Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Dribbel

@ Bartje ik weet niet of er al iets geschikts is gevonden.... en in welke buurt als je precies zoekt....
Maar hier nog wel een geschikte.

Pearl Forum
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m783025961-pearl-forum-geheel-compleet-z-g-a-n.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

#951
feb 26, 2014, 17:17 Last Edit: feb 26, 2014, 17:27 by Nijlpaard
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kasper169


Tsja, in die prijscategorie voor alleen een shellset kun je heel veel verschillende kanten op. Hoeveel delen, 4/5/6/7/8/??, voorkeur voor houtsoort, moet het nieuw zijn of 2e hands enz enz.
Iets meer info over wat je precies zoekt zou handig zijn.

Zo maar ff een greep uit MP:

http://link.marktplaats.nl/m773572759
http://link.marktplaats.nl/m755044709 (wel een oudje, maar mjammie)
http://link.marktplaats.nl/m752167865  :Y :Y (zonder snare, dat wel)


Het liefst een 4 tot 6 delige set. Het liefst een 5 delige set. Voorkeur van houtsoort heb ik niet. Heb daar nog niet genoeg verstand van. Het liefst een nieuwe set. Ik speel verschillende stijlen en liedjes van eye of the tiger tot hotel california. Ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven.

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Heerlijke set! Echt een aanrader...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

kasper169

oeps, bij het vertellen van hoeveel delige set ik wou was ik de bassdrum helemaal vergeten mee te tellen dus eigenlijk wordt het een 5 of 6 delige kit.

Machiel

En heb je al maten in gedachten? Meer dikke lompe maten? Liever kleinere maten? Vertel eens... wat wil je?!
:)
Neem mij vooral niet te serieus.

kasper169

oh sorry, ben denk een beetje verstrooid vandaag ;).
Maar ik heb nu de volgende maten:
16, 12 en 10 inch toms,
14 inch snare en een 22 inch bassdrum.
de maten zou ik het liefst hetzelfde willen hebben, alleen de bassdrum liefst een 20 inch.

dickbosman

Gretsch Renown vs Mapex Saturn IV?

Neig zelf meer naar de Renown, maar heb nog nergens op zo'n apparaat gespeeld. Iemand suggesties waar ik er een kan testen? En wat heeft jullie voorkeur? Een 14x5.5 of 14x6.5 snare?

Rick

De Renown heeft een iets vetter geluid, de Saturn klinkt iets meer open. Het is maar net wat je zelf wilt. Als je het mij vraagt kun je niet fout gaan, welke kit je ook kiest. Ik heb zelf een Saturn gehad en ik zou er dol graag weer een willen hebben.

stefan

Ikzelf heb een Renown gekocht een paar maanden geleden. 18bass 16/14/12/10/8 toms en een 14x6,5sn. Bespeel de kit altijd 4 delig afhankelijk watvoor bandje er begeleid word, maar qua klank is er veel, heel veel uit de renown te halen.
Lekker gemakkelijk te stemmen van laag tot hoog.
Ik heb toendertijd voor de gretsch gekozen omdat deze in mijn optiek vetter klonk, en de 18" bass was voor mij een beetje de doorslag. Goed gestemd zou je zweren dat je een 20", of zelfs 22" hoort.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

dickbosman

Stefan, waarom heb je voor de 18" bass en 14x6.5" snare? Zeer benieuwd!

Nijlpaard

#962
mrt 20, 2014, 09:41 Last Edit: mrt 20, 2014, 09:43 by Nijlpaard
Ik gebruik sinds kort een Saturn in de kerk met een 18 bass. Ik heb er alleen geen snare bij. Gebruik altijd mijn eigen Spaun 14x5,5. De kit klinkt machtig. De 18 inch bass klinkt met de juiste stemming als de 22 inch van mijn eerdere Mapex M-Birch. Ik heb nu enkellaags vellen op de toms en kom qua laag en sustain nooit iets te kort. Heerlijke kit :D

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Dus zeker aanbevelingswaardig maak ik hier uit op 8) .

