Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Conrad ook al aan de drumstellen? .. :N
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150


Conrad ook al aan de drumstellen? .. :N


"Oak" aan de drumstellen ja...

maar die prijzen...da's pure cabaret toch ? :+
***...in-between-drums...***

musiqman

Conrad doet aan alles haha. Maar wel leuke spullen.

Robert-Jan

Ik zie ze niet?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#554
okt 06, 2012, 21:51 Last Edit: okt 06, 2012, 22:33 by musiqman

paQ

een 2 delige kit?

musiqman

Ze hebben daar een vreemde/handige manier van opzet, ze hebben sets in diverse delen op de site. Hbe m even aangepast.

5150

#557
okt 06, 2012, 22:38 Last Edit: okt 07, 2012, 00:58 by 5150

een 2 delige kit?


:+ hoe zat dat ookweer met die schoenmaker en die leest ?....



***...in-between-drums...***

GCN

drumforummers,

ik ben op zoek naar een nieuwe kit, ben op zoek naar andere (grotere) maten. Iets meer rock. Speel nu op pearl ELX (22 bass, 13, 16 toms). Ik heb wat gezocht en mn oog viel op een leuk shellsetje van Ddrum, een ddrum dominion. Ik moet zeggen dat ik van ddrum niet vaak drums voorbij zie komen en ben daarbij een beetje huiverig (meer dan bij de bekende namen). Heeft iemand toevallig ervaring met deze sets? zoals bijv. mounts die snel aftakelen of iets dergelijks. Ik hou mn eigen pearl stands dus dat komt allemaal wel goed.

over de sound heb ik positieve reviews gevonden op internet, ga hem dus maar is even in real life testen maar als iemand zn mening erover wil geven is die meer dan welkom! alvast bedankt :-)

Rick


drumforummers,

ik ben op zoek naar een nieuwe kit, ben op zoek naar andere (grotere) maten. Iets meer rock. Speel nu op pearl ELX (22 bass, 13, 16 toms). Ik heb wat gezocht en mn oog viel op een leuk shellsetje van Ddrum, een ddrum dominion. Ik moet zeggen dat ik van ddrum niet vaak drums voorbij zie komen en ben daarbij een beetje huiverig (meer dan bij de bekende namen). Heeft iemand toevallig ervaring met deze sets? zoals bijv. mounts die snel aftakelen of iets dergelijks. Ik hou mn eigen pearl stands dus dat komt allemaal wel goed.

over de sound heb ik positieve reviews gevonden op internet, ga hem dus maar is even in real life testen maar als iemand zn mening erover wil geven is die meer dan welkom! alvast bedankt :-)


Vaak laat de afwerking te wensen over. Qua kwaliteit zul je er niet (veel) op vooruit gaan.

willem4130

Daarnaast vraag ik me af welke maten je dan voor ogen hebt.
22/13/16 is al behoorlijk groot als je het mij vraagt. Als je puur qua sound vooruitgang wilt boeken zou dan met je huidige kit ook moeten kunnen. Denk dat er wat betreft vellen en stemming meer te behalen valt dan met de overstap die je nu overweegt te maken.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

repelsteeltje

Ik heb nog iets concreets op het oog, maar sinds gisteren is wel duidelijk dat ik iets anders (erbij) nodig  heb.. had een akoestische repetitie en daar kwam ik aan met mijn saturn 22 kick en 14x6,5..
Wat zoek ik dus; iets met bescheidener maten (18/20 bass, (8)/10/14 toms). Tips zijn altijd welkom  *O*

Animal baars

Een Yamaha Stage Custom :P :X

Paul


paQ

eeeeeeeek

groovemaker

Wat een geil setje!
Ik weet niet wat het budget is van Repelsteeltje?


Daarnaast vraag ik me af welke maten je dan voor ogen hebt.
22/13/16 is al behoorlijk groot als je het mij vraagt. Als je puur qua sound vooruitgang wilt boeken zou dan met je huidige kit ook moeten kunnen. Denk dat er wat betreft vellen en stemming meer te behalen valt dan met de overstap die je nu overweegt te maken.


Dit denk ik ook....Ga voor een rock klank bijvoorbeeld voor een EMAD op je kick, en binnen de Rockdrummers heb je natuurlijk veel verschillende (soms herkenbare) sounds. Wil je een klassieke rock sound, die meestal het een en ander aan sustain in de toms hebben (early KISS, Van Halen), of ga je voor loodzware beuk trommels(Slayer, Slipknot, iets meer metal)
Maar ALS je gaat voor een nieuwe kit met andere maten is een 13" en 16" al erg Rock. Een 24" kick is dan nog het overwegen waard.....
If it's too Loud you're too old!

Jake


Ik heb nog iets concreets op het oog, maar sinds gisteren is wel duidelijk dat ik iets anders (erbij) nodig  heb.. had een akoestische repetitie en daar kwam ik aan met mijn saturn 22 kick en 14x6,5..
Wat zoek ik dus; iets met bescheidener maten (18/20 bass, (8)/10/14 toms). Tips zijn altijd welkom  *O*


Heb je een 16" floortom? Leg die op z'n kant op een dekentje en klaar. Je andere toms kun je recupereren van je normale kit. Stem ze wat hoger, dan spreken ze sneller aan en dragen ze ook verder!

repelsteeltje

Je had op zichzelf gelijk hoor Jake, maar ik zou graag echt een tweede kit willen, zodat ik mijn Mapex Saturn gewoon kan laten staan waar die staat.

@AnimalBaars, bedoel je zo'n Bebop uitvoering? Dat zou mss wel wat zijn, tweedehands dan

Paul

Ik denk dat Animal Baars zijn eigen Stage Custom met 20" bassdrum bedoelt ;)

Wat is je budget ongeveer?

repelsteeltje

#569
okt 31, 2012, 20:32 Last Edit: okt 31, 2012, 20:32 by repelsteeltje

Ik denk dat Animal Baars zijn eigen Stage Custom met 20" bassdrum bedoelt ;)

Wat is je budget ongeveer?

Haha, ja dat denk ik dan ook :D Ik zit te denken aan max. 500 euro, voor een shellset (liefst met wat hardware, zonder bekkens etc). Ik wil best meer geld aan een goede set uitgeven, maar dit is echt een setje voor erbij/onderweg.

Hans

#570
okt 31, 2012, 20:39 Last Edit: okt 31, 2012, 21:22 by Hans
Er zijn wel vaak Gretsch Catalina Clubs op mp te vinden met kleine kicks... Kostu goekoop. Ff de zoekassistent opwarmen.... et voila potente wrap ook nog eens.

groovemaker

Als je een budget budget hebt van €500,- en je zoekt iest voor 'erbij', dan moet je denk ik eens om je heen kijken voor B-merken ofzo?

Ik zie zo af en toe wel eens een PDP die lekker klinken. Volgens mij zijn die zeker niet duur.....
Kijk misschien 2e hands ook eens voor een oude Pearl Export in goede staat.
If it's too Loud you're too old!

josty95

Ik heb een yamaha stage custom in 20"kick met 10-12-14-16 toms staan. Ik wil eigenlijk over op grotere maten met minder toms. Liefst 22/24 kick 12 16 toms en eventueel nog een 18 tom. Misschien kunnen we zaken doen?
Nobody beats the drum...

Rick

Tadaa! Een set met ballen voor een relatief zacht prijsje

http://link.marktplaats.nl/609679707

Paul

Dat zal wel knallen ja!

Ik zag laatst ook een hele vette houten Kirchhoff set, 22/12/13/16/18. Nieuwprijs van 2200+ euro, één keer gebruikt in de studio en nu te koop voor 1200 euro. 8)7

Omhoog