Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Doe'sgek en koop die Drumcraft. Check de filmpjes van Phil Maturano. Goede kits, strakke afwerking, mooie klank :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Monuments

PDP's zijn anders ook prima. Die Concept Maple's klinken erg goed voor het geld wat je er voor betaald!
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Rick

DW Design Series is ook erg interessant!

5150



Doe'sgek en koop die Drumcraft. Check de filmpjes van Phil Maturano. Goede kits, strakke afwerking, mooie klank :Y


Ze zijn wel bijzonder idd...
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

Er is ook wel een rede dat ze zo goedkoop zijn, een paar hardware onderdelen lijken verdacht veel op wat basix 10 jaar terug al had ( bij wijze van spreken)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#905
jan 30, 2014, 13:40 Last Edit: jan 30, 2014, 13:41 by Nijlpaard
True, maar toch  8)  en een 10 jaar oud concept hoeft niet per definitie niet meer bruikbaar te zijn


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150

Klopt RJ...qua hardware ist niet zo best lees ik wel...ik lees wel veel goeds over de PDP platinum van destijds...en tja...die Tama Superstars zijn ook fijn maar ik ben iets meer gecharmeerd van Maple dan Berken.
***...in-between-drums...***

Robert-Jan



True, maar toch  8)  en een 10 jaar oud concept hoeft niet per definitie niet meer bruikbaar te zijn


Zie jij nog veel 10 jaar oude basix setjes met originele hardware in goede staat? ;$
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Dat iets op Basix lijkt wil niet zeggen dat het dezelfde kwaliteit is.


Er lijkt ontzettend veel hardware op pearl maar dat is ook niet allemaal dezelfde kwaliteit toch ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Geloof me Nijlpaard, met name de tomhouders zijn erg zwak. De schroef duwt een simpel dun plaatje op de bal. Als de tom dan losdraait is het eerste wat je doet het nog strakker draaien, maar daar is het plaatje niet echt tegen bestand . Bij een pearl of look a like is het concept van de tomhouders heel anders en in dit geval ook vaak sterker.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Over welke set hebben jullie het nou??

Robert-Jan

Drumcraft
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150

De Weakness van Drumcraft...
***...in-between-drums...***

harmen 18

Er passen wel gewoon pearl tomarmen in.
Dus, laat de hardware van drumcraft achterwege. Het is een mooie set en de hardware is goed bedoeld, maar allemaal net niet.

Fibesman

Ik zou een gebruikte maple set kopen, een nieuwe daalt al in waarde als je er de winkel mee uit loopt.
Wat voor maten zoek je dan?

5150

Zoek n gebruikte idd...die Tama is ook gebruikt, liefst 12-14ft-16ft-22....heb ook op n Ludwig Centennial gespeeld...die klinken ook te gek hoor. Tja berken vink mooi maar maple is ook tof idd.
***...in-between-drums...***

Wouter

Centennial is voor het ge-wel-dig voor wat je er voor betaald (al helemaal tweedehands)... met mooie vellen erop is het echt *D *D *D

Robert-Jan

Ondertussen in een italiaans dorpje..espressootje dr bij..

http://www.mercatinomusicale.com/mm/a_drum-sound-equalized_id3421366.html

:/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Het merk zegt me weinig tot niets, vanwaar die  :/ RJ??

Robert-Jan

Je ziet drumsound hier ook niet veel,rimshot heeft er wel eens een gehad meen ik.
Best mooi,  :/ staat voor verbazing voor de lage prijs. Ik vind het wel een 5150 setje op de een of andere manier ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150



Je ziet drumsound hier ook niet veel,rimshot heeft er wel eens een gehad meen ik.
Best mooi,  :/ staat voor verbazing voor de lage prijs. Ik vind het wel een 5150 setje op de een of andere manier ;)


Haha...heb ook bij Rimshot wel ns op zo'n set gespeeld. Zijn hoogwaardige sets...keller ketels volgens mij..,en fraaie hardware. Heb gisteren nog op de Superstar gespeeld (10-12-13-14ft-16ft-22bd-14sn incl hardware !)...lekkere sound...maar ook op een op een Ludwig Centennial (12-14ft-16ft-22bd) ...die laatste werd ik ook erg vrolijk van...maar is duurder en geen hardware, maar wel warm en vol.
***...in-between-drums...***

drum1964

@ 5150

Als je birch en maple mooi vind, is een tweedehands Premier GenX series setje misschien ideaal.
Als Tama liefhebber zou ik je een starclassic B/B performer ( birch/bubinga ) aanraden.

Fijne zoektocht.

OFF TOPIC

waarom zijn er zo weinig hybrid birch/maple ketels op de markt ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan

Omdat maple/wenge nu even in de mode is  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150

Mapex Meredian heeft n maple / birch hybrid...

***...in-between-drums...***

Robert-Jan

Eeh meridian is of maple of birch..of is er weer een special edition?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog