Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

tRow

Nou, er zit klank verschil tussen verschillende bearing edges en het gaat hier dus weer om smaak. je moet er wel op letten of de bearing edges een goede afwerking hebben.

Stokmans

Ga nou eens niet op de theorie af, maar vraag om ervaringen en ga het proberen. Boeiend of een bearing edge dan 30, 45 of 90 graden is...

drum1964

Eigenlijk zou je een drumstel geblinddoekt moeten kopen, alleen op gehoor.
Dan oogjes open, kleurtje kiezen, betalen en drummen maar....... :Y

Binnen je budget natuurlijk.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Anserini

200 verschillende vellen combinaties proberen voor een echt objectief oordeel...  8)

Animal baars

Ik zit erg te dubben tussen twee mooie tweedehands sets.. De ene is een Odery Custom Imbuia Fade met woodhoops (staat ook in V&A) en de andere is een Oak Custom met een vette sparkle. Ik heb pas bij Rotterdam Drumdepartment op een Oak Custom gespeeld en werd weggeblazen door de hoeveelheid toon in de ketels (en dan waren ze niet optimaal gestemd volgens Gijs). De Odery heb ik nog nooit gehoord maar ik hoor er mooie verhalen over.

Qua opstelling verschillen ze alleen nogal. De Odery is 5 delig (22, 10, 12, 14, 14sd), de Oak Custom is 6 delig (22, 10, 12, 14fl, 16fl, 14sd) en daarmee precies wat ik wil. Ik heb nu vaak dat ik een 16" floor zou willen hebben bij m'n set en om dat erbij te kopen is bij Odery een dure grap. Verder ontlopen ze elkaar niet heel veel w.b.t. de prijs.

Qua looks verder wint de Odery het ruim. In de fade meegekleurede woodhoops, matte finish en bronzen beslag is gewoon dead sexy. Maar de opstelling van de Oak Custom en het feit dat ik daarmee een minder unieke set (dus makkelijker vervangende onderdelen of extra drums) en meer gewilde set (bij eventuele verkoop) heb laten mij twijfelen.

Nu komt de keuze denk ik puur aan op klank dus wat is wat dat betreft de meest overtuigende set? Dus wie heeft een antwoord op dit vage verhaal :+

Headshrinker

Dus wie heeft een antwoord op dit vage verhaal :+


Zo'n vaag verhaal is 't niet, toch? Je geeft een aantal belangrijke pluspunten voor de Yamaha ('gekend mooi geluid, fijne maten, beter door te verkopen'). Rest je nog de Odery ('mooier uiterlijk' -- wat jou betreft) te gaan testen (liefst geblinddoekt  ;) ).

Stokmans

Ik zie 2 argumenten voor de Odery (looks en je hebt gehoord dat ze goed zijn) versus de kit die je zoekt qua geluid en maten.

Het argument van looks vervalt (ze zijn allebei goed vindt je zelf), dus nu moet je gaan luisteren en bedenken of je er nog een floor bij kan en wil kopen als je voor de Odery gaat.

Persoonlijk zou ik kiezen voor de Oak, omdat uiteindelijk de maten van de kit voor mij het belangrijkst zijn en ik een voorkeur heb voor een groot merk boven een relatief kleine zoals bijvoorbeeld Odery (hoe zit het bijvoorbeeld met de verkrijgbaarheid van die extra floor, bij welke winkel, enz.)?

Succes met je keuze :)

Fibesman

Ik zou zeker de Oak nemen.

timmie


Ik zit erg te dubben tussen twee mooie tweedehands sets.. De ene is een Odery Custom Imbuia Fade met woodhoops (staat ook in V&A) en de andere is een Oak Custom met een vette sparkle. Ik heb pas bij Rotterdam Drumdepartment op een Oak Custom gespeeld en werd weggeblazen door de hoeveelheid toon in de ketels (en dan waren ze niet optimaal gestemd volgens Gijs). De Odery heb ik nog nooit gehoord maar ik hoor er mooie verhalen over.

Qua opstelling verschillen ze alleen nogal. De Odery is 5 delig (22, 10, 12, 14, 14sd), de Oak Custom is 6 delig (22, 10, 12, 14fl, 16fl, 14sd) en daarmee precies wat ik wil. Ik heb nu vaak dat ik een 16" floor zou willen hebben bij m'n set en om dat erbij te kopen is bij Odery een dure grap. Verder ontlopen ze elkaar niet heel veel w.b.t. de prijs.

Qua looks verder wint de Odery het ruim. In de fade meegekleurede woodhoops, matte finish en bronzen beslag is gewoon dead sexy. Maar de opstelling van de Oak Custom en het feit dat ik daarmee een minder unieke set (dus makkelijker vervangende onderdelen of extra drums) en meer gewilde set (bij eventuele verkoop) heb laten mij twijfelen.

Nu komt de keuze denk ik puur aan op klank dus wat is wat dat betreft de meest overtuigende set? Dus wie heeft een antwoord op dit vage verhaal :+


geef elke kit een kant en gooi een muntje op. op het moment dat het valt weet je zelf namelijk al welke kant je liever hebt ;)....

Laurens

zonder twijfel de oak  8)

Animal baars


geef elke kit een kant en gooi een muntje op. op het moment dat het valt weet je zelf namelijk al welke kant je liever hebt ;)....


Ghehe, dat heb ik gedaan en later het muntje omgedraaid om mezelf gelijk te geven :') Ik weet wat het gaat worden. Thanks lads!

paQ

hij is op Odery geland he  :F

Animal baars


timmie


Ghehe, dat heb ik gedaan en later het muntje omgedraaid om mezelf gelijk te geven :') Ik weet wat het gaat worden. Thanks lads!


;)

stefan

Ik denk dat je genoeg argumenten hebt genoemd om voor de Oak te gaan, ondanks het feit dat de Odery een schitterende set is.
(Hoewel ik het erg jammer vind, maar mss ben ik niet helemaal onpartijdig...)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Rick

Ik zou eerst ook even naar de Odery luisteren. Just incase. Allebij prachtsets.

sanne14

hallo,
ik wil binnenkort een drumstel kopen maar heb nog geen idee welke ik heb al een aantal jaar les dus ik wil wel een kit voor wat gevorderde drummers ik heb zo`n 8 à 900 euro te besteden en ik wil het drumstel wel bij een winkel kopen en in de omgeving van almelo (ov) tips en ideeën zijn welkom

Animal baars

Het moet dus een drumstel zijn met bekkens? Of heb je de bekkens al en hoef je alleen een ketelset?

Als het alleen een ketelset is, kun je kijken naar een Tama Superstar, Yamaha Rock/Tour/Stage Custom.

Maar kijk vooral ook op Marktplaats. Scheelt een boel centen (die sets zijn vaak voorzien van wat betere vellen) en het enige wat je mist ten opzichte van nieuw kopen is het weg gooien van een hoop karton waar de ketels in zaten.

Verder niet geheel onbelangrijk: wat voor muziek speel je en wat voor geluid zoek je? Dikke rock speel je niet op een set met 18" bassdrum en jazz (meestal) niet op een set met een 24" kick.

Jenslathouwers

Ik zou idd ook een tweedehandse drum overwegen. Meer qualiteit voor dezelfde prijs ;). Ik ben begonnen op een yamaha stage custom en eerlik gezegd ben ik er altij heel tevreden over geweest, heeft me ongeveer 750 gekost (nieuw) dacht ik.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Mijn stage custom heb ik voor een mooie prijs op de kop getikt als ketelsetje. Nog steeds erg tevreden over. Klinkt m.i. beter dan menig Tama superstar of Pearl Export/Vision setje.

Nijlpaard

Jan ter maat heeft op dit moment een aantal 2de hands Yamaha's staan waaronder een mooie berken stage custom met een 20" bass, 8", 10",12" toms en 14", 16" floortoms en 14" snare moest dacht ik 750 euro's kosten.

Ga eens bij hem kijken. Dat is n Hengelo dus dat moet te doen zijn.

Hij is vanaf komende week wel 3 weken op vakantie, dus als je haast hebt moet je morgen of zaterdag ff langswippen.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel


hallo,
ik wil binnenkort een drumstel kopen maar heb nog geen idee welke ik heb al een aantal jaar les dus ik wil wel een kit voor wat gevorderde drummers ik heb zo`n 8 à 900 euro te besteden en ik wil het drumstel wel bij een winkel kopen en in de omgeving van almelo (ov) tips en ideeën zijn welkom

Jan ter maat in hengelo
Jan van der sluis in Borne
En eventueel Huigens in Hengelo, maar dat is geen slagwerk speciaalzaak... En daar lopen meer "verkopers"....

Ik zou ook voor de optie tweede hands gaan. Want dan krijg je over het algemeen een betere kit voor de zelfde centen.

Van Jan ter Maat weet ik dat hij de tweedehands kit verkoop voor klanten en dat hij er niets aan verdient, behalve als je bij hem nieuw koopt.
En ik zou daar iemand heen durven sturen die geen ervaring, of idee heeft waar hij of zei naar moet kijken.
Ook bij Jan van der Sluis geld dat laatste ook wel, al heb ik minder ervaring met zijn zaak.

!!!!!!!Ga in elk geval niet naar Meibergen!!!!!!!!!!!!! Daar heb ik hele slechte ervaringen, en word je als jong persoon zeker niet serieus genomen.
Yamaha recording & sabian

sanne14

echt super bedankt voor de tips!
alleen het punt is dat ik geen 2de hands drumstel kan kopen omdat ik het bonnetje nodig heb. ik ga zeker ook bij jan ter maat kijken en ook in borne. meibergen ben ik al eerder geweest en daar willen ze je alleen maar dure sets aansmeren dus daar ga ik zeker mijn set niet kopen.

Nijlpaard

Waarom is dat bonnetje zo belangrijk ?

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

sanne14

omdat ik een regeling heb met de vereniging waar ik speel en daarvoor heb ik dat bonnetje nodig

Omhoog