Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Dit is em

If it's too Loud you're too old!

Fibesman


de hyperdrive staat voor een diepe bassdrum, zeer ondiepe toms, en een normale floor tom.
Snare is ook klein ,13"


Ja ik schreef ook a eerder zoiets maar een normale floortom is 16x16 en een hyperdrive 14" diep.

drum1964

@ Jochem

Meestal zit er bij een Tama superstar hyperdrive kit, een 22 x 20 bass en een 13 x 6 snare bij.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Geischa

Tegenwoordig wordt er een 14" snare bijgeleverd ipv de 13"

Jochem


@ Jochem

Meestal zit er bij een Tama superstar hyperdrive kit, een 22 x 20 bass en een 13 x 6 snare bij.

Volgensmij alleen bij de oude ..52HXZBN serie

drum-ken

ging mij een drum kopen : heb hier al eens een topic gekocht
Heb eens raad gaan vragen bij een bevriende prof drummer. Hij heeft eens rond gezien en een van zijn vrienden heeft een Gretsch Blackhawk te koop , er liggen nieuwe vellen op, een stoeltje erbij , een extra symbool stand en hi hat,ride en crash symbal ook absdrumpedaal zit erbij. die vriend van mij heeft em gezien en zegt dat em in goede staat is en goed onderhouden is , doen of niet voor 500euro?

Fibesman

Blackhawks waren goedkope sets, kan je nog beter een catalina kopen of even verder kijken.

drum-ken

Maar ik ben echt wel een totale beginner, en voor die prijs? is dat een goede prijs?

Dries

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de blackhawk, maar de nieuwprijs is in dit geval een leuke indicatie van het segment waarin de set is geplaatst.
Voor €500 kun je denk ik wel wat beters op de kop tikken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drum-ken

#459
jun 15, 2012, 19:37 Last Edit: jun 15, 2012, 19:38 by drum-ken
Met symbalen (deftige) 3 en extra statief en stoeltje bij? en nieuwe vellen (remo's)
Ook moet het geen topdrum aangezien ik juist begin en ik weet nog niet of het mij ligt. dus het is echt wel een starterskitje.

Dries

Welke bekkens?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drum-ken

sabian , maar geen idee welke , maar die vriend van mij kent de verkoper persoonlijk. dus ik denk ni dat ze mij in het zak gaan zetten. ook is hij niet zoveel bespeeld. hij ziet er nog fraai uit. en die vriend van mij gaat hem ook volledig testen en bekijken. ( hij bouwt zelf ook drums.)

Dezain

Dus een Pearl World is niet een geweldige set volgens de meesten. Een beetje een mislukkeling?

Heeft iemand toevallig er 1 staan en kan de klank goed beschrijven?

Ik wel er namelijk rock mee spelen, en als oefen set en podium set. Zou fijn zijn als dat kan.
Experience is the name people give to their mistakes.

naim380

Hallo drummers!

Ik ben vrij nieuw in het kopen van drumstellen. Ik drum op school al 3 jaar en het werd eens tijd om thuis ook een te nemen, deels omdat ik een muziek opleiding wil gaan doen.

Ik heb twee drumstellen gevonden op marktplaats. (ik volgde het al langer)

Yamaha YD met Istanbul cymbals, maar wel met stagg hithat :')
Sonor Force 3005 met Meinl MCS cymbals.

Beide zijn 450 euro, maar welke moet ik nemen????

Weten jullie wat over de YD en Force 3005 te vertellen?

taco


Dus een Pearl World is niet een geweldige set volgens de meesten. Een beetje een mislukkeling?

Heeft iemand toevallig er 1 staan en kan de klank goed beschrijven?

Ik wel er namelijk rock mee spelen, en als oefen set en podium set. Zou fijn zijn als dat kan.


ik heb zelf een WLX, en das een prima rockset. bulderende toms, iets dieper dan tegenwoordig gebruikelijk. betere sets als exports uit die periode.

Animal baars


Hallo drummers!

Ik ben vrij nieuw in het kopen van drumstellen. Ik drum op school al 3 jaar en het werd eens tijd om thuis ook een te nemen, deels omdat ik een muziek opleiding wil gaan doen.

Ik heb twee drumstellen gevonden op marktplaats. (ik volgde het al langer)

Yamaha YD met Istanbul cymbals, maar wel met stagg hithat :')
Sonor Force 3005 met Meinl MCS cymbals.

Beide zijn 450 euro, maar welke moet ik nemen????

Weten jullie wat over de YD en Force 3005 te vertellen?


De YD is de instapper van Yamaha, gemaakt van Mahogany en met een nieuwwaarde van rond de €600 incl. hardware pakket en simpele bekkens (Paiste 101 kwaliteit).

De sonor Force 3005 is een middenklasse set van maple. Volgens mij zijn hier twee versies van, een zonder geïsoleerde tomophanging en een nieuwere versie met ophaning.

Qua bekkens hangt het ook heel erg van jou smaak af. De Yamaha heeft met Istanbul (in mijn ogen) mooiere bekkens hangen dan de Sonor. Als je een linkje hebt is dat wat makkelijker te beoordelen.

Stokmans


Hallo drummers!

Ik ben vrij nieuw in het kopen van drumstellen. Ik drum op school al 3 jaar en het werd eens tijd om thuis ook een te nemen, deels omdat ik een muziek opleiding wil gaan doen.

Ik heb twee drumstellen gevonden op marktplaats. (ik volgde het al langer)

Yamaha YD met Istanbul cymbals, maar wel met stagg hithat :')
Sonor Force 3005 met Meinl MCS cymbals.

Beide zijn 450 euro, maar welke moet ik nemen????

Weten jullie wat over de YD en Force 3005 te vertellen?


De Sonor. Over de Yamaha kan ik weinig vinden, en wat ik vind lijkt op een echte instapper. De Force 3005 is gewoon een erg leuke set waar je heel erg lang plezier van kan hebben. Ik heb zelf een Force 3001 (de eerste Force 3xxx die uit China komt) en dat is nog steeds een kit waar ik naast mijn S-Class veel plezier van heb.

Nieuw kostte hij zo'n 1000 euro, dan is 450 incl. bekkens een mooie prijs. Meinl MCS, tsja... Die kan je altijd op termijn nog eens vervangen als je zou willen.

Dezain

#467
jun 21, 2012, 14:14 Last Edit: jun 21, 2012, 14:18 by Dezain
Oke, ik heb het Pearl World Serie's drumstel dus laten gaan.

Nu kan ik een Tama Superstar met de maten: 22x18, 12x09 (vgm), 14x12(ft), 16x16(ft) kopen.
Lijkt me een erg kicken drumstel, maar de floortom in 14x12.. Is deze een beetje geschikt voor rock/hard rock?
Ook als overgang van de 14 naar 16, klinkt dat dan wel erg lekker?


En even terzijde, wat eens een beter hout? Maple of mahogany?


Graag jullie meningen!
Experience is the name people give to their mistakes.

tRow

Er is geen 'beter' hout, er is verschil in klank. en smaken verschillen ;-)

Dezain

Ja, dat bedoel ik ook natuurlijk! haha. Daarom ook de meningen..  :D
Experience is the name people give to their mistakes.

Fibesman

Meest gebruikte hout voor professionele drumstellen is wel maple. Daar heb je natuurlijk ook soorten en kwaliteiten in maar over het algemeen kun je zeggen dat maple ketels een soort kwaliteitsstandaard zijn.

Jenslathouwers

mahogany is dikker/ warmer van klank...

maple is idd meer gebruikt... maple is meer universeel heb ik het gevoel...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

animal


Er is geen 'beter' hout, er is verschil in klank. en smaken verschillen ;-)


Tuurlijk is er wel verschil in hout, zo heb je filipijns waaibomen Maho(ga)ny en (beter) Afrikaans Maho(ga)ny.
Zo zijn er ook veel verschillende kwaliteiten Maple.

tRow

#473
jun 21, 2012, 21:51 Last Edit: jun 21, 2012, 21:54 by tRow
Heb je misschien wel een punt, maar sommige mensen vinden zelfs een ''cheap-sound'' wel eens leuk klinken. Dan hoeft de hout soort niet beter te zijn, iedereen heeft zijn smaak. Sommige mensen vinden toch ook de euroshopper cola lekkerder dan echte coca cola?

Tuurlijk zou ik ook adviseren om een hoogwaardigere kit te kopen, ook omdat hier de afwerking van het hout beter is. (bearing edges etc.).

Maar goed, ik doelde bij mijn vorige post meer op gewoon maple, en mahogany. Niet op een speciale waaibomen soort o.i.d.

Dezain

Ja, zo kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Ik weet dat er veel klank verschil zit door de bearing edges, maar welke graden zijn hierbij goed? 30*? Of hoger/lager?
Experience is the name people give to their mistakes.

Omhoog