Low volume bekkens

Gestart door Wichert, dec 19, 2018, 17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

oeps..  dat werpt toch een ander licht op die dingen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ja ..een heeeeeleboel gaatjes in een bekken maken.
En dan er op slaan alsof het een normaal bekken is...en dan komen er opeens scheurtjes in dat bekken.









Joh!


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Na al die berichten, blijf ik dus (voorlopig) trouw aan mijn rubberen bekkens. Nog geen scheurtje te bekennen na al die aanslagen.



drfill

ik denk dat die 'goed' klinkende low v. bekkens ('R' en 'natural') misschien wel 100%
van B20 zijn, en deze kun je dus niet straffeloos blijven perforeren..  (blijkbaar)
en die slecht klinkende (keukenzeef) bekkens zijn waarschijnlijk van sterker materiaal,
waardoor ze 'niet' klinken..   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Dat is precies wat ze op de website hebben staan ja

'Made with B20, the R Series (the name is derived from the word "Ruhig" which is German for "Quiet"), is a handmade innovative silent cymbal.

The holes in each cymbal are skilfully hand drilled one at a time to produce beautifully rich and clear cymbal tones with a lower volume.'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

dat is dan dus duidelijk.. low volume bekkens 'moeten' dus slecht klinken,
de meeste zijn van een nikkel (of andere) legering gemaakt,  dus klinken dan niet als zachtere normale bekkens..
(als ze langer mee moeten gaan ..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Of..
Je moet niet met je partyband denken dat je low volume bekkens kan kopen en dan met dezelfde kracht kan spelen in de hoop dat je dan het volume naar beneden krijgt en niet de  intentie.
Die scheuren aan de rand geven aan dat hard geslagen is danwel dat het bekken erg strak hing.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Ik ben al langere tijd de aegean cymbalen aan het volgen en heb meerdere fora en reviews bekeken.  Dit is eigenlijk de eerste review die ik lees waarin er iets met het cymbal fout gaat dus laat me niet meteen afschrikken wat dat betreft :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Misschien zit die review-schrijver met al zijn kracht op die Agean bekkens te hengsten , en ja ... daar kan geen één metalen bekken tegen ( ook de normale akoestische niet ) .
zelf heb al jaren de Gen-16 bekkenset van de eerste generatie , maar heb alleen een scheur in het top-hihat bekken gehad en is toen onder garantie vervangen .
Maar ik ben dan ook geen hardhitter .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Je duits is wat roestig??  ;)

Misschien zit die review-schrijver met al zijn kracht op die Agean bekkens te hengsten , en ja ...
Wir sind wirklich keine Heavy Metal Band und kein „hau voll drauf" Drummer spielt die Becken, darum darf man berichtige Zweifel an der Qualität und Verarbeitung dieser Low noise Becken haben.

....dus dat lijkt dus niet direct de oorzaak.

Paul

Ja ..een heeeeeleboel gaatjes in een bekken maken.
En dan er op slaan alsof het een normaal bekken is...en dan komen er opeens scheurtjes in dat bekken.
Precies dat.. Ik vraag me sowieso af hoe die low volume cymbals het zo lang uithouden.
Het perforeren geeft altijd kleine oneffenheden danwel zwakke punten rondom het gat. En van normale bekkens weten velen uit ervaring dat ze op termijn gevoelig zijn voor zelfs microscopische defecten.
Daarnaast twijfel ik ook over hoe goed een geperforeerd bekken gelijkmatig kan vervormen om de energie te dissiperen. Ik zou wel eens een slow-motion filmpje willen zien van een geperforeerde low-volume cymbal tegenover een normaal cymbal. (Iemand?)

kaboemba

Scheur in top hihat en geen hardhitter, garantie of niet maar hiermee ondersteun je alleen maar de gedachte dat het zwakker is.
Het kan ook niet anders dan dat het zwakker is.

Nijlpaard

Zullen vast wat aan stevigheid inleveren maaR speel nu sinds juni vorig jaar op de arborea's en die houden zich prima :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

#38
jan 04, 2019, 10:37 Last Edit: jan 04, 2019, 10:39 by drfill
dat is dus wat ik dacht.. als je 40% materiaal eruit haalt (gaatjes) heb je geen 100%
materiaalsterkte meer (en veel zwakke plekken toegevoegd, rond cup en rand bv.)
tenzij je ze van sterker materiaal maakt..  wat de meesten ook doen
(behalve die B20 low volume bekkens) ik denk dat zildjian ook wel getest heeft met
B20  L-80 cymbals.. en toen maar iets sterkers is gaan doen..  (is mijn mening)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Ik gebruik nu al een hele tijd de Agean R Low noise cymbals.

Hihats 14 inch
Splash 10 inch
Ride 20 inch
Crash 16 inch en 14 inch

Deze low noise zijn de best klinkende
Low noise cymbals die er zijn naar mijn mening.
Ik heb er al een paar keer live mee gespeeld, voor kleine jammsessies en kleine optredens zijn deze cymbals echt ideaal en daar gebruik ik ze dan ook voor.
Ze zijn vrij lich tegenover een echt bekken. Maar toch hebben ze een mooie klank.

kaboemba

Ik heb fimlpjes bekeken en inderdaad het is het beste wat ik gehoord heb, maar nog steeds klinkt het wat mij betreft nergens na.
Als deze samples op een module zouden zitten zou iedereen zeggen dat het nergens naar klinkt.
Okee het klinkt beter dan rubber matten op je bekkens, niet dat ik weet hoe dat klinkt want heb het nog nooit gehoord, maar ik heb toch duizend keer leiver de samples in de modules die ik gehad heb.

djska

Of..
Je moet niet met je partyband denken dat je low volume bekkens kan kopen en dan met dezelfde kracht kan spelen in de hoop dat je dan het volume naar beneden krijgt en niet de  intentie.
Die scheuren aan de rand geven aan dat hard geslagen is danwel dat het bekken erg strak hing.
En dus zijn in de volgende versie de gaatjes rond de cup even overgeslagen.
De blog op de site is trouwens heel interessant:
https://www.lecker-nudelsalat.de/ein-schlagzeug-neu-erfinden/

animal

#42
jan 07, 2019, 21:55 Last Edit: jan 07, 2019, 22:07 by animal
Leuk verhaal maar wel heel veel gedoe, ik kocht een drum met ondiepe trommels meer dan 10 jaar geleden kant en klaar en geloof me het klonk nog steeds hard of toch net niet echt lekker, met name de toms.
Idem bij de oplossingen die worden aangedragen in het blog. Alle 'aanpassingen' maken dan wel dat de drums minder geluid produceren, maar het klinkt ook nergens (meer) naar.
In de blog wordt de behaalde klankkwaliteit vergeleken met een Roland-module, het type wordt niet genoemd en sinds de blog zijn er nieuwe (type) modules op de markt verschenen, maar de conclusie dat hun bewerkte drums sowieso beter klinken dan een Roland module, deel ik sowieso niet.


Robert-Jan

Met deze hou je je sound van je bekkens snare en toms redelijk goed overeind..
https://www.qpercussion.com/qsticks/nl/soortenenmaten.shtml
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ja, dat heb ik ook lang als de oplossing gezien, maar het bekken geluid vond ik wel heel veel zachter dan het trommel-/tom geluid, en press rolls en rim clicks waren niet mogelijk of klonken niet al te overtuigend.

kaboemba

Och op stick gebied heb ik ook al van alles geprobeerd en de stick die ik zelf gemaakt had vond ik nog het best.
Rods en zelfs speciale plastic sticks met daarin een nylon uit einde (beetje als een tie rip), laatste was helemaal niks sloeg ik er 2 van kapot bij de eerst oefensessie.

Mijn eigen sticks waren een idee die n.a.v. die stikc had gemaakt, maar dan veel beter.

Robert-Jan

@animal
Het is altijd inboeten aan.. als je zachter moet spelen. Rimclicks is dan niet echt het issue lijkt me toch?
Press rolls zijn sowieso overrated ;) De verhouding is weer even zoeken ja, maar dat kan je wel zelf aanpassen. Het is imo 100x beter dan wat ik als oplossingen in dat blog lees en hoor

@kaboemba, ik link bewust dit merk. Beter is er niet als het om dit type stok gaat.


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

@animal
 Het is imo 100x beter dan wat ik als oplossingen in dat blog lees en hoor.
Dat is zeker waar, maar na de Rods-tijd (geen rot-tijd  ;) ) ga ik nu toch voor (meer) electronisch/hybride .

kaboemba

Tja ik heb al meerdere beter is er niet dingen langs zien komen en gehad, het blijft gewoon vaginale zooi.

Robert-Jan

Dees heb je nog niet gehad hè?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog