Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Thijs

#1050
jan 11, 2015, 09:02 Last Edit: jan 11, 2015, 09:09 by Thijs
Kleine update: hij staat inmiddels in bestelling:

10x7,5
14x12
20x14

Een snare heb ik al: Lignum Bubinga 14x5,5 :)



Hammar

Baas!

Wouter

#1052
jan 11, 2015, 18:09 Last Edit: jan 11, 2015, 18:10 by Wouter

Kleine update: hij staat inmiddels in bestelling:


Wow...
Hoe lang moet je nog geduld hebben?

Technobeat


Super mooie trommels maakt de firma Lignum :') :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Mooi hoor, sterkte met het wachten. ;)

Thijs

Nog een week of 3...
Precies de tijd die ik nog nodig heb om mijn nieuwe huis op orde te krijgen (laminaat, schilderen, etc) ;)

Paul

Dat wordt een prachtig stuk functionele decoratie voor het nieuwe huis, Thijs! :D

Vinodivino

Hallo allemaal,

Ik woon op Aruba en hier is de spoeling qua drummen best wel dun.
Nu kwam ik via via op een kit die te koop staat, waar ik graag advies over zou horen.

Het gaat over een 5pc Tama Superstar in zeer goede conditie.
Erbij een Pearl doublebass pedal.
Bekkens: 20' Zildjian ZBT / 18' Zildjian ZXT Medium thin crash / 17' Zildjian K dark crash thin / 14' Zildjian ZBT hihat.
Hardware van DW (ook de enkele baspedaal).
Daarnaast hoezen voor alle ketels, krukje (DW), gevulde stokkentas en een 4 DVD box van Cobus Potgieter.

Wordt me aangeboden voor omgerekend € 650.

Ik denk dat het wel een goede deal is?
Wat vinden jullie?

Tnx!!

Remco

MatiZ

Is het de Hyperdrive versie of die met diepere toms... Als ik het zo bekijk is het wel een goede deal, nou zijn die ZBT's wel instapmodellen van Zildjian maar de K darentegen... Misschien kun je er nog iets vanaf praten maar je kunt er geen buil aan vallen..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Vinodivino

Weet niet of het de Hyperdrive is; zag ik niet op de plaatjes staan op de ketels in elk geval.
Is die minder? Of juist beter?
ZBT is alleen de Ride, de andere zijn ZXT. Ik lees dat die wat beter zijn? De K is inderdaad duidelijk :-)

Dank voor het antwoord!

Paul

Maakt niet uit of het Hyperdrive of normale tommaten zijn, 650 euro voor deze set is - naar Nederlandse prijzen - een goede deal!!

Een Tama Superstar ketelset + hardware kost al gauw 700 euro tweedehands hier, zonder bekkens.
Zildjian ZBT set kost nieuw €250. Misschien niet de beste bekkens, wel van een gerenommeerd merk en goed door te verkopen (+/- 150 tweedehands).
Die K crash is op zichzelf al €250 nieuw, zou hier tweedehands 150-180 opbrengen.
En dan nog hoezen, kruk en dubbel bass pedaal.
Zeker een prima deal! 8) 8)

Wat betreft Hyperdrive: dat zijn toms die minder diep zijn. Direct te zien op de foto's, de toms zijn heel plat. De meningen over of dit beter is of niet zijn verdeeld.
Plaatje Hyperdrive
Gewone toms

Vinodivino

Tnx Paul!!
Het is dan op zeker de custom set, niet de Hyperdrive.

Ik had al het idee dat het geen slechte deal zou zijn, dus ik heb de verkoper al gemald dat ik m ga nemen.

Dank voor de feedback!!

R.R

Hallo,

ik wil voor mijn dochter een BEHRINGER XD8USB E drum kopen
Prijs is € 309,00 is dit een goede deal?

iemand hier ervaring mee

alvast bedankt voor jullie reactie

groet

RR

MatiZ

Tsja wat zal ik er eens van zeggen.. ik denk dat het gros hier op het forum er een slappe van krijgt maar zoals altijd is het net wat je verwachtingspatroon is.

Zoals ik even gauw kan zien is deze Behringer gebaseerd op een Alesis DM6 en Alesis ken ik van redelijke kwaliteit E-drums.

Nu moet ik wel toegeven dat ik er geen praktijk ervaring mee heb (denk weinige van dit forum).

Als je gewoon goedkoop zoekt met weinig toekomstperspectief kun je weinig beters vinden, zoek je voor je dochter een set waar ze langer (en serieuzer) mee aan de slag kan.. spaar door voor bijvoorbeeld een Roland of Yamaha.

Of beter zoek een 2e hands op Marktplaats.. kun je ook best veel vinden.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m899021403-te-koop-roland-td-3-electronisch-slagwerk.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

En de TD-3 heb ik wel ervaring mee en dat is dat je een leuk E-slagwerk hebt voor een goede prijs.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Otje


( .. )
.. spaar door voor bijvoorbeeld een Roland of Yamaha.
( ..)
Of beter zoek een 2e hands op Marktplaats.. kun je ook best veel vinden.


Idd! Vindt je dochter het leuk, is er met een Roland of Yamaha veel meer mogelijk qua uitbreiding. Neem je een Behringer, wil ze toch gauw een andere kit en kan je deze aan de straatstenen niet kwijt.

willem4130

Dito. Een tweedehands TD-3 van Roland is niet veel duurder (die van hieronder is 400e).

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m897010827-roland-td-3-electronisch-drumstel.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Mocht je dochter het drummer toch niets vinden, verkoop je de set weer voor vrijwel hetzelfde bedrag.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

R.R

Bedankt voor jullie advies.
jullie maken het er niet makkelijker op. :)
mijn dochter heeft op school drumles en vindt het nu prachtig , maar hoe denkt ze er over een half jaartje over.
maar als ik het zo lees is een duurdere een betere investering, omdat de drumset gewoon beter is en het ook leuker blijft door het kwaliteitsverschil en omdat je die ook weer makkelijker kwijt kunt, als ze het niet meer leuk vind.
ik ga er even een nachtje over slapen.
ik laat het jullie weten !

Anserini

En anders misschien een KAT setje, lijken voor die prijs best aardig te zijn wat ik erover gehoord heb...

BasH

Beste mensen,

na een paar maanden lessen en thuis oefenen is mijn 7-jarige zoon toe aan een echte set. Hij oefende tot nu toe op een Ludwig kindersetje, maar dat is eigenlijk te klein.

Ik heb de eerste post aandachtig doorgelezen, maar raak op Marktplaats verstrikt in het bos en de bomen. Is dit bijvoorbeeld een aardige set voor de prijs?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m938105644-pearl-export-5-delig-drumstel-incl-hardware-en-cymbals.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Of staan er andere sets in de omgeving van Haarlem rond de 300 euro die een prima instap zouden zijn? Kortom: heeft er iemand zin om even met me mee te kijken?

Dank en groet,
Bas

Mad Devil

#1069
jun 19, 2015, 14:33 Last Edit: jun 19, 2015, 14:44 by Mad Devil
Kijk op Marktplaats even bij Tama drumstel. Er staat  een hele leuke blauwe complete instapper in Haarlem voor slechts € 199 euro. Maar wellicht is er nog wat af te dingen ook.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Robert-Jan

Maar de maten 22 12 13 16 zijn dan weer wat groot voor een 7 jarige,
Je kan beter op zoek naar een 20 10 12 14.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Zeker om te beginnen kun je je daar geen buil aan vallen, maar zoals RJ zegt voor een 7-jarige wellicht nog net iets te groot. Helaas is het aanbod in kleinere maten niet echt royaal.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

BasH

Bedoel je deze: http://link.marktplaats.nl/m918070734 ?

Zie daar geen maten bij staan, maar ik gok dat jullie dat van een foto kunnen zien?

Ik sprak ook nog iemand over een Ludwig Accent op deze site: http://www.rebomusic.nl/drumsets De maten zijn geschikter en ik begreep dat er een stel Paiste 302 bekkens bij zit.

En is dit misschien nog een idee: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/arjenvanderlindendrums/a-40730062/producten/yamaha-dp-blauw-20-10-12-14f-14sn-en-hardw-245-euro/

Wat is van de bovenstaande drie de beste optie?

Dank en groet,
Bas

Robert-Jan

die yamaha is een heel goed idee!
beter ga je niet vinden voor dat geld.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

En is dit misschien nog een idee: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/arjenvanderlindendrums/a-40730062/producten/yamaha-dp-blauw-20-10-12-14f-14sn-en-hardw-245-euro/
Knappe set hoor 8)  , en voor de prijs hoef je het niet te laten , en tzt weer makkelijk te verkopen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog