Snare - rim

Gestart door Jazz, sep 25, 2018, 19:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Als ik bij sensitivity de rim zachter wil zetten op bv min 6 gaat de vollume op t vel ook naar beneden.
En andersom.
Ik dacht dat je dat apart kon instellen. Er is toch zowel n rim- als snare teken aan de bovenkant.

There is no music without jazz

hjs

Misschien is het makkelijker als je er even bij zegt waar het over gaat  :6
Welk apparaat enzo  :w

Jazz

#2
sep 25, 2018, 20:20 Last Edit: sep 25, 2018, 20:23 by Jazz
Ach, ja hoor. Mijn hemel, this is me.
Komt ie. Het gaat over de roland met ATVad5
Ik schakelde over van sound en wilde de snare wat aanpassen daar de verdeling van t vollume niet zo mooi klonk.Heb dat gedaan met trigger setup wizzard. Na dit n paar keer gedaan te hebben zat t wel goed.
Echter, de rim bleef te hard klinken dus dat met sensitivity bijgesteld. Het geluid van de snare ging daarmee ook zachter klinken. Dat moet toch apart in te stellen zijn?
There is no music without jazz

animal

#3
sep 25, 2018, 20:37 Last Edit: sep 25, 2018, 20:45 by animal
Ik adviseer je toch weer de Trigger setup Wizzard te blijven proberen voor het gewenste resultaat.
Ik heb een soortgelijk probleem opgelost door op het moment dat je wordt gevraagd hard op de rim te slaan, dit extra hard te doen.
Klinkt de rim daarna te zacht, doorloop je de trigger-setup wizzard nog een keer en sla op bovengenoemd moment iets zachter, deze 'procedure' doorloop je net zolang tot je het gewenste volume hebt bereikt.

Zie hier wat ik bedoel.

Jazz

#4
sep 25, 2018, 20:52 Last Edit: sep 25, 2018, 20:55 by Jazz
Dan zal ik t morgen nog eens proberen. Maar betekent dat dat je dit niet gescheiden kunt doen met de sensitivity
Ik heb ws niet hard genoeg op de rim geslagen.
There is no music without jazz

animal

Ja dat kan wel, door voor de 'B-zone' een negatieve waarde (-1 tot -10) in te stellen.
Ik heb het net even geprobeerd, werkt ook prima, zonder dat het volume van de 'head' (door jou met snare aangeduid) werd aangepast/aangetast.
Sla voor alle zekerheid eerst op de rim voordat je B-zone waarde aanpast.

Jazz

Ook morgen proberen.  Bedankt !
There is no music without jazz

animal

#7
sep 25, 2018, 21:29 Last Edit: sep 25, 2018, 22:05 by animal
Ho stop, ben je nog wakker.

Je zat waarschijnlijk op de verkeerde pagina in de set-up, de instelling waarop ik hierboven doel (Zone B Sens) pas je in onder afgebeeld scherm aan.
SUCCES!!!



En jij was hoogstwaarschijnlijk hier bezig (zie onderstaande afbeelding), daar wijzig je instellingen die voor de hele pad gelden (head+rim tegelijkertijd).



Zo, dat mysterie ook weer opgelost. :Y

Technobeat

Klopt , rim en head zijn zoals te zien is idd apart in te stellen bij de ATV aD5 module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Nou, ik heb t via de B-zone aangepast. Inderdaad, makkelijker kan niet. En ik heb de trigger setup wizzard nog n keer gebruikt. Nu klinkt t n stuk beter.
Ik heb de zones natuurlijk wel eerder zien staan maar omdat er nauwelijks iets of niets in de atv -gebruiksaanwijzing staat dacht ik; blijf er maar van af voordat ik alles door elkaar ga gooien.
Had alles wel aardig ingesteld met wizzard en sensitivity.
Dus, fijn te weten hoe dit werkt.
Thanks

Ennu Animal,      19.29 u . Ben je nog op?
     Man.......
There is no music without jazz

animal

Graag gedaan.

En klok kijken is kennelijk niet je sterkste punt , of je woont niet in Nederland ;) .

Jazz

sep 25, 2018, 19:29 Last Edit: sep 25, 2018, 20:05 by animal
Ho stop, ben je nog wakker
There is no music without jazz

animal

#12
sep 26, 2018, 12:13 Last Edit: sep 26, 2018, 12:17 by animal
Ik wel, maar kennelijk staat bij jou in de forum-instellingen de tijd(zone) niet goed.

De tijdsaanduiding boven mijn bericht van gisteren luidt namelijk:
sep 25, 2018, 21:29 Last Edit: sep 25, 2018, 22:05 by animal

Hoogstwaarschijnlijk staat linksboven het door jou als laatste geplaatste bericht als tijdsaanduiding:
vandaag om 10:05, terwijl het daadwerkelijk 12:05 uur was.


Ben je nog wakker?

Jazz

Ahhhhhh,     dacht al
There is no music without jazz

Technobeat


Ja ja , Animal is bij de tijd :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog