Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

stievy-wonder

Hallo,

na zo'n goed jaar gespeeld te hebben op mijn Gretsch Catalina Ash heb ik beslist om deze zomervakantie na het nodige vakantiewerk over te stappen naar een hoger level.
Aanvankelijk was ik van plan om tweedehands een Gretsch Renown Maple te kopen omdat deze prijs/kwaliteit het beste leken na reacties te lezen op verschillende fora.
Nu ben ik op deze kit gestoten: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/ludwig-classic-maple-golden-sparkle-123581690.html

Deze kit heeft een 24' basdrum. Aanvankelijk wou ik een 24' BD kopen omdat mijn grote voorbeeld, Matt Helders op een 24 BD speelt. Ik speel stevige rock.
Nu ben ik wel bang dat ik het heel moeilijk ga hebben mode bijhorende floortom voor een deftige prijs te vinden. Ik zag op ebay dat ze aan 500 dollar staan...
Ik wil zo'n 700 euro uitgeven aan de shellkit zonder snare. Ik ga proberen 500 op BD en tom te bieden maar dan moet ik dus nog een 16' floor vinden voor 200 euro...

De Ludwig is toch nog een stapje hoger lijkt me maar ik kan ook voor zeker heid gaan en een mooie Renown kopen...

Ik speel muziek genre Queens Of thé Stone Age, Jimi Hendrix, Arctic Monkeys, The Beatles, Led Zeppelin, The Strokes...

Andere voorstellen zijn ook welkom!

Alvast bedankt

Steven

Dries

Een losse floortom zoeken vergt veel geduld, tenzij je een nieuwe koopt.
De prijs weet je zelf al. Goedkoop is in dit geval duurkoop. Ik raad je aan om een complete shellset in één keer te kopen.

Ik denk niet dat je kan stellen dat de Ludwig classic maple daadwerkelijk 'beter' is dan een Gretsch renown maple. Misschien voel jij je er beter bij, dat kan wél.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

MattHelders

#427
jun 06, 2012, 12:12 Last Edit: jun 06, 2012, 12:13 by MattHelders
Als ik jou was zou ik wachten op een mooie tweedehands renown, en niet voor zo'n ludwig gaan omdat, idd, het moeilijk is een goede, goedkope floortom voor erbij te vinden. Ik zou ook niet gelijk voor een 24'' bass gaan. Matt gebruikt die wel, zoals op wikipedia staat, maar volgens mij gebruikt hij ook vaak genoeg een 22'', en die zijn wel ietsjes veelzijdiger ;). Ik zou dus gewoon even rustig afwachten en kijken hoeveel geld je hebt na de vakantie.

(even compleet off-topic, maar goede muzieksmaak ;P)

stievy-wonder

Dat lijkt me ook wel het beste om te doen uiteindelijk.
Wat is een goeie prijs voor een 2dehandse set?

Groeten,

Steven

Dries


Dat lijkt me ook wel het beste om te doen uiteindelijk.
Wat is een goeie prijs voor een 2dehandse set?

Groeten,

Steven


Ja euh...
Welke set? Hoe groot? Conditie?
Voor courante merken gaat vaak de 60%-regel op. Als je iets voor rond de helft van de (winkel)nieuwprijs koopt is het netjes.
Afhankelijk van de conditie, uitvoering etc. kan dit wat verschillen.

Met jouw budget kun je een erg leuke shellset kopen!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dezain

Als kit in de oefenruimte, een Pearl Export of Pearl Session (Elite?)?
Experience is the name people give to their mistakes.

Stokmans

Export, ruim voldoende.

Dries


Export, ruim voldoende.

Tenzij de Session Elite een koopje is.  *O*
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Stokmans

Inderdaad!

Dezain

Aaah, oke. Session Elite is dus een nieuwere versie?
Experience is the name people give to their mistakes.

Animal baars

Nee, de session was een klasse hoger dan de Export

Dezain

Aaah, oke. Bedankt!
Experience is the name people give to their mistakes.

Stokmans

En dat had je natuurlijk ook gewoon zelf even op kunnen zoeken ;)

Dezain

#438
jun 12, 2012, 15:45 Last Edit: jun 12, 2012, 15:53 by Dezain
Ja, natuurlijk. Sorry.

Dit kan ik echt niet vinden.

Wat is het verschil tussen de Tama Superstar en de Superstar Hyper Drive?
Experience is the name people give to their mistakes.

Stokmans

Google en Wikipedia helpen je bij dit soort vragen :)

(niet dat het per definitie waar is, maar t'is wel een goed hulpmiddel)

harmen 18

De naam he?  :6


Ik zou het niet weten, ik ben niet zo thuis in tama's.

Joris


De naam he?  :6


Ik zou het niet weten, ik ben niet zo thuis in tama's.


Goede reden om zelf even wat research te doen.

Dezain

#442
jun 12, 2012, 18:40 Last Edit: jun 12, 2012, 19:30 by Dezain
Ik het zelf even opgezocht! Bedankt. Superstar is ongeveer gelijk aan een Silverstar, de Superstar Hyper-Drive ook, heeft diepere bassdrum.

Maar wat ik echt niet kon vinden is of de Superstar versie kwalitatief beter is en qua sound dan een Pearl Export, of iets anders in die richting.
Experience is the name people give to their mistakes.

Fibesman

Hyperdrive slaat alleen maar op de maten: een diepe bassdrum zoals je al zegt maar ook ondiepe toms en floortoms.. Je heb dus hyperdrive sets binnen verschillende series van Tama.

drummerjory

Ik was zelf ook aan het kijken naar die superstar hyperdrive maar ik heb gelezen dat de toms niet diep genoeg waren voor rock/hardrock.
Ik vroeg me af of iemand mij een ander drumstel kan aanbevelen in ongeveer dezelfde prijsklasse?

Anserini

De Superstar. :Y

groovemaker


Hyperdrive slaat alleen maar op de maten: een diepe bassdrum zoals je al zegt maar ook ondiepe toms en floortoms.. Je heb dus hyperdrive sets binnen verschillende series van Tama.


de hyperdrive staat voor een diepe bassdrum, zeer ondiepe toms, en een normale floor tom.
Snare is ook klein ,13"
If it's too Loud you're too old!

Jochem


de hyperdrive staat voor een diepe bassdrum, zeer ondiepe toms, en een normale floor tom.
Snare is ook klein ,13"

Snare is gewoon 14''

groovemaker

Oh echt waar?

Een vriend van mij heeft een Tama Superstar hyperdrive, en hij kreeg de 13" snare erbij. Was hij aanvankelijk niet blij mee :'(, maar hij zij dat hij in de hyperdrive series geen grotere snare kon krijgen.... :?

Maar goed, ook normale snaress dus  :Y
If it's too Loud you're too old!

Jochem

Welke heeft hij dan precies? Ik kan me niet voorstellen dat er een met een 13'' snare is.

Omhoog