Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drum1964

Beide, de  Gretsch New Classic heeft mooiere lugs en een mooie kleur.
Maar de renown heeft de ideale maten, en wit staat altijd goed op een verlicht podium.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

5150



De Renown. Ik vind de New Classics niet netjes gewrapt. Klinken beide erg goed.


Kun je dat zo zien van die wrap ?...of weet je dat...
***...in-between-drums...***

5150

#827
nov 18, 2013, 18:53 Last Edit: nov 18, 2013, 18:58 by 5150

Beide, de  Gretsch New Classic heeft mooiere lugs en een mooie kleur.
Maar de renown heeft de ideale maten, en wit staat altijd goed op een verlicht podium.


Ak t geld had.....
(mompelmodus:...hb ook stkm nr dze gkekn..
***...in-between-drums...***

Technobeat


Jij weet wel wat mooi is he 5150 .8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

5150

#829
nov 18, 2013, 19:39 Last Edit: nov 18, 2013, 19:42 by 5150

Jij weet wel wat mooi is he 5150 .8)


...dat maakt t ook altijd zo ingewikkeld...
***...in-between-drums...***

Nlz


Primaire reactie: de turqoise, omdat die turqoise is. Echt mooie kleur.  :Y


Haha, dat heb ik dan juist weer bij de satin white, omdat die satin white is  *D
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

5150

Mag je nog wel Satin White zegge...?...
***...in-between-drums...***

Nlz


Mag je nog wel Satin White zegge...?...


Als negers elkaar continue "niggah" mogen noemen, mag ik het als blanke best over Satin White hebben  :Y

En ik heb nou eenmaal een zwak voor witte sets. En voor matte finishes. Zou als ik het geld er voor over hebben zeker een optie zijn, zo'n Renown.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

UVdrum

Hallo iedereen,

Ben net nieuw op het forum en na een tijdje meekijken maar eens een profiel aangemaakt. Ik wil het drummen weer gaan oppakken na toch al zo'n 7 jaar gestopt te zijn. Heb vroeger 3-4 jaar gedrumd en ben er toen (jammer genoeg) mee gestopt.

Als ik een manier heb gevonden om een drumstel ergens kwijt te kunnen zou er toch weer eens 1 moeten komen :Y. Nieuw of goede tweedehands vind ik beide prima, maar wat nieuwe kits betreft ben ik alvast de volgende tegen gekomen, Gretsch catalina maple (de 5-delige) en de Mapex meridian maple (5 delig).

Ik wil binnenkort eens gaan kijken naar wat drumstellen waaronder de hiervoor genoemde en vroeg me af of iemand weet waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen http://www.vriese.nl/mapex-5045-meridian-maple-tz-vulcanic-burst en http://www.vriese.nl/mapex-5045-meridian-maple-cy-cherry-red.

De maten van beide kits lijken hetzelfde (beide met hardware geleverd, 5 delig, zelfde maten etc.) en het enige wat naar mijn mening verschilt is is de kleur. Hoop dat 1 van jullie wat weet.

De Mapex levert bij beide kits de hardware wat een pluspunt is. Heb ongeveer een budget van 1400EUR voor een complete set inclusief bekkens (deze misschien 2e hands kopen).

Hoop dat iemand het antwoord heeft :)

Nijlpaard

Welkom :D meteen een tip voorje.

Kijk eerst eens rond wat je 2de hands kan krijgen voor dat geld. Op dit moment is er meer dan genoeg te koop voor dat bedrag :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

UVdrum

#835
nov 26, 2013, 21:08 Last Edit: nov 26, 2013, 21:10 by UVdrum
Dankje! :)

2e hands is ook zeker het zoeken waard, maar het 'nadeel'  is dat ik niet heel het land kan afrijden om eens te kijken/spelen op verschillende sets en dan ook vooral om ze te vergelijken.

Maar het scheelt inderdaad wel een boel geld. Misschien staat er wel wat in de buurt. (woon in de achterhoek)

Monuments

Aangezien ik toch veel laag en een "grom" mis in de toms van mijn huidige kit, wil ik op zoek naar iets nieuws. Ik speel nu op een Tama Superstar Hyperdrive in de maten 10x6,5, 12x7, 16x14 en 22x20. Ik wil de overstap gaan maken naar 12x9, 13x10, 16x16 en 22x18.

Ik speel voornamelijk metal, en ik zoek een laag, diep geluid met voldoende attack. Ik heb een budget van tussen de 800 en 1000 euro. Ik heb al naar een nieuwe Pearl VBL925 zitten kijken. Ik heb hier op drumles al eerder op gespeeld, en het geluid bevalt mij prima. Ik ben alleen bang dat ik aan kwaliteit inboet als ik mijn Superstar Hyperdrive voor een VBL925 in ruil.

Kan iemand mij uit de brand helpen?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

5150

Pearl VB823/C31 Vision Monster Kit
Hele fijne set...heb er op gespeeld, ik zou eens bellen en kijken wat misschien qua prijs mogelijk is ! Hiermee ga je er echt niet op achteruit hoor...

http://www.hititdrums.nl/pearl-vb823-c31-vision-monster-kit.html
***...in-between-drums...***

Monuments

Bedankt voor de tip. Ben alleen op zoek naar een gewone vijfdelige set, aangezien ik geen ruimte heb voor zo'n geval in mijn kamer :p
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Treklof

Wellicht is de Ludwig shellset die ik te koop heb wat voor je?
Deze set kun je heel laag stemmen, zo gebruikte ik 'm zelf het afgelopen jaar in een hardcore/metal band. Het is alleen wel een driedelige set, maar gezien je budget van 800-1000 zou je er nog een 13" bij kunnen kopen.

BTW, het is niet mijn intentie om met deze post een beetje de handelaar uit te hangen. Mochten de mods het niet eens zijn met mijn post, dan verwijderen jullie hem maar.

Monuments

Had hem al voorbij zien komen, maar ik ga toch liever voor een andere kit.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Rick


Had hem al voorbij zien komen, maar ik ga toch liever voor een andere kit.


Zo'n superstar hyperdrive is nog redelijk lomp te stemmen als je er wat zwaardere vellen op zet. Probeer eens een clear vintage emperor. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je er dan wel genoeg toon en laag uit haalt.

drum1964

+1 Rick :Y
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Fibesman

#843
nov 30, 2013, 18:21 Last Edit: nov 30, 2013, 21:25 by Fibesman
Warm en grom.. ik zou een maple set kopen als ik jou was. Die Centenials hebben mooie maple keteltjes. Mischien voor metal wel een wat diepere bassdrum nemen.

djska


Aangezien ik toch veel laag en een "grom" mis in de toms van mijn huidige kit, wil ik op zoek naar iets nieuws. Ik speel nu op een Tama Superstar Hyperdrive in de maten 10x6,5, 12x7, 16x14 en 22x20. Ik wil de overstap gaan maken naar 12x9, 13x10, 16x16 en 22x18.

Ik speel voornamelijk metal, en ik zoek een laag, diep geluid met voldoende attack. Ik heb een budget van tussen de 800 en 1000 euro. Ik heb al naar een nieuwe Pearl VBL925 zitten kijken. Ik heb hier op drumles al eerder op gespeeld, en het geluid bevalt mij prima. Ik ben alleen bang dat ik aan kwaliteit inboet als ik mijn Superstar Hyperdrive voor een VBL925 in ruil.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Ben je er niet al door alleen een 13x9 bij te bestellen? En voor de rest stemmen/velkeuze?

5150



Wellicht is de Ludwig shellset die ik te koop heb wat voor je?
Deze set kun je heel laag stemmen, zo gebruikte ik 'm zelf het afgelopen jaar in een hardcore/metal band. Het is alleen wel een driedelige set, maar gezien je budget van 800-1000 zou je er nog een 13" bij kunnen kopen.


Doen !...echt hele toffe set... klinkt net wat vetter dan de Pearl !
***...in-between-drums...***

Fibesman

Sowieso :-)

Monuments

#847
nov 30, 2013, 22:02 Last Edit: nov 30, 2013, 22:07 by Monuments

Ben je er niet al door alleen een 13x9 bij te bestellen? En voor de rest stemmen/velkeuze?


Bedankt voor alle tips en opmerkingen.

Ik heb er Powerstroke 3 vellen op liggen op het moment. Was van plan om deze te vervangen door Pinstripes, maar ik denk dat weinig verschil gaat maken. Misschien dat ik die Clear Vintage Emperors eens ga proberen.

Een 13" tom kost op zichzelf al bijna 400 euro. Bovendien denk ik dat het ielige geluid ook te maken heeft met het feit dat het ondiepe toms zijn. Vandaar dat ik er expres voor heb gekozen om dat niet te doen.

Ik denk ook dat een 22x14" bassdrum niet diep genoeg is. Moet zeggen dat de bassdrum van die Superstar Hyperdrive wel erg fijn is. :)
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Leon

Ik ben verliefd geworden op een Gretsch Renown Rock Maple in Satin Black of Silver Oyster Pearl in de maten 24x16, 13x9 en 16x16.

Er zijn alleen een heleboel redenen om mijn DW collectors niet weg te doen voor deze set (maten 22x18, 12x3, 14x11). Ten eerste is de DW natuurlijk een pro kit, de Gretsch een hoge middenklasser. Ik vergeleek het naar mijn vriendin toe als volgt:
Ik rij nu in een oudere porche en kan deze voor hetzelfde geld omruilen voor een nieuwe volkswagen. Wat doe je dan?

Voordelen tov de DW: Grotere trommels, vooral voor de floortom interessant (van 14x11 naar 16x16), prachtige finishes, verandering van spijs.. etc etc.

Ben vooral benieuwd naar wat Tanco denkt, jij hebt er 1 gehad toch?

Iemand ook enig idee waar deze te testen is? Ik woon in de omgeving van Zwolle. Gerard heeft er geen en ik verwacht ook niet dat hij deze gaat bestellen alleen omdat ik er 'eventueel' 1 wil *O*

Fibesman

#849
dec 05, 2013, 08:43 Last Edit: dec 05, 2013, 08:49 by Fibesman
Hey Leon!
Tis persoonlijk. Die Renowns zijn erg betaalbaar voor een nieuwe set, zien er gelikt uit en klinken ook prima. Ik heb een paar jaar terug zo'n renown gekocht 24,13,16 met snare in satin black. Stoere nieuwe set. Speelt wat log, soort van Bonham gevoel (ligt mij niet zo). Uiteindelijk verkocht aan Harre van dit forum, die heeft hem nog steeds geloof ik.
Die grote maten zijn een beetje een hype op het moment. Ik weet niet wat voor muziek je momenteel speelt maar met een 22" kun je iets meer kanten op en het speelt minder log. Sowieso vind ik drums met triple flanged hoepels lichter spelen. Lichter en goedkoper ook nog vaak. Als ik jou was zou ik blijven zoeken op Ebay (maak een automatische search aan) tot je een 16" DW floor vindt die bij je set past. je hebt een vrij algemene finishply dus dat moet op een gegeven moment gewoon gaan lukken. De echte DW collectors zoals jij hebt zijn gewoon topdrums, mischien iets minder courant dan een spiksplinter Renown set maar wel een stappie hoger.
Een nieuwe set heeft ook wat natuurlijk maar een drumstel wat je door en door kent heeft ook voordelen en gaat als het goed is ook beter klinken met de jaren. Een nieuwe set uit de doos heeft iets meer tijd nodig in mijn ervaring. Suc6

Omhoog