Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Zij hadden dus wel van de 60% regeling gehoord , maar als de set maar 1x gebruikt is gaat dat eigenlijk niet helemaal op voor zo`n practisch nieuwe Kirchhoff kit . :N
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


drumforummers,

ik ben op zoek naar een nieuwe kit, ben op zoek naar andere (grotere) maten. Iets meer rock. Speel nu op pearl ELX (22 bass, 13, 16 toms). Ik heb wat gezocht en mn oog viel op een leuk shellsetje van Ddrum, een ddrum dominion. Ik moet zeggen dat ik van ddrum niet vaak drums voorbij zie komen en ben daarbij een beetje huiverig (meer dan bij de bekende namen). Heeft iemand toevallig ervaring met deze sets? zoals bijv. mounts die snel aftakelen of iets dergelijks. Ik hou mn eigen pearl stands dus dat komt allemaal wel goed.

over de sound heb ik positieve reviews gevonden op internet, ga hem dus maar is even in real life testen maar als iemand zn mening erover wil geven is die meer dan welkom! alvast bedankt :-)


Je 'huiver' is terecht, slechter gefrabriceerde drums zul je niet snel tegenkomen, sorry.

GCN


Wat een geil setje!
Ik weet niet wat het budget is van Repelsteeltje?

Dit denk ik ook....Ga voor een rock klank bijvoorbeeld voor een EMAD op je kick, en binnen de Rockdrummers heb je natuurlijk veel verschillende (soms herkenbare) sounds. Wil je een klassieke rock sound, die meestal het een en ander aan sustain in de toms hebben (early KISS, Van Halen), of ga je voor loodzware beuk trommels(Slayer, Slipknot, iets meer metal)
Maar ALS je gaat voor een nieuwe kit met andere maten is een 13" en 16" al erg Rock. Een 24" kick is dan nog het overwegen waard.....


24" kick was idd wel hetgeen waar ik naar opzoek ben. 13 en 16 is idd al groot en ik hoef niet groter, er zaten 13 / 14 / 16 toms met een 24 kick bij. Het zou dus meer een toevoeging zijn plus een grotere kick. Maar gezien de opmerkingen over bijv fabricage van animal zie ik er toch vanaf deze kit te nemen. Ik ga even verder zoeken!
dank :-)

Nlz


Dat zal wel knallen ja!

Ik zag laatst ook een hele vette houten Kirchhoff set, 22/12/13/16/18. Nieuwprijs van 2200+ euro, één keer gebruikt in de studio en nu te koop voor 1200 euro. 8)7


Oef! Missschien maar goed dat ik die niet langs heb zien komen, had ik mijn oude sok graag voor leeggekieperd, maar ja, dan is-ie ook gelijk weer zo leeg he  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul


24" kick was idd wel hetgeen waar ik naar opzoek ben. 13 en 16 is idd al groot en ik hoef niet groter, er zaten 13 / 14 / 16 toms met een 24 kick bij. Het zou dus meer een toevoeging zijn plus een grotere kick. Maar gezien de opmerkingen over bijv fabricage van animal zie ik er toch vanaf deze kit te nemen. Ik ga even verder zoeken!
dank :-)

Is dit niet iets voor je? http://link.marktplaats.nl/611351276

Ringo

Mooi setje, maar ja....heb al 3 drumstellen staan....
I hit you with my Rhythm Stick

Animal baars


Haha, ja dat denk ik dan ook :D Ik zit te denken aan max. 500 euro, voor een shellset (liefst met wat hardware, zonder bekkens etc). Ik wil best meer geld aan een goede set uitgeven, maar dit is echt een setje voor erbij/onderweg.


Ghehe, dat was inderdaad wat ik bedoelde :P Vind de Stage Customs persoonlijk een van de beste drums in zijn prijsklasse. En krijg nog altijd positieve reacties op het geluid.

Het is jammer dat de centen er nog niet zijn, want ik heb al eventjes op m'n volgende set mogen tikken *D

Rick


Het is jammer dat de centen er nog niet zijn, want ik heb al eventjes op m'n volgende set mogen tikken *D


Sonor Ascent series? ^^

Animal baars


5150

#584
nov 16, 2012, 13:12 Last Edit: nov 18, 2012, 00:16 by 5150
Khad mn vraag in een verkeerd topic gezet dus eea verwijderen laten. Ik had inmiddels
al een reactie van Paintpro, thnx !

Volgende: wanneer ik mn 2 kits verkocht heb wil ik een kit kopen en was benieuwd
wat de verschillen zijn tussen een pearl MCX en een Adams 8000. (Afgezien van de waardevastheid). Klopt het dat de Adams-ketels dikker worden naarmate de shells groter worden ? (ik weet dat dat vaak met toms/bass het geval is...maar ook met toms onderling ?)

Ik vind met name de 10" van de MCX wat "chocked" klinken maar daarentegen is de hardware
weer beter in mijn ogen. Ik kan beide sets voor nagenoeg hetzelfde bedrag kopen...allebei nieuw
De Adams is €300 goedkoper...(special deal...
***...in-between-drums...***

HearMeOut

Hoi,
ik ben 2 maanden geleden begonnen met drummen. Ik krijg les van een een vriend van me die zelf heel goed kan drummen en blijkbaar ook lesgeven. :D
Om te oefenen moet ik nu altijd naar die vriend gaan omdat ik zelf geen drumstel heb. Dus vindt ik dat het tijd is om een setje te kopen.
Ik dacht eerst aan een Pearl Vision met een redelijk goedkope, maar goede bekkenset (merk?).
Maar ik zag gisteren het volgende staan tijdens het browsen: http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Peace-Chromadose-Standard-Restposten-633-Spun-Metal-Black-HW/art-DRU0018403-000
Dit lijkt me wel een heel goede deal. Ik heb alleen amper van het merk Peace gehoord (wel een keer iemand mee zien drummen tijdens een optreden) en heb geen idee of zij degelijke setjes maken.
Ook zou ik hierbij nog hardware moeten kopen. Weet er iemand een goede set die niet te veel kost, maar toch heel degelijk is?
Kan ik bij deze Peace set ook een harware set en bekkenset kopen en toch onder de €1000 blijven? :)

Alvast bedankt!

drums97

Ik zou voor tweedehands gaan. Voor onder de 1000 euro kun je een aardige set incl. bekkens scoren. Houdt hier aangeboden en marktplaats in de gaten  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jenslathouwers

Wat voor muziek wil je (hoofdzakelijk ) gaan spelen?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

HearMeOut


Wat voor muziek wil je (hoofdzakelijk ) gaan spelen?

Dat gaat vooral post-hardcore, metalcore en hardcore zijn. Allemaal muziek met metal invloeden. Maar het kan natuurlijk ook geen kwaad als ik er nog andere soorten muziek op kan spelen natuurlijk. Ik luister naar heel ver uiteenlopende genres.

Stokmans

Volgens mij hoort dit thuis in het aklemene "wat moet ik kopen" topic

Verder, die Peace sets zijn best oke. Echter, hou er bij deze rekening mee dat je geen standaarden krijgt voor die prijs. Dit is een zgn. 'shellset', dus alleen ketels.

Animal baars

En als je dan die set voor 700 koopt kun je rekenen op zeker nog 300 voor statieven en pedalen en nog eens 300 voor een degelijk setje bekkens.. Dus nieuw zul je niet snel onder de 1000 blijven. 2e hands heb je wel veel kans. Voor een lekkere rag-set (want daar vraagt jou muziek wel om) kan je prima voor 1000 klaar zijn. Veel Pearl Export sets op MP gaan van de hand voor €350-500 met een handje vol statieven. Dus dan heb je nog wat ruimte voor een leuke set bekkens.

