Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Jup, het is dat ik liever 20 dan 22 heb dus 24" ECHT te groot vind. Anders had ik zeker interesse in die DW van 5150!!

tRow

Het word de performance van 5150! Hopelijk heb ik hem vandaag nog :).

dunDaan

Goed bezig. (ben stiekem wel 'n beetje jaloers)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

5150

Nu Maarten de nieuwe trotse bezitter is van de DW wil ik een kitje kopen die wat goedkoper is, max €1500,-. Ik heb de DW verkocht en wat bekkens omdat ik de laatste tijd heel druk ben als zanger en het drummen doe ik een stuk minder...maar wel vaak genoeg om nog steeds een leuke kit te willen. Het geld wat ik overhou gaat in andere muzikale hobbies  :)

Nu kan ik een Yamaha Oak x series kopen (22x20/12x7/16x15)...deze serie wordt niet meer gemaakt maar tlijkt me zo'n toffe set van watbik beluisterd heb op internet...er is toch ook hier iemand die zo'n set heeft ?

Anders ga ik voor een maple set...of ik doe iet geks...en koop n Mapex !  :P

***...in-between-drums...***

tRow

#529
okt 05, 2012, 16:06 Last Edit: okt 05, 2012, 16:09 by tRow
Zou wat zijn als je nu een mapex wou  :(

Heb wel wat leuks voor je;

http://www.ebay.co.uk/itm/Sonor-Delite-Twin-Floor-Tom-Shell-Pack-Drum-Kit-Brown-Fade-USED-/400326499898?pt=UK_Musical_Instruments_Drums_Percussions_MJ&hash=item5d35519e3a#ht_3586wt_1393


Ik had gister een andere delite op ebay.co.uk gezien en had hem gevraagt hoeveel shipping naar Nederland was, 140 pond zei hij. Die set was ook nog wat goedkoper. Hou even die site in de gaten, en vraag naar shipping mogelijkheden naar Nederland. Hij vroeg maar 699 pond voor die delite, in maten: 22,12,16! Terwijl je in nederland je scheel betaald aan delites.

5150


Zou wat zijn als je nu een mapex wou  :(


:+ ik wist dat je zou happen...haha... ;)
***...in-between-drums...***

5150

Zijn die Delites wel fijn in een rock/pop band ? (komt ie wel door bedoel ik) Ik lees dat t hele dunne ketels zijn...kan erg mooi zijn maar ik heb geen ervaring met deze sonor delite series....iemand ? Verder heb ik een sonor accent gezien in een silver sparkle wrap...da's beech (beuken)...iemand daar ervaring mee ?
***...in-between-drums...***

Stokmans

Ervaring van Chrashtestdummie in het Sonor topic: klik

5150


Ervaring van Chrashtestdummie in het Sonor topic: klik


ja sorry...mijn fout  :F...ik kon t eerst niet vinden...bedankt  :w !

Dan de vraag of iemand ervaring heeft met beech shells / ascent series ?
***...in-between-drums...***

tRow

Raar hoor, die delites zijn juist goed geschikt voor rock hoor ik altijd..

Robert-Jan

Je kam prima rocken met een delite..de ketels zijn voor sonor begrippen dun..dat is wat anders dan hele dunne ketels.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150


Je kam prima rocken met een delite..de ketels zijn voor sonor begrippen dun..dat is wat anders dan hele dunne ketels.


@tRow...je kunt natuurlijk op alle ketels redelijk rocken... :+ Ik bedoel alleen of ze wel genoeg punch hebben wanneer je bijv. onversterkt speelt. ik heb ooit een Pearl MMX gehad...ook dunnere ketel, mooie set maar wanneer je harder sloeg (achter elkaar) dan had ik het idee dat ie een beetje dichtsloeg. Ik vind ze wel heel mooi klinken die Delite drums...dat wel.
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

Maar die hebben die casts als ik me niet vergis? Daar zit ook een deel waarschijnlijk..
Anyway de ascents ken ik verder niet behalve van ff op de beurs en de goede verhalen die ik hoor.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150

#538
okt 05, 2012, 19:23 Last Edit: okt 05, 2012, 20:05 by 5150
Ik lees net ook dat de toms 10x9 en 12x10 zijn...vink een beetje aan de diepe kant.

edit:
http://www.musik-schmidt.de/gb-Sonor-Ascent-Stage-3-Set-Special-Edition-Silver-Sparkle.html

Geen gekke prijs lijkt me...en incl. hardware / snare
***...in-between-drums...***

paQ

Die ascents zijn echt heel mooi

Stokmans

Zeker geen gekke prijs! Mooie maten, mooie set. Doen :Y

5150

Ik heb idd een voorstel gedaan naar een verkoper op ebay...nu even afwachten  :).

Ik denk dat t idd deze set van Sonor misschien gaat worden of toch een Yamaha Oak X in 22x20/12x7/16x15 (is bijna zelfde prijs alleen een tom minder...en die bijbehorende 10x6 is niet meer te krijgen)
***...in-between-drums...***

Animal baars

Die Oak X set heb ik bij Vriese bespeeld. Dikke sound zeg. Wel erg hard. Weet niet of 'ie er nu nog staat en de prijs weet ik ook niet. Had meer oog voor de Masterwork Verve bekkens en de Gretsch Purewood Hickory die daaf stonden :P

Murgen


Die Oak X set heb ik bij Vriese bespeeld. Dikke sound zeg. Wel erg hard. Weet niet of 'ie er nu nog staat en de prijs weet ik ook niet. Had meer oog voor de Masterwork Verve bekkens en de Gretsch Purewood Hickory die daaf stonden :P


In 2004 getwijfeld tussen Oak en MHX, is toch MHX geworden (mahony, ook lekker in het laag). Drumworld had ze allebei staan, kon ze goed proberen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

5150

#544
okt 06, 2012, 10:31 Last Edit: okt 06, 2012, 10:41 by 5150
Ik had al wat mails uitgedaan naar wat verkopers...krijg vanmorgen een mailtje voor een Yamaha Oak X in 22x20-10x6-12x7-14x13ft-16x15ft...nieuwe set, €1800,-...

Hele ander kit dan de Sonor Ascent / Delite natuurlijk....en stukkie duurder. Ik begrijp van jullie reacties en reviews dat die Oak hyperdrive wel te gek is...maar ook wel behoorlijk beperkt qua sound / veelzijdigheid. Ik ga nog maar wat surfen / meer reviews lezen...tis toch hondeweer :)
***...in-between-drums...***

paQ

nou ja  een oak klinkt te gek hoor, maar is ook wel zwaar...

Rick


Ik had al wat mails uitgedaan naar wat verkopers...krijg vanmorgen een mailtje voor een Yamaha Oak X in 22x20-10x6-12x7-14x13ft-16x15ft...nieuwe set, €1800,-...

Hele ander kit dan de Sonor Ascent / Delite natuurlijk....en stukkie duurder. Ik begrijp van jullie reacties en reviews dat die Oak hyperdrive wel te gek is...maar ook wel behoorlijk beperkt qua sound / veelzijdigheid. Ik ga nog maar wat surfen / meer reviews lezen...tis toch hondeweer :)



http://link.marktplaats.nl/597605727

Animal baars

#547
okt 06, 2012, 13:22 Last Edit: okt 06, 2012, 13:24 by Animal baars
Die Oak Custom wilde ik ook net plaatsen :) Erg mooie set en lijkt mij ideaal om een 22 en 18" kick te hebben. Prijs is ook niet verkeerd i.m.o. Maar staat niet echt centraal in NL te koop.

5150


nou ja  een oak klinkt te gek hoor, maar is ook wel zwaar...


Nou...dat gewicht vind ik op zich geen punt...hyperdrive in deze houtsoort is vast wel gaaf lijkt me...iig weer ns wat anders....alleen qua totaalsound weet ik niet hoe die klinkt (behalve dan via Youtube...en da's niet echt representatief). Maar dat zal wel in orde zijn...De kit die ik aangeboden kreeg staat in Italië...heeft een kleine kras op de BD maar is verder nieuw. Ondertussen ook even achter de Delite aangegaan die tRow voorstelde...hele andere set maar mooie prijs...alleen die kleur :/...

Ik heb de delites wel eens bespeeld maar de oak nog niet, bij Vriese staat er wel 1 maar is een beetje ver weg om ff te proberen...
***...in-between-drums...***

musiqman

#549
okt 06, 2012, 14:14 Last Edit: okt 06, 2012, 14:15 by musiqman
Als je in de buurt van amsterdam bent. Ben je van harte welkom om een oak te testen. Bij conrad hebben ze een oak x staan (en een phx)

Ik vind het gewicht wel meevallen trouwens. (en je er woodhoops op hebt liggen is het absurd licht)

Omhoog