Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Snap ik. Dan zeker niet kopen, daar ga je spijt van krijgen.

NathanR

Wat ik nog had bedacht, om misschien mijn kit gewoon een nieuwe finish te geven?! Stuk goedkoper, heb ik wat te doen in de vakantie.. en ik ben niet geheel ontevreden over het geluid van het drumstel wat ik heb :)

En dan kan ik overig geld wat ik in de vakantie verdien uitgeven aan extra bekkens of nieuwe snare etc. :)

drumlarsos

Beetje apart om hier te aan te geven dat je over een nieuw drumstel aan het denken bent, wat eigenlijk geen middenklasser meer mag zijn... En vervolgens er achter te komen dat het alleen om de looks gaat, omdat je tevreden bent met de sound van je pearl forum... Dan zou ik idd je forum gewoon een nieuwe look gaan geven, anders is het toch wel weggegooid geld lijkt me ;)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

NathanR

Ik heb niet gezegt dat ik ontevreden was om het geluid van deze kit, en daarom een nieuwe wilde kopen ;)

Maar, dat als ik een andere kit ga kopen het geen middenklasser meer hoeft te zijn (dus 1 met een -nog- beter geluid dan wat ik nu heb), want anders kan ik ook de kit die ik nu heb een andere wrap geven.

Valt dus eigenlijk wel mee wat voor 'apart' verhaal het is.

Dries


Ik heb niet gezegt dat ik ontevreden was om het geluid van deze kit, en daarom een nieuwe wilde kopen ;)

Maar, dat als ik een andere kit ga kopen het geen middenklasser meer hoeft te zijn (dus 1 met een -nog- beter geluid dan wat ik nu heb), want anders kan ik ook de kit die ik nu heb een andere wrap geven.

Valt dus eigenlijk wel mee wat voor 'apart' verhaal het is.



Als je inderdaad behoefte hebt aan een beter klinkend drumstel, dan zou een re-finish van je huidige drumstel voor jou geen optie mogen zijn.
Als je je Forum écht zo goed vindt klinken, dan zou ik er lekker nog een paar jaar op blijven spelen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

NathanR

Ja heb je een punt.

Ben met Grand Custom aan het kijken hoe en wat :)
Tegen die tijd ga ik ook nog wel even op marktplaats kijken of er wat staat. Weet nu wel redelijk wat ik wil qua maten enzo.

Thanks!

Nlz


Ben met Grand Custom aan het kijken hoe en wat :)


Koop dan gelijk een nieuwe Lada, die zijn ongeveer net zo waardevast  :F
Dan zou ik als ik jou was eerder mijn geld in mijn zak houden tot die ene Masters die aan je eisen voldoet langs komt op MP/eBay, stuk waardevaster!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

#407
mei 21, 2012, 21:44 Last Edit: mei 21, 2012, 21:46 by NathanReinds
Ik hoef niet constant te switchen van kit :)
Denk dat jij ook niet in de doelgroep ligt van Grand Custom :p (en daar zit dan geen lullige gedachte oid achter :) )

Dries


Ik hoef niet constant te switchen van kit :)
Denk dat jij ook niet in de doelgroep ligt van Grand Custom :p (en daar zit dan geen lullige gedachte oid achter :) )

Los van de doelgroep, ben ik het geheel met Nlz eens.
Waarom geld spenderen als je tevreden bent met wat je hebt.
Eerst wil je iets nieuws, dan is het oude goed genoeg, dan wil je weer iets anders... Niet echt een goede basis voor een solide aankoop.

Doe wat je zint, maar er is hier volgens mij voldoende verteld over ''Grand Customs''.
Ik moet mijn best doen om het woordt puberaal hier niet te noemen. Damn, doe ik het alsnog.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nlz


Denk dat jij ook niet in de doelgroep ligt van Grand Custom :p (en daar zit dan geen lullige gedachte oid achter :) )

Klopt, ten eerste is drummen voor mij puur een hobbymatige bezigheid, en heb ik niet het geld om een kit 'custom' te laten assembleren.
Ten tweede ben ik, zoals uit voorgaande zin ook wel blijkt, denk ik net even een tikkeltje te nuchter om voor dergelijke merken te vallen.
En no offence taken, zoals Geischa het zo mooi zegt: "Ieder beestje zijn feestje." Wat ik in mijn eerdere reactie zei was puur een financiele benadering, omdat GCD geen emotionele reactie bij me oproept, terwijl ze dat bij jou wel doen. Het is gewoon een andere benadering. En dat is maar goed dat daar verschillen in zijn, anders speelden we allemaal op dezelfde kit.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dries


En dat is maar goed dat daar verschillen in zijn, anders speelden we allemaal op dezelfde kit.


Zou een hoop ellende besparen op kleine festivals...
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Stokmans


Ja heb je een punt.

Ben met Grand Custom aan het kijken hoe en wat :)
Tegen die tijd ga ik ook nog wel even op marktplaats kijken of er wat staat. Weet nu wel redelijk wat ik wil qua maten enzo.

Thanks!



Tsja... het is vooral duur, je betaald uiteindelijk ook een groot gedeelte voor de naam (aangezien je al die losse onderdelen ook zelf kan bestelen op stdrums.com) en dan heb ik er liever SJC of Truth op staan dan Grand... :P

Vriend van mij die heeft een snare laten maken bij Grand, hij was iets van 550 euro kwijt...
Ik heb alle onderdelen opgezocht op stdrums.com en ik kwam op zo'n 350 euro in totaal kwijt :p




NathanR

Haha Stokmans, heb het inderdaad ook terug gelezen... wat ik daar heb gezegd ;)

Ik heb nog niks concreets met Grand dat ik daar een kit ga kopen, ik ben alleen wat informatie hier aan het opdoen.. zodat ik mijn specs kan geven, en dan kan hij mij een prijs geven.
Aan het eind van de zomervakantie kan ik pas echt goed zien wat mijn budget is, en aan de hand daarvan ga ik beslissen wat ik ga doen :)


harmen 18

Ik weet echt niet wat je mooi vindt, dus toch maar:

http://link.marktplaats.nl/560937330

Zelf vind ik er niet veel aan, maar misschien jij wel.

NathanR

Ik vind het wel een toffe kit, maar helaas 2 toms teveel.. en daar zal ik wel voor moeten betalen :P Zonde als die dan aan de kant komen te liggen :) (wel bedankt weer voor de advertentie btw. :) )

DrumsBA

#415
mei 30, 2012, 21:06 Last Edit: mei 30, 2012, 21:28 by Robert-Jan
Afgelopen twee weken heb ik eens rondgeneusd op Marktplaats voor een tweedehands drumkit.. Nu heb ik twee kits gevonden  diemij aanspreken.. een sonor force 3005 kit en een Yamaha Tour Custom shellset.

Sonor force 3005: http://link.marktplaats.nl/563687005
Yamaha tour custom: http://link.marktplaats.nl/558788519

Welke kit kun jullie aanbevelen en wat zijn jullie ervaringen met beide drumkits?

p.s. het welke kit moet ik kopen topic is niet actief/dood..

Commentaar van de moderator Nee hoor.. :)

MattHelders

ik denk je wel gewoon een reactie krijgt als je dit op het 'welke kit moet ik kopen' topic zet hoor  ;)

groovemaker

Ik zou voor de Yamaha gaan. Die ziet er wat steviger, uit. In een betere staat ook zegmaar.

If it's too Loud you're too old!

Animal baars

Persoonlijk zou ik ook voor de Yamaha gaan. Is net wat mooier en je hebt nog de mogelijkheid om van die serie toms bij te bestellen. Dus ook voor de toekomst is de Yamaha mooier

Laurens

of een mooie gretsch :-)

Dries

#420
mei 31, 2012, 14:19 Last Edit: mei 31, 2012, 14:19 by Freggle

Afgelopen twee weken heb ik eens rondgeneusd op Marktplaats voor een tweedehands drumkit.. Nu heb ik twee kits gevonden  diemij aanspreken.. een sonor force 3005 kit en een Yamaha Tour Custom shellset.

Sonor force 3005: http://link.marktplaats.nl/563687005
Yamaha tour custom: http://link.marktplaats.nl/558788519

Welke kit kun jullie aanbevelen en wat zijn jullie ervaringen met beide drumkits?

p.s. het welke kit moet ik kopen topic is niet actief/dood..

Nee hoor.. :)


Wat zijn je eisen, en wat is je budget?
Je haalt twee drumstellen aan die zowel kwa maten als kwa formaat flink verschillen.
Tevens zitten er bij de Sonor bekkens en bij de Yamaha niet...
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

DrumsBA


Wat zijn je eisen, en wat is je budget?
Je haalt twee drumstellen aan die zowel kwa maten als kwa formaat flink verschillen.
Tevens zitten er bij de Sonor bekkens en bij de Yamaha niet...

Twijfel tussen een fusion kit en een rock kit, de yamaha is een rock kit en de sonor 3005 kit is een fusion kit als ik het goed heb. Persoonlijk neig ik toch meer naar een rock setup!
Mijn budget zit rond de 700 euro voor een kit met of zonder hardware, in totaal met bekkens  rond de 1000 euro.
Reacties gaan uit naar de Yamaha Tour Custom, is 400 euro een goede deal voor de kit?

Robert-Jan

Deze gretsch al gezien?
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1079.0.html
Mooie MW bekkens er bij..
Dat die nog niet weg is snap ik niks van..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Staat er toch pas 2 dagen op cq. te koop, zolang is dat toch niet?

Robert-Jan

Nee deze staat al een tijdje..andere ad
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog