Aankoop versterker

Gestart door 67Deadman, okt 24, 2018, 21:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Zat te zoeken naar een redelijke Keyboard / Drumversterker. Ik hoef de 013 niet met geluid te vullen maar een beetje geluid zou niet verkeerd zijn. Budget is rond de 600 euro. In de repetitie ruimte zou ik toch aardig mee moeten kunnen doen want zodra de gitarist zijn amp open zet heb je een bak met geluid (we kijken hem altijd wel streng  corrigerend aan  :Y ) Ik had al wel een actieve versterker maar als je die harder zetten dan klonk die altijd wat blikkerig en die heb ik van de week verkocht.

Nu zat ik zelf te denken aan een Roland KC600 (reeds beluisterd) of een Behringer Ultratone KXD 15 (denk dat ik morgen eens even langs Bax in Goes ga rijden)
Nu zeggen mij de specs van versterkers vrij weinig. 600 watt boven 200 watt hoeft blijkbaar niet altijd beter te zijn.
De verkoper van de Roland had ook helaas geen Behringer staan.
Zijn er mensen hier die iets over de specs kunnen vertellen ? En dan heb ik het natuurlijk niet over de afmetingen, gewicht etc.


https://media.music-group.com/media/PLM/data/docs/P0AZY/KXD15_KXD12_QSG_WW.pdf
Op blz 9 staan de specs van de Berhinger


https://static.roland.com/assets/media/pdf/KC-400_600_990_nld01_W.pdf
Op blz 13 staan de specs van de Roland








hjs

Ik heb op m'n drumkamertje een Alto 215 staan als ik eens de buren wil lastig vallen.
Geen idee hoe die het zou doen in de oefenruimte  :?
Het merk op het spoor gekomen via de drum-tec website.

kaboemba

#2
okt 24, 2018, 21:37 Last Edit: okt 24, 2018, 21:40 by kaboemba
Ik neem aan dat het voor e-drums is ?
Die keyboard versterkers van roland schijnen echt prima te voldoen.
Persoonlijk kan ik een goede basversterker met tweeter aanbevelen, lekkere sound en voldoende punsh.
Ik heb zelf het liefste een 2x12, 10 is net te strak en een 15 te los.

Voor wat betreft wattage, tegenwoordig gooien ze met hoge wattage waar ik altijd vraagtekens bij zet, maar meer is niet persee beter als geeft het je wel meer headroom (minder vervorming).

Persoonlijk zou ik voor de merken met een nogal hifi sound gaan zoals markbass.
Er staat een hele mooie markbass epifani set op marktplaats, weliswaar 4x10 inch speakers maar erg goed spul, vraagprijs 650.

En de t.c. electronics combo's schijnen ook lekker te zijn voor het geld.

Btw ook nog een mooie markbass little mark incl cabinet en keurig in hoezen voor 550 op MP

animal

#3
okt 24, 2018, 21:41 Last Edit: okt 24, 2018, 21:47 by animal
Omdat zowel in geen van beide pdf's als op de website van Bax iets wordt vermeld over de maximale geluidsdruk (=SPL = Sound Pressure Level), adviseer ik je geen van beide te kopen. Als er niets over wordt vermeld is dat namelijk meestal geen goed teken.
Nog belangrijker dan het wattage is, zeker bij drums, de SPL van belang, voor het gemak zeg ik nu 'hoe hoger hoe beter' (en veiliger want de speakers kunnen de 'druk' beter verwerken)

Ik adviseer je daarentegen zeker bij Bax deze te gaan beluisteren https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/product/472780/b-stock-power-dynamics-pd812a-draagbaar-12-inch-array-systeem

Ik gebruik zelf de (enigszins) vergelijkbare RCF Evox, maar die is 2,5 duurder. Ik ben er wel erg over te spreken.

67Deadman

Ik neem aan dat het voor e-drums is ?


Hoofdzaak voor de keyboard. Maar de E-drum moet er ook lekker op mee kunnen

kaboemba

Ik weet niet animal, dit zijn nu net een beetje die crappy merken die ik zou vermijden.
Aan de andere kant is er steeds meer mooi nieuw spul op de markt en niet alles is slecht.

67Deadman

Omdat zowel in geen van beide pdf's als op de website van Bax iets wordt vermeld over de maximale geluidsdruk (=SPL = Sound Pressure Level), adviseer ik je geen van beide te kopen. Als er niets over wordt vermeld is dat namelijk meestal geen goed teken.
Nog belangrijker dan het wattage is, zeker bij drums, de SPL van belang, voor het gemak zeg ik nu 'hoe hoger hoe beter' (en veiliger want de speakers kunnen de 'druk' beter verwerken)

Ik adviseer je daarentegen zeker bij Bax deze te gaan beluisteren https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/product/472780/b-stock-power-dynamics-pd812a-draagbaar-12-inch-array-systeem

Ik gebruik zelf de (enigszins) vergelijkbare RCF Evox, maar die is 2,5 duurder. Ik ben er wel erg over te spreken.
Zal er eens naar luisteren als in bij Bax ben

animal

Ik weet niet animal, dit zijn nu net een beetje die crappy merken die ik zou vermijden.
Aan de andere kant is er steeds meer mooi nieuw spul op de markt en niet alles is slecht.
Je zou zeker denken dat het prijsverschil met de RCF Evox natuurlijk ergens vandaan moet komen (anders heb ik veel te veel betaald  ;) ), maar de Power Dynamics lijkt wel heel erg veel op de RCF. Als ie toch bij bax komt, zou ik ze zeker proberen.

67Deadman


kaboemba

Zal wel wat wegen maar over het algemeen onverwoestbaar.

67Deadman

Vandaag bij Bax geweest (Met vrouw en hond want we zouden nog naar het strand doorgaan) nog even de RFC en de Power Dynamics bekeken maar dat is niet echt wat ik zocht.
Met de keyboardverkoper gesproken over een goeie keyboardversterker die binnen mijn budget valt. Als je echt goed geluid wilt hebben kan je beter voor een PA versterker kiezen, aldus de verkoper, maar das nu net wat ik niet zoek. Die heb ik net verkocht omdat ik het niet handig vond meeslepen.

Het blijft lastig. Maar volgens hem was de Laney AH300 Audiohub Combo ook wel een prima versterker. Deze uit het magazijn laten komen en een Yamaha PSR S775 keyboard op aan gesloten. Deze heb ik zelf ook thuis staan samen met een Roland BK9
Geluid was goed gaf ook de hoge tonen goed weer zonder blikkerig te worden. Laag ook prima maar toch miste ik iets in deze versterker. Alle knopjes uitgeprobeerd maar ik voelde hem niet.  MP3 speler nog op aangesloten maar ik weet het nog niet. Bax is wel een hele grote hal voor zo'n versterker en echt hard durfde ik hem niet te zetten. Hij stond pas op een kwart en er kwam al een bak geluid uit die versterker niet normaal. Helaas niet op een e-drum kunnen aansluiten. Vond de Roland KC 600 wel net een stapje beter klinken.

Daarna wilde ik eigenlijk de Behringer KXD 15 uitgaan proberen (na anderhalf uur) maar toen verscheen er in mijn ooghoek mijn vrouw met de bruine labrador.  :w  :w  Tijd om dag te zeggen.  :Y  :Y  Tijd om dag te zeggen.  :Y  :Y

Denk dat je eigenlijk gewoon er een dag voor moet uittrekken en lekker alleen gaan.



67Deadman

Ik had afgelopen maandag nog een mail gestuurd naar Bax waarom de Behringer KXD 15 bij Amazon / Thomann / Gear 4 music zo rond de 250 euro staat en bij Bax 365 euro en of zij eventueel mee konden gaan in die prijs.

Kreeg ik gisteren een mail terug dat de prijzen al scherp staan en dat ik wel mee kon profiteren met de voordeelbundels en de voorwaarden zijn goed etc etc.

