook niet om dit accent maar gewoon een algemene discussie.
Och en als je al jaren zomaar wat doet dan weet je in ieder geval wat je niet moet proberen ;)

paulus53

#16
mei 20, 2019, 18:59 Last Edit: mei 20, 2019, 19:05 by paulus53
Dat accent wat iedere keer voor 'bullit hits the bone' zit is altijd met snare.
Let op he, bij zowel die cover als bij dat filmpje met Cesar en die andere drummer hoor je alleen maar het origineel, het geluid van de andere drummers zit er niet onder.
weet ik, maar ik kijk naar zijn handen en zijn handen doen de crash na de snare, bij de opname waar cesar bij zit. Maar als jij zegt dat de snare gelijk valt met de crash op de 4ne , dan geloof ik dat gelijk en ga ik dat eens oefenen en kijken of mij dat bevalt.
En even op het exact naspelen , ik ben het ermee eens dat je je eigen draai er aan moet geven maar ik wil wel eerst exact weten hoe het orgineel gaat

Omhoog