Mooie kit !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Ik heb gekozen voor de 18" bass omdat deze net wat meer toon heeft en met fills de klank mooi doorloopt van de toms naar de bass.
Als je de bass wat lager stemt is hij toch een behoorlijke attack, maar ook lekker laag en gromt.
De 6,5 snare vind ik gewoon heerlijk klinken. Vet, met wat minder boventonen dan de 5,5 en met woodhoops weet je helemaal niet wat je hoort.
Ik heb coated Emperors op de toms, Clear ambassadors als reso en een good old Powerstroke 3 als slagvel op de bass. Het resovel is een coated Ambassador.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Die gretsch is op voorraad bij Vriese en iig bij Bax. De laatste heb ik de Gretsch dan ook even kunnen testen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Bartje

Nou waren wij aan het rond kijken blijkt een collega met meerdere drumstellen nog een oudje te hebben staan. Een pearl forum, wellicht moeten we er nog even wat aan opknappen, wat nieuwe velle oid.
Zijn drumleraar zal even een keer komen kijken.
Maar deze mochten wij meenemen voor een fles wijn dus hoe tof is dat, voorlopig kan hij er veel plezier mee hebben.

Moeder van jonge drummer en gitarist

NathanR

Dat is absoluut niet slecht voor een fles wijn!

Wat nieuwe velletjes erop is inderdaad wel nodig, tomhouders er even recht in stoppen ipv ondersteboven en dan heeft u een erg mooie kit staan om mee te beginnen. :)
Het linker bekken wat boven uw linker tom hangt is overigens een Sabian AAX *puntje puntje puntje*, de serie weet ik niet precies. Maar dit is gewoon een profi bekken. :)

Hammar


Nou waren wij aan het rond kijken blijkt een collega met meerdere drumstellen nog een oudje te hebben staan. Een pearl forum, wellicht moeten we er nog even wat aan opknappen, wat nieuwe velle oid.

Ik deed pas auditie bij een bandje op o.a. een pearl forum bassdrum. Klonk belachelijk goed met de juiste vellen!

FoREVer

#969
mrt 21, 2014, 19:44 Last Edit: mrt 21, 2014, 19:51 by FoREVer
zit er erg aan te denken om een sonor bop-kit te kopen is dit mijn geld waard?

heb ook een sonor 3003 op het oog die is ook verleidelijk
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drfill

3003 tom ketels zijn misschien dik voor jazz ? (vrij hard volume)..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

FoREVer


3003 tom ketels zijn misschien dik voor jazz ? (vrij hard volume)..


ik speel niet per se jazz, heb daarvoor nog een setje met een 20" kick maar die bops zijn heel goedkoop voor wat je krijgt en dan is het tof er 1 te hebben
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Bartje

De tomhouders ondersteboven nathan haha ik zal er naar kijken dat is dan een beetje knullig.
Ja dat het Sabian bekken een goede is dacht ik al en deze is ook in betere staat dan de andere twee.
Moeder van jonge drummer en gitarist

OutlawTorn

Welke te kiezen? Wat zijn jullie ervaringen met:


Gebruikt - Tama - Silverstar Custom Antique Brown Birch

22"x18", 10"x7", 12"x8", 16"x14", 14"x5" incl. cymbaal/snare/hihat.

Prijs: 700 euro

-----------



Gebruikt - Tama Superstar Hyperdrive

1 PDP 8", 10.12.14.16, 22 , 14 snare incl statieven

Prijs: 850 euro

Animal baars

Persoonlijk zou ik gaan voor de Silverstar. Ik heb daar een keer op gespeeld en was zeer onder de indruk, mooie warm klinkende drums die super breed inzetbaar zijn. Bij een Superstar denk ik al gauw meer aan hardere rock enzo. Maar ook dat zijn zeker geen slechte sets!

Omhoog