Dus nee, ze gingen niet mee in die prijs.

Zit ik net op de site van Bax tte gluten en wat zie ik ? Staat die nu voor 252 euro. B stock voor 233 maar die is toch wel zichtbaar beschadigt.
Heb de stoute schoen maar aangetrokken en hem blind gekocht voor 252. Ik lees toch ook wel enthousiaste berichten. En je hebt hem 60 dagen op zicht en mag hem dan weer kosteloos terug sturen.

Nu heb ik even de tijd om deze uit te proberen

animal

nog even de RFC en de Power Dynamics bekeken maar dat is niet echt wat ik zocht.

Alléén bekeken? Jammer of ook beluisterd?
Verder leuk verslag en idd vrouw voortaan thuis laten en met de labrador naar het strand gaan. :Y

kaboemba

Ik ben heel benieuwd want eigenlijk mag je voor dat geld geen fatsoenlijke versterker verwachten.
Maar goed ik heb ook een behringer digitaal mengpaneel en die is gewoon heel erg goed.

Maar toch, een fatsoenlijke speaker kost al heel wat, tweeter er bij, kast, enz enz.
Maar goed ik dacht vroeger ook dat een beetje bascabinet veel moest wegen maar toen wist ik nog niks van neodymium speakers.

Maar ik blijf toch altijd huivering op de lange termijn met dit soort goedkope apparatuur, kwaliteit kost gewoon wat.

67Deadman

Ik ben heel benieuwd want eigenlijk mag je voor dat geld geen fatsoenlijke versterker verwachten.
Maar goed ik heb ook een behringer digitaal mengpaneel en die is gewoon heel erg goed.

Maar toch, een fatsoenlijke speaker kost al heel wat, tweeter er bij, kast, enz enz.
Maar goed ik dacht vroeger ook dat een beetje bascabinet veel moest wegen maar toen wist ik nog niks van neodymium speakers.

Maar ik blijf toch altijd huivering op de lange termijn met dit soort goedkope apparatuur, kwaliteit kost gewoon wat.
Klopt, dat is wat de verkoper ook vertelde over die Behringer. Goed maar op lange termijn durfde hij zijn hand niet voor in het vuur te steken. Maar ja, ik ben eigenwijs en moet zelf eerst mijn kop stoten.

67Deadman

Alléén bekeken? Jammer of ook beluisterd?
Verder leuk verslag en idd vrouw voortaan thuis laten en met de labrador naar het strand gaan. :Y
Bekeken, er stonden daar bij de pa versterkers geen verkopers en er stonden er nog meer voor mij te wachten tot er iemand zou opdagen.

animal

Bekeken, er stonden daar bij de pa versterkers geen verkopers en er stonden er nog meer voor mij te wachten tot er iemand zou opdagen.
Snap het, maar wel jammer. Ik ben iig wel benieuwd naar je ervaring met de Behringer icm e-drums.

67Deadman

Kan je van Bax zeggen wat je wilt maar het is weer allejezus snel geleverd.
Gisteren om 20.08 uur de betaalknop ingedrukt en om 14.30 uur vanmiddag drukte DHL op de knop van onze deurbel.

Lekkere onhandige zware doos naar boven gesjouwd en netjes opengemaakt. Behringer eruit en doos naar zolder (mochten we hem nog nodig hebben).

Eerste indruk :

Ziet er netjes en stevig uit en gewicht valt mee. Knopjes en schuifjes voelen prima aan. Kast ziet er mooier uit dan op de foto.
Bediening niet moeilijk, geen boekje nodig. Het wijst zichzelf uit.

Alle 2 de keyboards erop aangesloten en de Yamaha DTX 900M E-drum kit en ik moet zeggen, het valt mij niet tegen. Alleen voel ik nog de bas niet, je hoort hem wel maar voelt hem niet zoals ik die op de Roland KC 600 wel voelde. Misschien kwestie van instellen maar dat komt nog wel.

De E-Drums geven een prima geluid, geen gekke vervormingen gewoon een clean helder geluid. Heb alleen niet de bass drum kunnen uitproberen want ik heb mijn dubbele drumpedalen uitgeleend aan onze drummer.  8)7  Zij wilde wel eens weten hoe dat werkte maar is er nu aan verslaafd. Als het goed is krijg ik ze de volgende repetitie terug. Na 10 maanden verbouwing achter de rug wil ik nu wel weer eens beginnen met drummen
Keyboards klinken er goed op. Vind de Roland BK9 beter klinken dan de Yamaha PSR S770 maar dat kan zijn omdat de Roland meer in het duurdere segment zit dan de Yamaha. En vergeet niet, zelfs op deze Roland keyboard zitten de Supernatural sounds :O

Heb hem nog niet vol open durven te draaien dat doe ik volgende week wel na mijn werkweekend. Dan is het dorp ook weer werken kan ik overdag weer herrie maken.

Wordt vervolgd






67Deadman

Hard kan die wel en aanstaande dinsdag neem ik hem mee naar de oefenruimte daar kan ik ongegeneerd vol open gooien.

Maar toch..... Als de gehele EQ sectie op 0 staat klinkt die helder, prima geluid.
Maar zodra je gaat pielen met de schuifjes dan klinkt het, dan klinkt het, dan klinkt het, anders uiteraard maar kan er de vinger niet opleggen.
Zodra de bas ook in het spel komt dan lijkt het net of er een hand voor de box gehouden wordt. Zo'n iet wat dof geluid geluid krijgt je dan dat je denkt hij moet helderder klinken maar dat krijg ik dan niet voor elkaar.

We zullen dinsdag eens zien. Uurtjes vroeger komen, kan ik lekker mijn gang gaan.


animal

Succes, ben benieuwd naar het resultaat.

67Deadman

Heb hem vanavond 3 kwart open gehad in de repetitie ruimte, is dan wel verdomd hard, maar meer durfde ik niet. Kreeg zo maar het gevoel om dat maar niet te doen. Heb ook niet het vertrouwen erin dat die dat uren kan volhouden.
Geluid is wel oke maar zodra ik 10 meter verder ga staan klinkt het geluid minder. Klinkt ook wat dof, krijg ik niet echt zuiver.
En daar hou ik niet van. Dus deze gaat weer retour Bax Shop.

dunDaan

Lijkt me een beetje voorbarige conclusie. Als je 10 meter verderop staat wordt het geluid heel erg beïnvloed door de ruimte waar je in staat. Geen enkele speaker klinkt hetzelfde als je er 1 meter vanaf staat tov als je er 10 meter vanaf staat.
Dat het dof klinkt is enigszins logisch want de lage tonen dragen veel verder dan de hoge, dus de balans tussen hoog en laag gaat steeds meer naar het laag naarmate je verder weg staat.
Ga eens op een metertje of 2 à 3 van de speaker af staan. Ben je dan tevreden? Niets meer aan doen. Ontevreden => retour Bax
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

67Deadman

Lijkt me een beetje voorbarige conclusie. Als je 10 meter verderop staat wordt het geluid heel erg beïnvloed door de ruimte waar je in staat. Geen enkele speaker klinkt hetzelfde als je er 1 meter vanaf staat tov als je er 10 meter vanaf staat.
Dat het dof klinkt is enigszins logisch want de lage tonen dragen veel verder dan de hoge, dus de balans tussen hoog en laag gaat steeds meer naar het laag naarmate je verder weg staat.
Ga eens op een metertje of 2 à 3 van de speaker af staan. Ben je dan tevreden? Niets meer aan doen. Ontevreden => retour Bax
Nee, dat snap ik ook wel. Maar dat doffe is ook van dichtbij en das nou jammer.

Hammar

Shit....ik zag pas 3 hele dikke Peavey keyboardversterkers voorbij komen op FaceBook.....voor maar €150 per stuk. Ideaal voor e-drums!

Hammar


Omhoog