Evans 16”

Gestart door Jazz, nov 26, 2018, 14:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik had n evans emad coated 16" besteld hier bij de muziekzaak.
Deze heb ik vanmorgen opgehaald. Hijzelf is er morgen weer.
Nu is het n evans emad clear 16"
Zit daar verschil in wat basgeluid betreft?. Ik heb deze uitgeprobeerd en vind t geluid maar matig.
Ik moet niet teveel basgeluid maar dit is bijna zacht te noemen. Heb er al n andere klopper opgezet. Is dit dat wat de bedoeling is ? Ik heb t voorvel behoorlijk losgedraaid om wat galm te krijgen.  Er zit n ring van schuim op. Misschien dempt dat teveel?
There is no music without jazz

drfill

#1
nov 26, 2018, 15:38 Last Edit: nov 26, 2018, 15:45 by drfill
de foam ring haalt wel iets van beater attack weg, misschien met 16" heb je die ring niet nodig,
met een clear vel heb je dan iets 'helderder' attack,  plastic beater of een falam / eq patch geeft
ook meer attack..   met een coated vel zal de attack niet meer worden..
zorg evt. ook dat je beater 'lang' genoeg is (geeft ook iets meer volume)
alleen moet je niet te veel boven midden 16" uitkomen  (vandaar die bassdrum risers..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Dan zal ik morgen de foam ring eraf halen. Eens kijken wat dat doet.
En inderdaad n plastic beater kan ik ook uitproberen.
Dank je wel.
There is no music without jazz

animal

#3
nov 26, 2018, 16:27 Last Edit: nov 26, 2018, 16:39 by animal
Zit daar verschil in wat basgeluid betreft?
De coated variant geeft je een iets warmere en kortere sound, de clear variant iets meer 'klik' en sustain.

Citaat
Ik heb deze uitgeprobeerd en vind t geluid maar matig. Ik moet niet teveel basgeluid maar dit is bijna zacht te noemen.
Waarschijnlijk alléén nog maar in 1 ruimte beluisterd en ik vrees de zolder (met symetrisch dak/punt dak), akoestisch een belabberde plek waar vooral het mid oververtegenwoordigd is. Kortom, ik zou zeker ook in je band-/repetitieruimte de sound checken.

Citaat
Ik heb t voorvel behoorlijk losgedraaid om wat galm te krijgen.
Dit klinkt onlogisch, juist door het voorvel wat strakker te draaien krijg je wat meer toon en galm.
Zelf had ik bij mijn midtown het frontvel thuis ook slap staan, in de repetitieruimte bleek er weinig volume over te blijven, dit werd door het strakker spannen van het frontvel volledig opgelost, resultaat..... meer booooom!

Citaat
Er zit n ring van schuim op. Misschien dempt dat teveel?
Het weglaten van de foam-ring haalt nu juist de sound weg waarmee de e-mad zo geliefd/bekend is geworden.
Maar als je verder nog demping in de basdrum hebt liggen, zou ik deze wel eruit halen

Jazz

Locatie is perfekt beschreven !!
Voorvel losser zou beter geluid geven, meer toon en galm. heb ik op internet gelezen (bij t stemmen van de bas )
Dit zal ik morgen aanpassen. Misschien geeft dat t resultaat wat ik wil.
En ik blijf af van de foam ring.

There is no music without jazz

FreeFloater

Bijzonder, mijn ervaring is ook dat bij het voorvel losser de sound ook korter en minder vol wordt. Een strakker voorvel zorgt over het algemeen meer voor een BOOOOOM (meer sustain). Vergelijk het maar met je toms. Zet je daarvan je reso vel minder strak dan je bovenvel, wordt je toon ook korter.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

animal

Locatie is perfekt beschreven !!
Voorvel losser zou beter geluid geven, meer toon en galm. heb ik op internet gelezen (bij t stemmen van de bas )
Dit zal ik morgen aanpassen. Misschien geeft dat t resultaat wat ik wil.
En ik blijf af van de foam ring.
En? Nog vorderingen gemaakt?

Jazz

Klinkt beter maar wat mij betreft toch nog ietwat te dof.
Maar goed, t is natuurlijk ook n 16" en wat je al zei , locatie doet n hoop.  Ik zal m eens meenemen naar t reperteren.
Ws zal dat ook heel anders klinken. Bij mijn cymbals was dat zeker t geval.
There is no music without jazz

Omhoog