Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drum1964

Ik heb ook gelijk zitten zoeken, maar kan de hybrid birch/maple niet vinden.
Birch en maple setjes apart wel.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!


Polle

Op 2dehands .be staat nog een leuke Mapex Saturn  shellset  te koop!12,14,16,22x20,vraagprijs 900 euro!Misschien interessant voor iemand hier!Nee,'t is niet de mijne!
JOE PILAR,let's rock your party!!

Bartje

Hallo allemaal, als moeder van een jonge drummer (10) aangemeld om me te verdiepen in zijn hobby.

Bart speelt drum sinds zomer 2012, heeft veel plezier in zijn lessen en speelt daar op een pearl drumstel.
Thuis heeft hij een elektronisch drumstel (Roland HD1 zeer compact en weinig lawaai) maar hij droomt van een akoestisch drumstel op zijn kamer.

Ik zie dat Pearl wel een van de goede merken is maar er zijn veel types van, kunnen jullie een bepaald type adviseren? Het liefst kopen we een goede tweedehands maar ik zie door de bomen het bos niet.
Graag een complete set incl. bekkens.

Gelukkig hebben we een vrijstaand huis dus met het lawaai zal het wel te doen zijn maar ze nemen ook nogal wat ruimte in.
Moeder van jonge drummer en gitarist

NathanR

Als jullie voor Pearl willen gaan zou ik een tweedehands Pearl Forum, Pearl Export of Pearl Vision adviseren.

Mochten jullie andere opties willen bekijken dan is het volgende rijtje wellicht nog interessant:
- Tama Rockstar
- Tama Superstar
- Gretsch G Series
- Gretsch Catalina

En zo heb je er wellicht nog wat van Sonor, Mapex maar daar weet ik het fijne niet van.

Paul

Wat is het budget?

Een Pearl Vision of Tama Superstar is toch al net iets duurder dan een Pearl Export.

Nadeel van oudere sets zoals een oude Pearl Export of Tama Rockstar vind ik dat ze vaak 12", 13" en 16" toms hebben. Met een normale 22" bassdrum kunnen de toms dan niet echt laag, zeker met de 'ouderwetse' maten 12x10 en 13x11. Ik vind dat persoonlijk niet fijn, en ik kan me voorstellen dat dat voor Bart ook te hoog is. Als hij al serieus aan het drummen is beter gelijk beginnen met een goede (ergonomische) opsteling. Als ik de foto's zie van mijn drumstel toen ik 12 was, daar staan de toms bijna horizontaal om er fatsoenlijk bij te kunnen...

Wat dat betreft zou ik voor 10-12-14 toms gaan. Iets goedkoper dan de Tama Superstar zijn bijvoorbeeld de Tama Swingstar of Tama Imperialstar, beide goede en modernere sets.
Gretsch heeft in de Catalina-lijn ook het een en ander met 10-12-14 toms.

drums97

#931
feb 10, 2014, 18:47 Last Edit: feb 10, 2014, 18:47 by drums97
Idd. Paul, dat is wel iets wat we moeten weten, voordat we een gedegen advies kunnen geven.
Desalnietemin denk ik dat deze set niet verkeerd is om te beginnen:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m777011234-junior-drumstel-tama-imperial-star-compleet-20-inch.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

#932
feb 10, 2014, 18:47 Last Edit: feb 10, 2014, 18:49 by drums97
 8)7 ik zie het is wel de ergonomische opstelling die je in je post beschrijft Paul  8)7
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

djska

En naar mening is het dan dus handig een setje te kiezen met 10-12-14 tom en een 20" bassdrum. Dat maakt het allemaal wat compacter voor je zoon, het maakt net iets minder lawaai, en is iets makkelijker te vervoeren. Wordt ook wel een 'fusion' of 'studio' set genoemd. En ook al zijn het kleinere maten, dat wil niet zeggen dat hij er dan alsnog uitgroeit, de set blijft ook later bruikbaar.

Paul

Die Imperialstar die Drums97 linkt is een leuke kit denk ik. Als je die voor 300-350 euro kan kopen heb je een goede start.

Bartje

Alvast bedankt voor deze informatie daar kan ik mee verder zoeken. Buget tussen 300-500 euro hoop ik wat leuks mee te kopen aangezien de jongste bijna jarig is en van akoestisch naar elektrisch wilt...op gitaar.

Ik zal eens vragen naar de maat van de toms op het les drumstel die staan wel wat schuin maar niet "bijna horizontaal". Bart is niet zo groot en enigzins compact is voor op zijn kamer ook wel fijn.

IN de gaten houden wat tweedehands aangeboden word.
Moeder van jonge drummer en gitarist

Bartje

De link die je plaatst zie er goed uit maar waarom heet het een junior set, ook door de maten?
Moeder van jonge drummer en gitarist

Paul


De link die je plaatst zie er goed uit maar waarom heet het een junior set, ook door de maten?

Geen idee waarom ze dit een Junior-set hebben genoemd. Dit zijn 'volwassen' maten, geen speciale kinderset.


Als je om de maten vraagt, vraag dan zowel de diameter als de dieptemaat. Zoals ik zei hebben de oudere sets vaak ook diepere toms, houd daar ook rekening mee. Ik ben zelf ruim 1.80 m lang en als ik een 12x10" op een 22" bassdrum voor me heb ben ik al aan het stoeien dat het niet laag genoeg kan.

Tip: meestal zie je bijvoorbeeld 10" tom staan, dat is dan de diameter (in inches). Als er wordt gesproken over bijvoorbeeld 10x8" dan is de tweede de dieptemaat. Die wordt veelal niet genoemd op Marktplaats.

Rick


Hallo allemaal, als moeder van een jonge drummer (10) aangemeld om me te verdiepen in zijn hobby.

Bart speelt drum sinds zomer 2012, heeft veel plezier in zijn lessen en speelt daar op een pearl drumstel.
Thuis heeft hij een elektronisch drumstel (Roland HD1 zeer compact en weinig lawaai) maar hij droomt van een akoestisch drumstel op zijn kamer.

Ik zie dat Pearl wel een van de goede merken is maar er zijn veel types van, kunnen jullie een bepaald type adviseren? Het liefst kopen we een goede tweedehands maar ik zie door de bomen het bos niet.
Graag een complete set incl. bekkens.

Gelukkig hebben we een vrijstaand huis dus met het lawaai zal het wel te doen zijn maar ze nemen ook nogal wat ruimte in.



Deze is perfect

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m772433892-drumstel-inclusief-hardware-en-bekkens.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Bartje

Ja dat is zeker een goede optie maar al gereserveerd en vier uur rijden (en dan nog terug) om op te halen. Het hoeft niet deze week rond te zijn dus we blijven kijken wat in omgeving word aangeboden, weten nu een beetje waar we op moeten letten.
Moeder van jonge drummer en gitarist

Paul

Als je er een hebt gevonden, plaats even het linkje dan kijken we mee. ;)

dutchdrummer


Robert-Jan

#942
feb 16, 2014, 23:40 Last Edit: feb 16, 2014, 23:44 by Robert-Jan
Volgens de pearl website heeft een forum 10x8 12x9 dus het lijkt toch goed te zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Bartje

Even opgelet bij drumles en daar speelt hij dus op de pearl forum, wanneer we wat hebben gevonden zal ik het plaatsen Paul
Moeder van jonge drummer en gitarist

kasper169

Kan iemand mij een drumstel aanbevelen voor ongeveer 1200€? Hardware en bekkens heb ik al. Ik was al op zoek maar vond heel veel verschillende.

Jenslathouwers


Kan iemand mij een drumstel aanbevelen voor ongeveer 1200€? Hardware en bekkens heb ik al. Ik was al op zoek maar vond heel veel verschillende.


Al heel veel goede dingen gehoord over deze kits  8)

Let wel op, op de foto staan 2 foortoms maar er zit maar één floortom bij  ;)

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Mapex-Saturn-IV-MH-SH529XC-Marine-Spiral/art-DRU0027521-000?recId=c4f394b0-9e65-11e3-8775-c86000be4267
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

dunDaan


Kan iemand mij een drumstel aanbevelen voor ongeveer 1200€? Hardware en bekkens heb ik al. Ik was al op zoek maar vond heel veel verschillende.

Tsja, in die prijscategorie voor alleen een shellset kun je heel veel verschillende kanten op. Hoeveel delen, 4/5/6/7/8/??, voorkeur voor houtsoort, moet het nieuw zijn of 2e hands enz enz.
Iets meer info over wat je precies zoekt zou handig zijn.

Zo maar ff een greep uit MP:

http://link.marktplaats.nl/m773572759
http://link.marktplaats.nl/m755044709 (wel een oudje, maar mjammie)
http://link.marktplaats.nl/m752167865  :Y :Y (zonder snare, dat wel)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nijlpaard

#948
feb 26, 2014, 11:48 Last Edit: feb 26, 2014, 11:49 by Nijlpaard

Kan iemand mij een drumstel aanbevelen voor ongeveer 1200€? Hardware en bekkens heb ik al. Ik was al op zoek maar vond heel veel verschillende.


En met dit soort vragen ga je nog veel meer verschillende krijgen.

Welke soort muziek speel je ? (jazz, rock, fusion, pop, metal etc. etc.)
Heb je voorkeur voor bepaalde maten of sets ? (Rock, jazz, ondiepe toms etc.)
Heb je voorkeur voor een bepaalde houtsoort ?
Heb je voorkeur voor een bepaalde finish ?

En zo zijn er nog wel een aantal vragen die je jezelf kan stellen.

Ben je überhaupt al eens in een winkel wezen kijken om verschillende sets te proberen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel

Juist Nijpaard, iets meer info idd.
De sets die Drumdaan erop heeft zijn allemaal echte beauty's :P
Yamaha recording & sabian

Omhoog