Air Piet

#591
nov 23, 2012, 11:11 Last Edit: nov 23, 2012, 11:14 by paQ


Dat gaat vooral post-hardcore, metalcore en hardcore zijn. Allemaal muziek met metal invloeden. Maar het kan natuurlijk ook geen kwaad als ik er nog andere soorten muziek op kan spelen natuurlijk. Ik luister naar heel ver uiteenlopende genres.


Je hebt een PB'tje, *snip

Commentaar van de moderator V&A in V&A

Headshrinker

Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers: een occasionnetje lijkt mij ook de beste keuze, gezien jouw budget en wat je allemaal nodig hebt (bekkens, standaards, dubbelpedaal (?), vellen, stokken, etc.).

Of die Peace set (op zich) iets is, weet ik niet. Maar ik denk dat je er niet veel voor gaat vangen als je 'm ooit doorverkoopt, vanwege 'upgraden' (of... stoppen).

Op de muziekstijl zou ik me (aanvankelijk) niet blind staren. ...-core kun je (even afgezien van de moeilijkheidsgraad) uit iedere (degelijke) kit halen. Het ontwikkelen van een persoonlijke 'smaak' kost, net als techniek/gevoel, de nodige tijd. 'Metal-specifieke' spullen kun je altijd nog aanschaffen, zogezegd.

Jeroenov

Hallo,

Ik ben een beetje uitgekeken op mijn oude kit (mapex M birch) en ben druk aan het zoeken naar een nieuwe shellset. Het moet een set worden met sowieso 12" tom en 14 en 16" (staande) floors met 22" bassdrum.
snaredrum is niet per se nodig, die heb ik nog ;)
Ik speel vooral pop-rock met mijn band, zelf hou ik ook veel van de peppers en foo fighters.
Nu heb ik al veel kits geluisterd, en ligt mijn voorkeur toch wel bij een kit van maple.

Nu heb ik verschillende sets op het oog, de ludwig centennial, ludwig keystone en de Tama starclassic Maple. Van de starclassic ben ik eigelijk de grootste fan, de nieuwprijs ligt alleen een beetje boven mn budget helaas:(

Ervaringen met deze sets?

Mijn budget is ongeveer 1800 euro, minder is altijd beter natuurlijk, voor mn portemonee iig:-)

FoREVer


Hallo,

Ik ben een beetje uitgekeken op mijn oude kit (mapex M birch) en ben druk aan het zoeken naar een nieuwe shellset. Het moet een set worden met sowieso 12" tom en 14 en 16" (staande) floors met 22" bassdrum.
snaredrum is niet per se nodig, die heb ik nog ;)
Ik speel vooral pop-rock met mijn band, zelf hou ik ook veel van de peppers en foo fighters.
Nu heb ik al veel kits geluisterd, en ligt mijn voorkeur toch wel bij een kit van maple.

Nu heb ik verschillende sets op het oog, de ludwig centennial, ludwig keystone en de Tama starclassic Maple. Van de starclassic ben ik eigelijk de grootste fan, de nieuwprijs ligt alleen een beetje boven mn budget helaas:(

Ervaringen met deze sets?

Mijn budget is ongeveer 1800 euro, minder is altijd beter natuurlijk, voor mn portemonee iig:-)


Sonor select force, is maple en ligt ruim onder je budget. mooie sets makkelijk te stemmen ook bekend in studio
http://www.thomann.de/nl/sonor_select_piano_black_stage_1.htm
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Hier staat een hele mooie Tama Starclassic .

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m616448886-nieuw-supermooie-tama-starclassic-bubinga-birch-shellset.html

( Op het vernieuwde Marktplaats zijn ze vergeten om zo`n handig linkje bij de advertentie`s te plaatsen , misschien komt het in de toekomst WEL weer bij te staan )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jeroenov

Ja, die heb ik inderdaad al gezien, het is alleen geen maple. Ik heb op beide gespeeld, maar de klank van de maple sprak me toch meer aan.

Hammar

Hier op t forum stond een prachtige Sonor te koop.

FoREVer


Hier op t forum stond een prachtige Sonor te koop.


Deze
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jeroenov

jammer dat die floor er niet bij zit...

Omhoog