Cymbal (boom)stands

Gestart door willem4130, nov 30, 2011, 02:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

willem4130

Gister is mijn merkloze boomstand het na een jaar of 10 trouwe dienst bezweken.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Nou vind ik goede hardware belangrijk (het goed kunnen
instellen, stevigheid) maar de prijzen lopen nogal uiteen. Verder heb ik voornamelijk Pearl en Tama
hardware maar het gaat mij vooral om functionaliteit, niet zo zeer het merk.

Aangezien ik al jaren geen nieuwe hardware heb hoeven kopen, vroeg ik mij af of jullie tips hadden
voor een goede boomstand. Het moet bij voorkeur aan de volgende eisen voldoen.

-goed kunnen instellen van de bekkenpositie,
-tamelijk stevig (moet een crash, een tomholder plus 8 of 10 inch tom, en een kleine boomarm met splash kunnen houden,
-niet al te duur (bij voorkeur <80 euro),
-memory locks geen vereiste.
-geen voorkeur voor looks of merk.

Ben benieuwd of er enkele relatief goede prijs/kwaliteit modellen tussen zitten!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

NathanR

Deze heb ik: http://www.thomann.de/nl/millenium_cb801_pro_serie_beckenstaender.htm

Tot dusver bevalt hij mij erg goed :) Helemaal voor de prijs! (of eigenlijk het prijsje)

ddrsonor

Ik vind de 9600-serie van Gibraltar echt super. Bij Thomann is de boomstand 88,-. (de 6600 serie volgens mij 60,-). Oerdegelijk, goed instelbaar, chroom zit er na zo'n 5 jaar allemaal nog op ;).

En memory-locks zijn gewoon met vleugelmoer, dus geen geklooi met je stemsleutel.

Jochem

http://www.thomann.de/nl/tama_hc73bwn_galgen_beckenstaender.htm
Bevalt me zeer goed, als boom en straight stand te gebruiken. En je kunt de bekkenpositie heel precies instellen.
Die 70 euries is hij zeker waard!

Erik

De Tama road pro serie heb ik sinds kort zelf. Heel soepel en stevig te verstellen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Jeroenov

Ik heb zelf sinds kort deze boomstands, gekocht om eens zonder rack te spelen: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Drums/Cymbal-Stands/Fame-Cymbal-Boom-Stand-CBS9000-/art-DRU0009564-000

Ben er super tevreden over, erg stevig en met memory-locks!

stick tight

Ik ben een groot liefhebber van de tama roadpro hardware. Goede prijs-kwaliteit verhouding en oer degelijk.

De huismerken van de grote winkels lijken vaak op het eerste oog ook een goede deal maar naar mijn ervaring is het metaal waarvan ze gemaakt worden een stuk zachter dan bij bv tama hardware waardoor je deuken krijgt zodra je er een multiclamp op bevestigd.

Rick

Ik zou voor de Gibraltar 900 serie gaan. oerdegelijk, maar wel zwaar.

willem4130


Ik zou voor de Gibraltar 900 serie gaan. oerdegelijk, maar wel zwaar.


Wat is precies het verschil tussen de 360-tilter en brake-tilter? Die 360 tilter weet ik eigenlijk wel (net als bij de Pearl 2000 hardware?), maar de brake tilter zegt me niets.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nlz

Afgaande op de plaatjes op de site is die 360-uitvoering een soort kogelgewricht waarmee je de stand van je bekken kunt bepalen, terwijl de brake-tilter maar om één as draait. Hierdoor is instellen mogelijk wat meer gedoe.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Erik

#10
dec 06, 2011, 12:58 Last Edit: dec 06, 2011, 13:32 by Erik
Ik denk dat brake-tilter gewoon een cool woord voor getrapte-tilter is. Dus niet op iedere stand vast te zetten, maar alleen in vaste posities. Dan staat ie in principe op 'de rem'.

Nevermind. Check Niels' post hieronder voor het correcte antwoord.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Nlz

#11
dec 06, 2011, 13:11 Last Edit: dec 06, 2011, 13:12 by Nlz
Lijkt mij juist van niet. Ik denk dat de brake tilter het principe van een trommelrem gebruikt om zo in elke stand om de as waarover hij te draaien is vast te zetten is.

Dat zeg ik...
Citaat
Gibraltar's new "Brake" tilter uses no gears, just a braking system that gives ultimate adjustments with a key lock memory position lock. Set your position with the wing nut then lock it in place with the key lock.

bron: http://www.drumwright.co.uk/store/clearance/hardware/product-gibraltar-brake-tilter-boom-9609bt4130/
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

willem4130


Afgaande op de plaatjes op de site is die 360-uitvoering een soort kogelgewricht waarmee je de stand van je bekken kunt bepalen, terwijl de brake-tilter maar om één as draait. Hierdoor is instellen mogelijk wat meer gedoe.


Ik heb zo'n kogelgewricht-versie van Pearl en die bevalt me erg goed. Ik snap niet zo goed waarom je een brake-tilter zou willen als je ook een 360 graden-versie kan nemen. Er is geen prijsverschil namelijk. Ik had bij brake-tilter hetzelfde idee als hoe jij het uitlegt maar ik kwam in verwarring omdat in mijn optiek 360>brake-tilter.

Of zie ik nu wat over het hoofd?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

willem4130

Uiteindelijk heb overigens een DW5700 tweedehands gekocht. Gloednieuw en maar een paar tientjes... :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog