Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk


Hallo,
Ik ben opzoek naar een e drumstel en zag deze roland td-6 voorbij komen op mp
Het enige nadeel is dat het hihat pedaal defect is en ik vroeg me af of dat eeen beetje makkelijk te fixen is of dat k beter verder kan zoeke


He Sties, als je die kit perse wilt hebben, dan heb ik nog wel een zo goed als nieuwe FD-8 hi-hat controller liggen. Mail maar als je interesse hebt.

sties


He Sties, als je die kit perse wilt hebben, dan heb ik nog wel een zo goed als nieuwe FD-8 hi-hat controller liggen. Mail maar als je interesse hebt.


he bas, mocht ik dat pedaal niet kunne fixe zal k je een berichtje sture

frakke

#1027
nov 02, 2014, 20:10 Last Edit: nov 02, 2014, 20:25 by frakke
Ben nieuw in het drum gebeuren vroeger wel saxofoon gespeeld maar is al ff geleden.
Zou terug graag iets op muziekvlak doen en drummen zit al een paar jaar in mijn hoofd.
Nu heb ik 2 leuke sets gezien 2ehands voor te starten de Tama Imperialstar en de Mapex vx
de mapex kost 100 euro meer.
Welke van de heeft de beste punten?

Alvast bedankt  ;)

Grts
Frank
Grts Frank.

Nijlpaard

Dat hangt van jou af. Wat zoek je in een set ? Kwalitatief zullen de sets elkaar niet veel ontlopen afhankelijk van de conditie
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

frakke


Dat hangt van jou af. Wat zoek je in een set ?


Dat is een goede vraag zou als groentje zeggen plezier iets anders kan ik er niet op antwoorden.

Wat bedoel je er juist mee "Wat zoek je in een set "
Grts Frank.

Nijlpaard

Grote maten, kleine maten ? Heb je een bepaalde sound in gedachten ? Wil je een specifiek genre zoals Rock of jazz gaan spelen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

frakke

#1031
nov 02, 2014, 20:43 Last Edit: nov 02, 2014, 20:44 by frakke
Eerder pop/rock zou ik zeggen.

De Mapex is 100 euro duurder


De Tama

Grts Frank.

frakke

Het gaat de Tama worden ga morgen kijken en hopelijk inladen :)
Grts Frank.

Technobeat


Succes morgen Frakke , and have fun !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

frakke

Bedankt :w

Tips op wat ik moet letten?
Grts Frank.

remcoh

OK, ik heb er ook eentje in de categorie kit vs kit

Ik zoek voor mijn zoon van 10 een akoestische kit die zo compact mogelijk moet zijn en als het kan ook niet te luid ivm buren. Verder moet hij wel veel meer dan een e-kit akoestisch "aanvoelen". Voor wat de compactheid is vooral een ondiepe bass van belang omdat de kamer smal is.

Ik ben tot 2 sets gekomen. Ben benieuwd naar wat jullie meningen zijn. Eventuele andere aanbevelingen zijn ook welkom, maar wel in de zelfde prijs range

De pearl traveler:
http://www.pearleurope.com/ProductDetails.aspx?ProductId=16&TopId=1&MainId=5&SubId=14&ProductName=Rhythm%20Traveler

of de traps a400
http://www.trapsdrums.com/#!about1/c1crr

Wat gaat het worden?

Otje

Volgens mij is er voor TrapsDrum geen importeur en/of vertegenwoordiging in Nederland, dus zal ik voor de Pearl gaan. Deze is in bijna ieder muziekwinkel wel te vinden. En voor Traps,voor aankoop en mocht er later wat aan schelen, moet je veel verder van huis.

remcoh


Volgens mij is er voor TrapsDrum geen importeur en/of vertegenwoordiging in Nederland, dus zal ik voor de Pearl gaan. Deze is in bijna ieder muziekwinkel wel te vinden. En voor Traps,voor aankoop en mocht er later wat aan schelen, moet je veel verder van huis.


Dat is inderdaad een aspect wat voor de pearl spreekt, al weet ik nog niet of dit voor mij doorslaggevend zou zijn. Ik vind het trouwens wel vreemd dat er geen nederlandse vertegenwoordiging voor dit merk is. Het is toch een behoorlijk onderscheidend ontwerp en de reviews zijn niet slecht al weet je natuurlijk nooit precies wie deze geplaatst heeft

Thijs

De Taye Go kit heeft ook een compacte basdrum

djska

#1039
dec 02, 2014, 19:57 Last Edit: dec 02, 2014, 21:08 by djska
Taye drumstel
http://link.marktplaats.nl/858208638

Maar volgens mij is die Taye niet perse gemaakt om zachter klinken (berken, redelijk dikke ketels)

Ik zou op Ebay naar een setje Traps kijken, dat lijkt me veruit de beste optie, aan alle wensen beantwoordend. Support in NL voor een simpel drumsetje lijkt me niet nodig, daar zit niets aan wat je niet zelf kunt (laten) repareren.
http://m.ebay.nl/itm/361046126443?nav=SEARCH

Thijs

Ik heb een vraagje:
Ik zit er over na te denken en kit te bestellen met een 20" bd, 14" floor en 1 rack tom.

Ik kom er alleen niet zo goed uit of ik een 10 of 12 inch tom moet bestellen.

Ik was eerst overtuigd van 10 maar ik zie vooral veel kitjes met de 12 + 14 combi.

Wat denken jullie wat de beste combi is voor pop/funk en evt big band?

djska

#1041
dec 04, 2014, 08:32 Last Edit: dec 04, 2014, 08:47 by djska
Ik probeer graag snare-buzz te voorkomen en 10" is naar mijn smaak moeilijker uit de buurt v/d snare te houden. Voor BigBand gebruik is lagere stemming van tom wel fijn, dat is universeler, want de stijl kan wisselen van swing naar latin naar funk.
In een BigBand moet de sound v/d drums in het totale spectrum passen, hoge bebop tuning past dan niet, dat 'draagt' niet. Dus ik denk dat 20x14, 14x14 en 12" niet te diepe tom de beste keuze is.
Naast traditie en verkrijgbaarheid, zal er dus wel een reden zijn dat je deze maten zoveel ziet :-)
Ik zie me zelf nog wel eens een setje 3ply maple 20x14, 10x6, 12x7, 13x10, 14x12, 13x6 snare opzoeken of laten maken. Ik hoef geen 4 toms, maar dan kun je bv. combi 10/13, 12/14 of 10/12/14 al gelang gelegenheid pakken.

Panda-Beer

#1042
dec 04, 2014, 08:43 Last Edit: dec 04, 2014, 08:45 by Panda-Beer

Ik heb een vraagje:
Ik zit er over na te denken en kit te bestellen met een 20" bd, 14" floor en 1 rack tom.

Ik kom er alleen niet zo goed uit of ik een 10 of 12 inch tom moet bestellen.

Ik was eerst overtuigd van 10 maar ik zie vooral veel kitjes met de 12 + 14 combi.

Wat denken jullie wat de beste combi is voor pop/funk en evt big band?

Ik denk dat dit echt smaakgebonden is, het kan gewoon allebei..

Wat heb je momenteel voor een set-up? Heb je bijv. 10 12 14 en/of 16? Anders kan je met je set misschien eens wat experimenteren, en kijken wat JIJ het mooist vind.
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Thijs

Ik heb nu nog niks en wil een drumstel laten maken bij Kumu. Ik heb besloten dat ik voor 2 toms ga, met name voor de positie van de ride en omdat ik de 2e racktom toch zelden gebruikt heb in het verleden.

Uiteraard beslis ik zelf wat ik wil maar ben ook benieuwd naar jullie mening. ;)

djska

http://kumu.fi/en/kumudrums kende ik nog niet. Een Kumu Original kit met VintageFlat bearing edges ==lijkt me wel wat ja. En op hun site, vind je ook:

A 10" tom is a favorite for many drummers, and it's an easy drum to tune and play. However, for some it's still too small. The most common size is 10"x 8", but basically anything from 10"x 6.5" to 10"x 10" works very well. The shallower size responds a bit quicker, but all in all there's so little air moving inside a drum of this size that a deeper drum is easy to play, too. If desired, you can get a very high-pitched sound out of a 10" tom, but it's possible to tune it surprisingly low as well.

12" is the most popular tom size, with depths of 8" or 9". The depths that work best range from 6.5" to 12". The shallower sizes are more versatile - it's not worth trying to get a tight jazz sound from a deeper model as they are meant for rock and pop rumble. Still, you can get a big sound from a shallower 12" tom, if desired.

Robert-Jan

#1045
dec 04, 2014, 15:53 Last Edit: dec 04, 2014, 15:55 by Robert-Jan
Je moet het af laten hangen van de pitch van je eerste tom en het verschil in pitch tussen de twee denk ik.
ik hou niet zo van een 12 en een 14 die dicht bij elkaar liggen, ik zou het verschil tussen de twee vrij groot willen hebben..en daarom zou ik dan eerder voor een 10 kiezen..maar qua looks is dan weer zo iel..keuzes keuzes..
Goede keuze trouwens Kumu..als het er nog eens van komt dat ik een set laat bouwen dan waarschijnlijk ook Kumu..berken met die sidehole in je bas zodat je lekker met een dicht voorvel kan spelen en je mic kan plaatsen..lijkt me geweldig :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Thijs

Voor de liefhebbers is er trouwens al een kumu topic.

Looks is niet onbelangrijk, maar klank gaat zeker voor.

Dicht voorvel en gat in bas wordt ook mijn config. Dit kan trouwens ook in je mapex. Kwestie van en gatenzaag kopen ;)

Robert-Jan

Ik heb dan weer net die ene mapex waarbij dat echt zonde is..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ddrsonor


Ik heb nu nog niks en wil een drumstel laten maken bij Kumu. Ik heb besloten dat ik voor 2 toms ga, met name voor de positie van de ride en omdat ik de 2e racktom toch zelden gebruikt heb in het verleden.

Uiteraard beslis ik zelf wat ik wil maar ben ook benieuwd naar jullie mening. ;)


Ik zou gaan voor de 10"-14" combinatie. Heb zelf een lignum mahonique, waarbij ik die eerst bespeeld had in een 20"bass, 10" tom, 14"floor en 13"snare setting. De stemming van de toms kan ver uit elkaar kwa pitch, waarbij het een mooie warme eenheid blijft. (de 14"slaat mening 16"floor om z'n oren.... :)) Die warme eenheid blijft ook wanneer je de toms kwa pitch wat verder naar mekaar toe brengt.

Trouwens, ik speel de bass (20x14) ook met dicht voorvel en ongedempt, prachtig om te versterken. Succes met je keuze!

TheMaun

Ik zou zelf gaan voor de 20/12/14. Ook met het uitzicht op eventuele doorverkoop. High end 20/12/14's zijn vaak aantrekkelijker dan een variant met 10' tom.

Soundwise:
Ik zou naast het vergelijk 10 en 12 ook kijken naar of je het interval 10- 14 niet te groot vindt. Of juist het interval 12-14 te klein. 12 is naar mijn mening een veelzijdigere tom, maar de 10' is vaak iets makkelijker te stemmen.

Omhoog