Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard


ok, thnx voor de antwoorden zover.


Ik sluit me bij Hans aan, 18" bassdrum doet het prima. Zeker als je vaak in zachte settings speelt. Hard kunnen ze allemaal als er een mic in hangt.




Hmmm. Met dit soort reacties neig ik toch steeds meer naar de 18" optie, mocht het een nieuwe worden :Y. Meteen maar een D6 meebestellen dan ;)


Citaat

Niets mis mee toch? Als jij je goed voelt bij die set en hij klinkt zoals jij wilt, speel je daar uiteindelijk het lekkerst op ;)



:Y



Ik zou gaan voor een 20". Met een ambassador slagvel klinkt aardig jazzy en een powerstroke kan je alle kanten uit. ( Zoals je weet bepaald het vel ongeveer 10 a 80 % van het geluid, is schetenwappelijk onderzocht..... En bewezen) :X  dus met deze twee vellen kan je alle kanten uit.....




:+


Zal ik nog vragen of het wat qua geluid wat uitmaakt tussende de Ascent (Beech) of Prolite (Vintage Maple). Maakt toch maar 10 tot 20% uit toch ?  :X


Citaat

Bovenal probeer het uit ...



Gaan we zeker doen :Y

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


Op het antwoord kan je lang wachten ;)

Maar je moet het zo zien.. Wil je voornamelijk subtiel en soms ook 'door kunnen trappen'.. Neem een 18 .. Wil je voornamelijk toch doortrappen en soms subtiel een 20 ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Op het antwoord kan je lang wachten ;)



:+


Citaat

Maar je moet het zo zien.. Wil je voornamelijk subtiel en soms ook 'door kunnen trappen'.. Neem een 18 .. Wil je voornamelijk toch doortrappen en soms subtiel een 20 ..



Dat is een erg helder antwoord :Y Dank je
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

JordyMin

Ik heb momenteel een td11kv en speel ongeveer een half jaar! Ik vind het nog altijd fijn! Yay!

Ik de muziekschool speel ik op een akoestische drum.. Nu kriebelt het toch soms om thuis ook eens harder te gaan. Die edrum geeft toch niet dat vrije gevoel :-D!

Laatste stond er op 2dehands een gratis setje van Pearl op, wellicht het goedkoopste dat er te vinden valt. Maar dat boeit me niet echt. Echt veel op spelen zal niet gebeuren want dat komt thuis niet slim.

Nu de vraag is, wat zou je kopen voor een klein budget? Want ik heb er geen idee van hoeveel ik moet uitgeven voor een instap setje?

En uiteraard 2dehands aangezien het maar voor sporadisch eens te oefenen is.. Vooral roffels enzo wil ik er opgaan leren. Is toch net niet hetzelfde als een vdrum! Thx

NathanR

Als je je budget met ons deelt, dan is het voor ons iets makkelijker om wat merken/series te noemen. :)
Goedkoop maar goed, dan denk ik aan Pearl Forum, Pearl Export, Gretsch G-series, Mapex Tornado... en zo heb je er vast nog wel wat. :)


Animal baars

Als je vooral roffels wil proberen, heb je aan een snaredrum genoeg ;) Ik zou persoonlijk geen geld uit gaan geven aan een cheap-ass drumset als je een prima e-kit hebt staan. Dan kun je dat geld beter investeren in een extra bekken- of tompad.

Dries

Ik sluit me volledig aan bij Animal Baars.
Voor €150 koop je een zeer matig drumstel, maar ook een kwalitatief dik in orde snaredrum.
Ga lekker rondkijken naar een snaredrum om wat techniek op te oefenen.
Als je ergens live moet spelen kun je die lekker meenemen en gebruiken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JordyMin

True.. =p

groovemaker

Natuurlijk is je snare (meer dan de rest van je kit meetal) echt jouw signature, dus als jij die 150 investeerd in een mooie snare ( en dan kun je een hele mooie hebben) Be je EN herkenbaar EN er wordt toch vaak gevraagd om je eigen snare mee te nemen, wat mijn voorganger ook al zei....

Je hebt meerdere vliegen in een klap :-)
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

En met herkenbaar bedoel ik dan dat je je goed kunt onderscheiden van andere drummers die bijv. op het zelfde drumstel als jou moet spelen bij een gig....
If it's too Loud you're too old!


harmen 18

350 (staat als prijs) lijkt mij zeer netjes voor zon set.

De vmp:

Tja, het ziet er leuk uit maar de kwaliteit is niet geweldig. Denk aan een merk als fame, magnum, etc.

Dries

Die Session is een oud beestje maar voor 350 heb je een best leuke shellset.
Is wat beter dan de Export.
Met hardware en snare ben je echter al een hoop meer kwijt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JordyMin


Ik sluit me volledig aan bij Animal Baars.
Voor €150 koop je een zeer matig drumstel, maar ook een kwalitatief dik in orde snaredrum.
Ga lekker rondkijken naar een snaredrum om wat techniek op te oefenen.
Als je ergens live moet spelen kun je die lekker meenemen en gebruiken.


150eur voor een snare? Kan je me even wat meer advies geven? Op key music zie ik allemaal hele dure ;-(



Natuurlijk is je snare (meer dan de rest van je kit meetal) echt jouw signature, dus als jij die 150 investeerd in een mooie snare ( en dan kun je een hele mooie hebben) Be je EN herkenbaar EN er wordt toch vaak gevraagd om je eigen snare mee te nemen, wat mijn voorganger ook al zei....

Je hebt meerdere vliegen in een klap :-)

chriswagenaar

#639
jan 13, 2013, 20:23 Last Edit: jan 19, 2013, 21:03 by Paul
Commentaar van de moderator Dit is niet de plek om jezelf te promoten. Daar hebben we aparte topics voor..

rude

#640
jan 13, 2013, 20:48 Last Edit: jan 13, 2013, 20:49 by rude
Yellow, the new black!

tRow

Weer tijd voor een nieuwe kit.

Ik heb genoeg geld te besteden, en zoek een echte rockkit.

Maten; 24 13, 16 , 18 toms.

Zelft dacht ik aan een keller setje, of een vette Gretsch. Iemand ideeën?


Dries


Weer tijd voor een nieuwe kit.

Ik heb genoeg geld te besteden, en zoek een echte rockkit.

Maten; 24 13, 16 , 18 toms.

Zelft dacht ik aan een keller setje, of een vette Gretsch. Iemand ideeën?

Welk bedrag?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Fibesman

Ik weet je budget niet maar deze is wel erg cool, die 18" kun je bijbestellen maar heb je helemaal niet nodig :-)
http://www.thomann.de/nl/gretsch_renown_maple_rock_setwg.htm?sid=18f85ad1bfa526d1e60b3b75be0f9766

tRow

#644
jan 22, 2013, 14:13 Last Edit: jan 22, 2013, 14:17 by tRow
ik kan een hele vette renown kopen in blue sparkle, met 18 floortom, ook interessant.

Maar zijn renowns niet meer middenklasse?

Jeroenov

Die Renown zijn idd middenklassers. Die pro sets van Gretsch zijn de USA series van ze.

Robert-Jan

Ton Dijkman gaat de laatste tijd helemaal prat op de renowm limited.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Die was toch van Noble & Cooley Yamaha ?

Hans


Weer tijd voor een nieuwe kit.

Ik heb genoeg geld te besteden, en zoek een echte rockkit.

Maten; 24 13, 16 , 18 toms.

Zelft dacht ik aan een keller setje, of een vette Gretsch. Iemand ideeën?


Drum je ook zo af en toe ? Jij jaagt er meer kits doorheen dan Keith Richards er coke doorheen jaagt...

Robert-Jan


Die was toch van Noble & Cooley Yamaha ?


Was ja..nu Gretsch.. T kan verkeren.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog