Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

DrumsBA

Hallo allemaal,

Ben sinds twee jaar geleden begonnen met drumles (had al passie voor drummen, maar nooit eerder mee begonnen), probleem op dat moment was dat ik niet thuis kon oefenen (plaatsgebrek en irritante buren). Uiteindelijk heb ik een jaartje drumles gehad en toen mee gestopt, puur omdat ik thuis niet kon oefenen... Nu begint het toch weer te kriebelen en heb ik wat 'research' gedaan naar beginnende drumkits, tevens al veel tips gevonden op jullie forum.
Op dit moment heb ik bij drumworld ittervoort een sonor force 2007 kit gezien: (groen is niet zo mijn kleur, maar wel goede dingen gehoord over force 2007):
https://secure.adams-music.com/deal/?DW
Daarnaast gekeken op marktplaats waar ik deze ludwig kit vond: http://link.marktplaats.nl/550751064 en een mapex meridian birch (niet fan van de kleur): http://link.marktplaats.nl/549385046
Het budget ligt tussen 500 en 1000 euro voor alles (meinl classics custom 60 years anniversary bekkenset gevonden die ik wel lekker vond klinken).
Mijn persoonlijke smaak valt meer op een fusion setje 10,12,14,22 (funk/pop/rock), qua snare weet ik het eigenlijk nog niet 14x5,5 of 14x6,5 beide klinken top.
Wat kunnen jullie mij aanbevelen?

drumsfordrums

Deze sets zijn zeker niet slecht om te beginnen. Ik heb zo een gevoel dat iedereen hier gaat zeggen: "Ga ernaar toe en luister naar de kit, de klank is het belangrijkste van een drumstel." Daar hebben ze gelijk in, maar ik geef je nog een goed advies. Koop nooit een drumstel waarvan de kleur je niet aanstaat. Na een tijd geraak je het beu en wil je weer een nieuwe. Dus,... In jou plaats zou ik eerst zoeken naar een kit binnen je budget en die er goed uitziet, daarna kan je gaan luisteren of de klank van de kit je aanstaat. Misschien vindt je hier bij "aangeboden" ook leuke kits. Heb zelf ook een fusion setje te koop staan.http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,826.0.html
Veel geluk met je zoekactie.

paQ

#352
apr 16, 2012, 19:12 Last Edit: apr 16, 2012, 19:13 by paQ
ja precies.
of deze helemaal compleet ook!  (en dan heb je ook echt goede bekkens)

DrumsBA

Thx voor de snelle posts...! 1200 euro ligt toch iets boven mij budget, zal de rockstar kit meenemen in m'n beslissing. Had nog een gretsch catalina birch op marktplaats gevonden: http://link.marktplaats.nl/548451651. Hebben jullie nog andere kits (merken) die jullie kunnen aanbevelen?

Laurens

#354
apr 17, 2012, 07:08 Last Edit: apr 17, 2012, 07:09 by Laurens
*Sluit zich bij Paq aan*  8)

Wat is je Budget?

paQ


Thx voor de snelle posts...! 1200 euro ligt toch iets boven mij budget,


Bedrag is onderhandelbaar zo te lezen, dus wie weet.


DrumsBA

Wat is je Budget? « Laatst bewerkt op: Vandaag om 07:09 door Laurens »
Tussen de 500 en 1000 euro voor alles.

Zijn er nog andere drumkits die jullie mij kunnen aanbevelen?


drumvirgin1404

Hoi iedreen die dit leest, ik ben een vrouw van 33 en heb vorige week voor het eerst van mijn leven achter een drumstel plaatsgenomen. Dit was een kinderdroom van mij en eigenlijk is het er nooit van gekomen. Ik heb een drumworkshop van mijn partner gekregen bij leon van der Geest in Honselersdijk en was meteen verkocht! Nu is mijn vraag ik zou heel graag een starters drumstel willen aanschaffen en geen electrische waar moet ik opletten, want zoals je begrijpt kunnen ze me van alles en nog wat aansmeren en ik geloof ze gelijk want ben echt een leek!! Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Alvast bedankt voor de reacties!!!!

rene p

allereerst welkom in de drummerswereld  :)

Aangezien niemand in je portomonee kan kijken is het meest ideale om te weten wat je budget is, dan met name of het budget voor het totale pakket is.
Er zijn al leuke beginners setjes van 300 euro
maar je kan zo duur gaan als je zelf wilt natuurlijk
en kijk minder naar het uiterlijk dan naar het geluid wat je wilt bereiken

Dan welke stijl muziek wil je gaan spelen?
en voor specefieke vragen kan je gewoon eerst het forum door neuzen er staan hier genoeg adviezen van mensen met enorm veel ervaring op drum

dit laatste geld overigens niet voor mij ik drum pas een jaar  8)7



" Im not nervous im a DRUMMER"

drumvirgin1404

Hoi rene p,
Bedankt voor je reactie!!! ik zat ook al zo rond die prijs te denken idd en daarna kan je altijd dingen veranderen en aanvullen.
Ik ben vandaag pas op dit forum terecht gekomen dus ik heb idd nog een hoop te lezen!!
De stijl die ik wil gaan spelen is eigenlijk een beetje soul, blues die stijl trekt me het meest aan.....
Welke stijl speel jij?
:)

groovemaker

Een beginnersdrumstel dat allround is, en niet duur is de Pearl Target series.

Van andere merken ben ik niet zo thuis, maar Tama heeft de goedkope swingstar series drums.

Met die van pearl heb ik wat ervaring, dat is voor die prijs een topkit.
Die van Tama weet ik niet.
De Pearl set is dan incl. bekkens, maar die zijn shit.

ik zou goedkope bekkens van een echt bekkenmerk aanraden, deze gaan minder snel scheuren of buigen etc.

Voor de stijl die je speelt zou ik gewoon even kijken naar de maten van je shells(je trommels dus)

Rock/Hardrock is meestal    10-12-14of16 - 22

Metal is meestal                  12-13-16of18 - 22 en groter

Soul/funk/blues is meestal  10-12-14 - 22, maar bij blues zie je vaak ook groter.
                                            Dit zou ik jouw ook aanraden, omdat dit veelzijdige maten zijn.

Kijk ook even op de websites van bekende merken om te kijken wat hun beginnersdrums zijn....
If it's too Loud you're too old!

tRow

Niet mee eens, metal spijlt bijvoorbeeld ook vaak op 20'' bassdrums, om die ''attack'' te verhogen. rock/hard rock speelt daarin tegen vaak op grotere bass drums (24,26)

Robert-Jan

Het heeft echt nog niet zoveel zin om naar stijlen te kijken.. Eerst maar eens leren drummen niet?
300,- is niet zo heel veel, maar best wel wat te vinden op marktplaats.
Ik zou de nieuw in doos voor 200 euro lekker laten staan en kijken naar wat oudere setjes van gerenomeerde merken als mapex, pearl, sonor en tama..van die sets is de hardware goed ( bekken standaards pedalen etc)
Dat zijn namelijk de eerste dingen die kapot gaan bij zo n budget set.

T is aan de andere kant van het land, maar zoiets is wel aan te raden
http://muziek.marktplaats.nl/drumstellen-en-slagwerk/549932728-mooie-mapex-drumstel.html?return=eJw1jv1qwzAMxN%2Bl0PzXfDhZUzuYkVHYc5jEW0xsR9gK7Tr27pNGBwL9jjtOMqpR307VQ1ZCSnXI1qRpGRZEUFW1bmBjGUxaEbwxmMvoq7A%2FnF1PNp5czJj2YCPaWM1EGa33ZNBkbz5vNq3V1HeiXDD417vXTTFnjduxHZtj%2BwY7QU3gSY29uDAKxk6wHTj3wgEwhN0fzo6Qg0j74YAwf8z5vxKflYGMMdJzyU2cvpOU8tyeWXxxW9%2FLjpPrjdT1%2BT3pDfhCUwDsui5AiyIn1LAXsGWcttlq0VzE9f0w%2FPwCOGBhkQ%3D%3D&df=1&fta=eNotkc1y3SAMhd%2FFC68R%2F4jxLjPZ9RXuyIBTT3HMXOzEbSbvXnC74kMSR9KB0OBXRYvD%2BcyPD8p18BVBOhyuPMEY63TsCL6cyHwGNNz6zNFI7suGoJgvhLIdcUWfD%2FyzFl%2BXWPuToz3ZCr6fW3quwecLndNC%2B%2FwbpTFOMv%2FrE1%2Be51aPlP1eVoSxlHNiY5n4WJ%2FHVM6x7PUIe0wTB8tfXvt0EodCb2nwK%2FJ2FTis8R6b6zY2Z5JJ7eTFWTRzAtZAGgcBGpBQ2vUIlyosotewhRhcYnZBkok9xUyyHWRQav4HCydq4IQFd0PkivUWLs3GLQ3mZBp1QbKC3cpxYXeN0YtWpoG1USvbIBiZ5g7JNavhgmgXAKFbBAgc74JOBabkBU1EaJHuyKxI9S0kzan3CkKHRd9baOF4BycdzV2ZCJK5P7MZdOyFYn3k9P52%2FOzGsZZoZm10PbqXzb6IoluIA30O%2Fsd%2F%2FBg8IcOv7%2B%2B%2FSi%2BhUQ%3D%3D&fta_ind=19&fs=1
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Rj, nooit geleerd de korte link aan de zijkant bij marktplaatsadvetenties te gebruiken?

http://link.marktplaats.nl/549932728



Als eerste set kan je natuurlijk perfect een tweedehands setje kopen van bijvoorbeeld marktplaats.

Kijk naar een pearl export of tama rockstar ofzo.
Blijf gewoon even kijken, dan komt er vanzelf wel wat leuks voorbij.


Succes

Robert-Jan

Dat kopieert tie niet op de een of andere manier vanuit de ipad

Boeie verder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

*kuch*prutser*kuch*   :z

Robert-Jan

T ziet er hier prima uit , dat jullie op die megaschermen zitten is niet mijn probleem.. :w


Mooi drumstel he?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Luc

#367
mei 01, 2012, 11:07 Last Edit: mei 01, 2012, 17:48 by Luc
Het is al niet meer nodig!  :)
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Hoefnix

Alleen al om de restwaarde en verkoopbaarheid zou ik de Pearl Reference nemen ipv de Adams.
Maar goed je moet natuurlijk ook kijken wat het fijnste instrument voor je is..

Dezain

Gretsch Club rock of Catalina Maple alleen gekeken naar sound?
Experience is the name people give to their mistakes.

Laurens

Catalina maple  8)

Nickvm


Gretsch Club rock of Catalina Maple alleen gekeken naar sound?


Welke vind JIJ mooier klinken? daar gaat het om!  ;)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

repelsteeltje

Is erg afhankelijk van welke stijl je gaat spelen. Ik zou voor de catalina maple gaan, omdat deze in meer allround maten wordt gemaakt. De Club rock heeft maten die eigenlijk echt alleen maar voor rock geschikt zijn (13-16-18 toms bijvoorbeeld).. Ook qua houtsoort lijkt mij maple beter dan goedkoop mahogany, maar dat zal bij deze kits niet de meeste doorslag geven denk ik.

Fibesman

#373
mei 04, 2012, 10:52 Last Edit: mei 04, 2012, 10:52 by Fibesman
De catalina club serie wordt in meerdere types gemaakt. je hebt de rock maar ook de jazz en normale club kits. Kijk maar eens op Thomann.de voor een overzicht. Ik vind persoonlijk het verschil in sound tussen de catalina maple en de clubserie niet zo groot als de prijs.. Het zijn allebei nogal lichtgewicht trommels en met goede vellen klinken ze prima.


Omhoog