Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Sonor Ascent? Is geen maple (beech) maar heeft een klank die in mijn ogen net wat vetter is. Heb je voor €1900 incl. hardware. Hardware verkopen en een 16" floor erbij voor €399 en klaar. Heb je er nog een 10" tom bij voor de leukigheid.

En anders op marktplaats (in Duiven)  staat een vette S Classix in 22, 8, 10, 12, 14, 16 alleen zonder snare voor €1800.

Vergeet ook niet op eBay te kijken. Daar staan ook leuke dingen tussen als je het geduld hebt om goed te zoeken.

Jeroenov

Oke, ik zal die ascents eens bekijken. De S classics is een birch..

Iemand ervaring met de ludwigs?

Dries

#602
dec 06, 2012, 11:45 Last Edit: dec 06, 2012, 11:46 by Freggle
Zul je snel moeten zijn...

Edit: en pootjes? Die bevestig je gewoon zelf natuurlijk, niet Animal?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jeroenov

Mooi kitje wel inderdaad, ben alleen niet zon grote pearl fan :D
niet heel goede ervaringen met een pearl in een oefenruimte...

Dries


Mooi kitje wel inderdaad, ben alleen niet zon grote pearl fan :D
niet heel goede ervaringen met een pearl in een oefenruimte...

Wat voor een set is dat?
De prijs van die MMX is wel echt netjes.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jeroenov

volgens mij was het een ex of een elx...
heb ook het liefst wel floortompoten eronder, ipv. hangend

Technobeat


je kunt altijd de ( nu nog hangende ) floortoms voorzien van eigen tompoten , zijn als setjes van drie te koop bij elke zichzelf respecterende drumwinkel . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Maar koop alsjeblieft goede pootjes! Die goedkope prutdingen, daar krijg je spijt van (yep, ervaring hier...).

Dries

Een MMX is niet erg vergelijkbaar met een ELX.
Andere hardware, andere ketelsamenstelling, ander lakproces etc.
Toms kunnen prima zelf op pootjes gezet worden.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jeroenov

Maar dan moeten er gaten geboord worden in de ketel?
Ik denk er nog even over, bedankt iig!

Dries

Twee opties:


  • Gaten boren zodat ze gemonteerd zitten zoals op een normale floortom.

  • Gauger Dynamount (of iets wat er op lijkt)



''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

animal


Zul je snel moeten zijn...

Edit: en pootjes? Die bevestig je gewoon zelf natuurlijk, niet Animal?


:Y

Groove

Hallo drumvrienden,

Ik ben al heel lang een stille genieter van dit (en het oude) forum, maar heb nu wat advies nodig bij de aanschaf van een nieuwe snare. Ik heb er 2 van Gretsch op het oog (heb verder gekeken, maar ben nou eenmaal Gretsch fan ;-) en heb beide snares ook bespeeld in de winkel. Ze klinken allebei lekker, maar omdat ik ze niet icm met eigen set kan proberen (laat staan met de hele band) kan ik moeilijk inschatten welke qua sound het beste past bij funk/soul/jazz muziek.

Het gaat om deze snares:
Gretsch Brooklyn (CoB): http://www.youtube.com/watch?v=b_6QbXhjMHg
Gretsch New Classic (maple): http://www.youtube.com/watch?v=DcD7sEjmmx0

Qua dieptemaat twijfel ik ook nog tussen de 5,5 en 6,5". De 5,5 is wat feller,maar die 6,5" op YouTube klinkt wel erg fijn...

Lastig, lastig dus. Wat zijn jullie ervaringen, meningen, adviezen, ...?

Alvast bedankt en groeten van Dennis.

Rick

Dat is meer en geval van persoonlijke voorkeur dan "beter geschikt" als je het mij vraagt. Je kunt ze allebij met stemmingen behoorlijk aanpakken. Ik zou in dit geval voor de 6.5 gaan.

MEndy

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw op het forum ben.
Ik ben mendy en ik heb een paar maanden geleden een stuk of 15 lessen gehad en wil nou wil beginnen
Maar wil daarom ook een kit aanschaffen akoetisch.
Heb de FAQ al gelezen dus kan beter op MP kopen dan nieuw wat denk ik ook beter is met mijn budget
Ik heb een budget van ongeveer 600 euro.

Dus ik zou graag wat tips/links willen voor het aanschaffen van een drumstel

Zoals wat is nou precies het verschil tussen een pearl forum en pearl export.

Ik heb alleen ook buren en mijn vraag was wat de beste demping was want heb onder andere over gaasvellen gelezen maar je hebt ook van die dempmatje waarvan ze zeggen dat die 95% dempen alleen klopt dat?
Zou opzich in de garage kunnen drummen alleen het is geen geisoleerde garage dus nogal vochtig.
Dus ik denk niet dat mijn toekomstige drumstel daar zo blij van wordt.

Black Page

Voor 600 kan je een leuke tweedehands set kopen. Mijn advies dus, overweeg een tweedehands set boven nieuw. Op het moment dat je de wnkel uitloopt is de nieuwwaarde gehalveerd, bij wijze van spreken. Een tweedehands kan je zonder al te veel verlies doorverkopen, mocht het drummen toch niet bevallen..... Kijk eens rond op marktplaats en doe hier eens enkele sets die je leuk vindt... Met een tweedehands heb je uiteraard niet de service van een winkel....

Met dempmatten wordt de herrie wel minder, maar het zogeheten contactgeluid houd je. Contactgeluid, zijn trillingen, verplaatst zich via de muren vanwege het spelen en buren vinden dat net zo storend. Gaasvellen kan dat redelijk verminderen. Wekelijks je gaasvellen verwisselen is echter ook niet alles, mocht dat van toepassing zijn.

Als je dit topic doorleest zal je best nog meer tips tegenkomen...

Succes !

Jenslathouwers

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/osan-dubbele-bassdrum-kit-black-black-lage-135257365.html?qq=osan+&afstand=10&pcpl=9160+Lokeren&pc_id=1137&afd=muziek

de vraag is niet welke kit ik moet kopen maar een kennis heeft mij gevraagd of deze kit goed is om als beginner te kopen. Ik vind dat je heel veel krijgt voor de prijs maar dan zal dan weer wel ten koste gaan van de kwaliteit  :+ . Aangezien die kennis van mij coach is in een fitnesszaak, en zelf dus vermoedelijk nogal hard zal gaan op zijn toekomstige drums lijkt het mij persoonlijk een beter idee voor een merk te gaan met meer naam. Mijn grootste vraag is of iemand iets weet over dit merk ? er eventueel ervaring mee heeft? ...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick

Valt een beetje in het rijtje Basix, Thunder, Millenium. Op zich geen slecht spul, maar niet waardevast.

Voor een beginnende drummer zou ik een double bass kit ook afraden. Probeer eerst de basis maar eens onder de knie te krijgen, voordat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Gewoon doorzoeken naar een 5delige kit van een A-merk zou ik zeggen.

Dries

Niet doen inderdaad.
Er is voor €500 zat beter spul te koop.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Osan is nog helemaal zo slecht niet..ze hebben jaren heel goed naar pearl gekeken en best redelijke hardware gemaakt...het is in ieder geval beter dan de stagg tim enzo..maar ja..t is een grote set, of je daar op moet beginnen is inderdaad vraag 2..is hij een metal fanaat die gelijk wil gaan dubbele bassen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Ok. Wie denk er even mee.


Ik heb een Sonor Delite op het oog maar de verkoper heeft nog iemand die voor me interesse heeft getoond.
Na de feestdagen hoor ik of dit doorgaat ja of nee en aangezien het willen het halve hebben is ben ik alvast wat lekker aan het rondkijken naar wat alternatieven. Lekker shoppen  *O*


Ik heb net een 8-10-12-14-16-22 drumstel verkocht omdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk alleen speelde op de 10-22-14 en heel sporadisch de 8. De 12 en 16 waren de meeste tijd werkloos.


Ik ben dus nu op zoek naar een 3-piece maar ben steeds weer aan het twijfelen over de maten.
De kit zal voornamelijk worden gebruikt in situaties waarin het niet hard moet, maar juist subtiel.


Ik heb voor mezelf qua configuratie 2 opties waarbij het alleen de bassdrum verschilt
10x9"tom, 14x14"floor en 20x18" of 18x16" bass.


Het budget is 2000 euro (give or take)


De redenatie achter de 18"bass is dat het dan zowieso zacht kan zonder aan "definitie" te verliezen waarbij het mogelijk is om deze door uitversterking wat "groter" te maken, mocht dit eventueel nodig zijn. Andersom is dat al veel lastiger. Wanneer ik in het verleden mijn 22x18 subtiel wilde spelen bleef er weinig van het geluid over en als het geluid goed was was het eigenlijk al weer te dominant.


Redenatie achter de 20" is dat deze precies tussen de 22 en 18 valt en dus beide kanten op kan zonder extra versterking.........


De opties die ik op dit moment heb zijn.


- Spaun 3pc in Pearl Marine White
Erg mooie set met een finish die mijn snare past (for what it's worth)
Nadeel hiervan is dat ik hem niet kan horen, hij uit Amerika moet komen en dus meerkosten met zich meebrengt. En daarnaast lijkt me garantie lastig aangezien er geen officiele dealer meer in NL zit voor zover ik weet.


- Sonor Prolite in Cream White (1 van de goedkoopste finishes die ik nog mooi vind ook :P )
Nieuw type van Sonor met Vintage Maple shells die volgens de informatie zelfs bij erg zacht spelen nog hun definitie behouden.
- Sonor Ascent (finish niet van belang. Ze vallen allemaal binnen budget.)


Eigenlijk ging ik het liefst voor de 18" bass voor bovenstaande maar weet dus even niet of ik dan over een aantal weken/maanden hier spijt van heb en toch weer achter een 20"aan moet.........


Laat maar eens horen wat jullie er van vinden.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Een 18" bassdrum kan best een vette plof geven als het moet hoor, vergis je niet.

2000 euro voor een 3 delige shellset ... De wereld ligt aan je voeten man.

Marktplaats
Marktplaats

Hou je nog een hoop geld over !

Nijlpaard

Dat is ook het leuke Hans. Ik hou ondertussen zeker MP in de gaten of er wat interessants langskomt.
De adams is leuk, de Pearl heeft een 12 inch tom en ik wil toch echt max een 10x9"

De Sonors hebben me altijd getrokken dus nu een nieuwe mogelijk is staar ik me daar misschien een beetje blind op. Maar het blijven fantastisch mooie sets
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Ik sluit me bij Hans aan, 18" bassdrum doet het prima. Zeker als je vaak in zachte settings speelt. Hard kunnen ze allemaal als er een mic in hangt.

Citaat
De Sonors hebben me altijd getrokken dus nu een nieuwe mogelijk is staar ik me daar misschien een beetje blind op. Maar het blijven fantastisch mooie sets

Niets mis mee toch? Als jij je goed voelt bij die set en hij klinkt zoals jij wilt, speel je daar uiteindelijk het lekkerst op ;)

Black Page

Ik zou gaan voor een 20". Met een ambassador slagvel klinkt aardig jazzy en een powerstroke kan je alle kanten uit. ( Zoals je weet bepaald het vel ongeveer 10 a 80 % van het geluid, is schetenwappelijk onderzocht..... En bewezen) :X dus met deze twee vellen kan je alle kanten uit.....

Ik had dezelfde soort twijfel,maar dan tussen een 20 en 22. Bovenal probeer het uit ...

Omhoog