Midi tracks en drumsoftware

Gestart door elwizzy, nov 28, 2018, 21:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

elwizzy

Hoi, ik heb sinds kort een Yamaha DTX 402 aangeschaft. De bijgeleverde apps zijn super om mee te oefenen. Echter ik ben op zoek naar nog wat extra uitdaging om mee te oefenen:
- midi files van bekende songs (liefst gratis)
- drumsoftware die kan worden aangesloten op de module (gratis of betalend)

Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?

Thanks

Lexter

Ik speel heel veel met midi tracks, en er zijn veel z.g.n. MIDI bibliotheken te vinden op het internet.
Veelal gratis. Je moet wel een goede geluidskaart hebben die de Midifiles ook kan vertalen naar goede instrumenten.
Alleen met een Windows laptop, (Microsoft GS wavetables) klinkt het nergens naar.
Ook de kwaliteit van de file kan behoorlijk variëren.
Met Apple heb ik geen ervaring, maar dat schijnt goede geluiden en hardware aan boord te hebben om een dergelijke file goed af te spelen
Ik heb verder geen ervaring met drumsoftware zoals EZ drummer e.d.
Hier op het forum is er vast wat over te vinden.

Succes.

Wichert

Is Spotify geen optie voor je? Ik speel alleen maar nummers via Spotify. Met een goede koptelefoon kan je heerlijk los gaan!!


Groetjes

Paul

Volgens mij is elwizzy met MIDI-tracks ook vooral op zoek naar muziek zonder drums. Er zijn best wat nummers te vinden op het web, zoek maar eens op "drumless tracks".

- drumsoftware die kan worden aangesloten op de module (gratis of betalend)
Je bedoelt hiermee software die de geluiden afspeelt in plaats van de module? Daarvoor zijn legio alternatieven: GarageBand (Mac), Superior 2.0/3.0, etc. Kijk eens rond in dit subforum, in de diverse topics vind je inspiratie hoe te beginnen, wat je nodig hebt etc. En er is zelfs een topic over een DTX 502 met Toontrack

elwizzy

Hoi, ben nu al een tijdje aan het drummen en het bevalt me prima. Ik heb ondertussen heel wat grooves en fills in MIDIformaat gevonden die ik zou willen leren naspelen. Ik heb Logic Pro, dus ik kan de MIDIbestanden afspelen via dit programma. Echter er wordt standaard niet aangegeven welke trommel/bekken wanneer moet worden bespeeld, voor een beginner als ik toch wel redelijk handig.

Is er een optie in Logic Pro die dit mogelijk maakt en het ritme visueel maakt? Of gebruiken jullie hiervoor een ander programma?

Bedankt

Robert-Jan

#5
jan 04, 2019, 10:40 Last Edit: jan 04, 2019, 11:33 by Robert-Jan
Als je de miditrack selecteert en dan onderin op score klikt (piano roll-score-stepeditor) zie je het notenbeeld van die track.
Dat wil nog niet zeggen dat je dan een fatsoenlijke drumscore hebt, maar wel een beetje een beeld.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

HarryD

Je kan Logic Pro X helemaal naar je hand zetten wat betreft drumnotatie.
Eenvoudig is het echter niet.
Ik heb destijds erg veel steun aan deze link gehad http://www.paulseidel.com/drum-notation-logic-pro-x/

elwizzy

Zalig, merci voor de tip. Het is me gelukt om Logic Pro zo in te stellen dat alle geïmporteerde minitracks worden omgezet naar drumnotennotatie  :) Nu nog eens kijken of het lukt met volledige MP3's.

animal

..........Nu nog eens kijken of het lukt met volledige MP3's.
:? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig bent, anders gezegd wat 'Midi' inhoudt (hoe het werkt) en wat het verschil is met MP3.

https://www.bax-shop.nl/forum/f92-kennisbank/must-read-de-basis-van-midi-wat-het-is-hoe-het-werkt-en-waarom-het-belangrijk-is-6175.html

drfill

minitracks ?  ik weet ook niet of die midi notatie wel echt leesbaar is ?
dit is namelijk vaak niet zo..  als je met dit programma werkt (leest, schrijft) een uurtje per dag..
dan kun je binnen 6 weken redelijk lezen .. en het is nog steeds gratis.. https://aerodrums.com/get-aered/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Minitracks krijg je als autocorrect aanstaat en je miditracks wilt schrijven..
Weet ik uit ervaring.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

elwizzy

Ik was idd niet volledig mee, nu al iets meer. Als ik het dus goed begrijp kan ik een mp3 niet omzetten naar MIDI omdat mp3 audio is en MIDI niet. Waar het mij om te doen is om de drumnoten van bekende tracks te laten meelopen met de muziek (bewegende partituur). Ik kan dus denk ik in Logic Pro wel 2 sporen maken: een audiospoor met de mp3 en een midispoor voor de partituur?

Omhoog