Gewa CBS 600

Gestart door henkmans, dec 05, 2011, 22:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

henkmans

Hey allemaal,

Ik was benieuwd of iemand hier mij iets kan vertellen over de Gewa CBS 600 boomstand.
Het gaat dus om deze: http://www.feedback.nl/shop/product/drums/gewa-cbs-600-2-delig/100005796/107783
Ik heb op internet wat dingen opgezocht maar ik kon echt heel erg weinig vinden over deze boomstand.
Dit is nog iets wat ik wel heb kunnen vinden, maar verder dus geen reviews ed. kunnen vinden: http://www.gewamusic.com/uk/basix-galgen-becken-stander-600-serie-cbs-600.html
Ik vroeg me dus voornamelijk af of deze standaard stevig/zwaar genoeg zou zijn om mijn ride bekken te kunnen houden. De standaard waar hij nu op staat weegt 3,7 kg, en deze CBS 600 weegt maar 2,7 kg staat er. En dan komt er nog eens bij dat dit dus een boomstand is.
Ik heb een 20 inch zildjian avedis medium.

Zouden jullie zo kunnen zeggen of deze standaard daar dus geschikt voor is?

Groeten,

Martijn

Erik

Als je je ride echt aan de galg wilt hangen (ver uitgeschoven dus) zou ik je aanraden om een zwaardere stand te kopen. eventueel met contragewicht. Ik zelf vind het altijd vervelend als de ride erg schommelt als je er op slaat of als de stand op het punt van kiepen staat. Daarbij kun je beter een tientje te veel uitgeven aan goeie kwaliteit, dan tien euro te weinig en daarna alsnog een fatsoenlijk apparaat kopen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Nlz

Inderdaad, koop een goeie stand waarbij je zeker weet dat je bekken stevig en veilig staat. Je gaat jezelf HEUL hard voor de kop slaan als je een goedkope, te lichte stand koopt, die vervolgens omvalt en je ride daardoor een scheur oploopt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick

Prima stands hoor. Trillen soms wat makkelijk los. Ik heb er 3 van en nooit problemen mee gehad (oefenruimte)

Fibesman

Koop een rechte stand zonder boom arm. Lichter, goedkoper en stabieler.

henkmans

Dat ik mezelf hard voor m'n kop ga slaan als m'n ride kapot gaat snap ik. Is eentje uit 70s ofzo, en ben er ook erg zuinig op. :P Vandaar dus ook dat ik even vroeg hier, omdat ik totaal geen verstand heb van hardware :/

Maar nou hoor ik dus langs de ene kant dat hij te licht kan zijn, en langs de andere kant dat hij goed is. Ik zal maar het zekere voor het onzekere nemen dan denk ik?


Koop een rechte stand zonder boom arm. Lichter, goedkoper en stabieler.

Dat is wat ik nu heb. Maar m'n probleem is dus dat de ride nog een beetje ver weg staat (zou dichterbij kunnen in ieder geval). Of is het heel normaal dat een ride boven de bassdrum op een rechte stand staat?

NathanR

Ik denk niet dat je het probleem zal krijgen dat hij te licht is, als je zorgt dat je je poten van de stand ver sprijt, en 1 poot in dezelfde richting zet als dat je boom heen staat. (Beetje onduidelijk uitgelegd maar hopelijk is het te begrijpen!)

henkmans


Ik denk niet dat je het probleem zal krijgen dat hij te licht is, als je zorgt dat je je poten van de stand ver sprijt, en 1 poot in dezelfde richting zet als dat je boom heen staat. (Beetje onduidelijk uitgelegd maar hopelijk is het te begrijpen!)

Ja, snap precies wat je bedoelt.  :P

Wat ik misschien ben vergeten te zeggen (over het goedkope gedeelte) is dat ze volgende week 25 euros kosten. Dat speelt ook wel een beetje mee in m'n keuze natuurlijk :P

Fibesman

Tja, post eens een foto van je opstelling?

henkmans


(Sorry voor slechte kwaliteit, was even genomen met m'n tamelijk oude telefoon :P )
Dit is mijn drumstel zoals hij er nu staat.
Let niet teveel op hoe scheef de rechtse crash staat, want daarvan heb ik zojuist even de standaard gewogen (dezelfde standaard als die nu onder m'n ride staat, 3.7kg btw), en nog niet goed terug gezet :P
Maar over de ride dus. Ik heb eens kritisch gekeken naar hoe hij nog dichter naar het midden zou kunnen.
Hij zou nog ongeveer 5 centimeters naar links kunnen, maar dan gaat hij ook een stuk of 10 centimeters naar achteren. Natuurlijk kan hij wel nog iets lager. Maar verder naar links (wat eigenlijk dus mijn doel was) zal niet gaan. De standaard staat nu al helemaal tegen de bassdrum aan, en ik heb (dacht ik tenminste) een erg grote bassdrum, dus 1 poot erachter kan ook niet echt. De poten van de stand zijn als volgt, 1 komt bijna tegen de bassdrum (achteraan) en 1 wijst recht naar de drumstoel. Dus dat veranderen gaat ook niet helpen :S
Ik zie hierin dus geen enkele manier om m'n ride verder naar links te brengen. Daarom dacht ik aan een boomstand.

Paul

Zo te zien hoeft de boomarm maar een heel klein stukje te worden uitgeschoven, als ik goed begrijp hoe jij het wilt. Dan zal deze Gewa net zo goed werken als elk ander duurder stand.

Gevaar van omkantelen en instabiliteit krijg je als je de boomarm heel lang wilt hebben (ofwel: bekken heel ver van de basis van het standaard af) en als je de poten niet in de richting van de belasting draait.

Fibesman

Van de stand waarom het gaat zie ik de onderkant niet echt goed maar als je de set nooit vervoert kun je rustig iets zwaars kopen. Anders zou ik er nog eens over nadenken. Bijvoorbeeld rechte flat base stands kun je heel dicht bijhalen.

henkmans

Goed, bedankt voor het advies iedereen.
Ik ga er nog even over nadenken, maar ik denk dat ik er wel een of twee ga kopen. Mochten ze toch niet geschikt zijn voor m'n ride, dan kan ik ze altijd nog gebruiken voor andere (eventueel nieuwe) bekkens.

Jake


Van de stand waarom het gaat zie ik de onderkant niet echt goed maar als je de set nooit vervoert kun je rustig iets zwaars kopen. Anders zou ik er nog eens over nadenken. Bijvoorbeeld rechte flat base stands kun je heel dicht bijhalen.


Inderdaad, single braced en flatbase stands kan je ook een pak dichterbij schuiven dan double braced stands. En een single braced stands van bv. Yamaha staat even stevig dan een double braced stand hoor. En ook ik ben voorstander van rechte stands. Dat is gewoon zoveel minder gedoe.

Als je echt niets anders wilt dan een double braced stand moet je een boomstand kopen. Zo'n contragewicht hoeft niet, zie gewoon dat 1 poot onder je ride staat, en dat je er een koopt waar de boom iets van textuur heeft zodat je hem beter vast kan zetten.

henkmans

Uiteindelijk twee stuks gekocht voor 50 euro samen.
Bevallen prima, eindelijk m'n ride goed boven m'n bass, speelt veel fijner. :)
Ik had zo nog even nagewogen, blijken ze ineens 3.5 kg te wegen ipv 2.7 lol. (En ja, 1x mezelf gewogen en daarna 1x mezelf + stand gewogen).

musiqman

#15
dec 24, 2011, 23:06 Last Edit: dec 24, 2011, 23:10 by musiqman
Ik gebruik sinds een poos alleen single braced straight stands (uit de 6 en 700 serie)

Ik gebruik daarvan maar 2 boomstands (één voor de ride en één voor de laatste crash om hem iets meer richting de 1ste floor te krijgen)

Aan de boom van de ride hangt ook een redelijk zware multiclamp met lange tomhouder met daaraan een triggerpad, het gaat zo top:

Omhoog