Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

tRow

De Renown Maple, is gemaakt van maple, de Superstar is gemaakt van birch, dat is al een heel verschil (qua klank). Daarnaast staan er ook veel 2e hands Renown's op marktplaats! (Zie ze ook af en toe wel is op het forum voorbij komen).

Maar het zijn allebei goede kits, ik heb een hyperdrive gehad, maar een renown maple is denk ik toch net een stapje hoger.


Rick

Alle hoger segment drumstellen worden eigenlijk als shellpacks verkocht. De reden hiervoor is dat iedere drummer zijn eigen voorkeur heeft voor zijn of haar hardware (en dat de meeste drummers die voor een set in die prijsklassen kijken, de hardware vaak al hebben). Een snare is erg bepalend voor het geluid van een drummer. De ene drummer zal liever op een diepe metalen snare spelen, en de andere liever op een houten picolo, bij wijze van spreken. Het komt wel eens voor dat er met een shellpack snares meegeleverd worden (bijv: DW), maar vaker niet dan wel.

Het verschil tussen de Superstar en de Renown, zoals al gezegd: het hout (geluids karakter). Het hout van de renown zal van een betere kwaliteit zijn, omdat het een hoger segment kit is dan de superstar, om het heel zwart wit te zeggen.

Daarnaast heb je het verschil in maten. De superstar heeft vrij ondiepe "hyperdrive" toms. Ze zullen lekker aggressief (lees attack) in het gehoor liggen, met relatief weinig laag. Birch geeft ten opzichte van Maple ook minder bas en resonantie. Het een is niet slechter dan de ander, dit is puur smaak gebonden.

Persoonlijk zou ik voor de renown gaan, en om de tijd te overbruggen tot je voor een goede snare kunt gaan, een of ander goedkope snare (pearl world series oid) van marktplaats te trekken. Het is even bikkelen op een mindere snare, maar uiteindelijk ben je meer allround met de Gretsch dan met de Tama, denk ik.

drumsfordrums

Ik was ook meer een voorstander van die gretsch. Alleen jammer dat ik veel duurder uitkom als dat ik de Tama zou kopen.Heb hier nog een Tama rockstar kitje staan, ga die verkopen en hopelijk heb ik dan genoeg voor de Gretsch en een mooie snare.


Headshrinker

Het verschil tussen de Superstar en de Renown [...]


Typisch voor de Gretsch Renown zijn ook de 30° 'bearing edges', dacht ik. Naar verluidt/volgens de marketing geven die een 'diepe, warme rocksound'.

drumsfordrums

Ja die was ik al eens tegen gekomen.Ben niet echt meer een voorstander van tweedehands kopen.Heb al twee keer een totaal versleten hi-hat stand gekocht, die op de foto's gloednieuw leek.Daar heb ik geen zin meer in.

Juniper

oke het was maar een optie.  ;) nog veel succes met je zoektocht :Y *O*

drumsfordrums

Zit er echt zoveel verschil in klank tussen houtsoorten? Maple is vrij duur, waarom zijn er dan ook heel goedkope maple kits?Hebben deze dan ook zo een goede klank omdat ze van maple zijn?http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Drums/Drums/Fame-Maple-Standard-Set-5221-Black/art-DRU0013239-000V004034

drumsfordrums

Hoi,

Heb eens fatsoenlijk gezocht naar sets die me aanstaan.Heb nu mijn oog laten vallen op een Mapex Saturn en een tama superstar hyperdrive. Beide zeer mooie sets, alleen zit bij de tama een hardware set die ik niet nodig heb. Mapex heeft volgens mij niet zo een hele goede reputatie, maar vind persoonlijk dat ze zeer mooie drums maken. Vooral de finishes spreken mij aan. Zit ik met een mapex saturn beter als met een tama hyperdrive?

Hans

Ga eens luisteren naar de verschillende kits. Het verschil in houtsoort maakt zeker een verschil, maar hoe belangrijk vindt je dat ? Als je je kits kiest uit de folder... Wat voor muziek maak je liefst ? Jazz, fuckhellmetaldietrashmetal ? Wat is je buget en hoelang wil je met deze kit door ? 2e hands high end kit vs nieuwe midden range ?

Rick

#335
mrt 04, 2012, 00:02 Last Edit: mrt 04, 2012, 00:03 by Rick

Hoi,

Heb eens fatsoenlijk gezocht naar sets die me aanstaan.Heb nu mijn oog laten vallen op een Mapex Saturn en een tama superstar hyperdrive. Beide zeer mooie sets, alleen zit bij de tama een hardware set die ik niet nodig heb. Mapex heeft volgens mij niet zo een hele goede reputatie, maar vind persoonlijk dat ze zeer mooie drums maken. Vooral de finishes spreken mij aan. Zit ik met een mapex saturn beter als met een tama hyperdrive?


Saturns zijn waanzinnige kits met een goede reputatie. Ik heb zelf een Saturn gehad. Ik heb hem met pijn in mijn hart weggedaan omdat ik simpelweg niet kan veroorloven 2 kits te hebben.

Een saturn wordt heel zwart wit al gezien als een high end "professionele" kit, waar een superstar hyperdrive nog in het "middenklassers" segment valt.


Darnaast is er nog het verschil in hout (birch - superstar, 2 laags walnut/4 laags maple op de saturn), diecast hoops op de superstar, dunne ketels en tri-flanged hoops op de saturn, enz.

En oh, of mapex saturn kits een slechte naam hebben? Klik hier!

Robert-Jan


Zit ik met een mapex saturn beter als met een tama hyperdrive?


Ja..  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Headshrinker

[... :)] fuckhellmetaldietrashmetal [...]


:)

zildjianboy


Hoi,

Ik heb onlangs mijn pearl forum verkocht en speel nu nog op een linco setje.Heb vakantiewerk gedaan en wil natuurlijk met het geld een nieuwe kit kopen.Ik ben al  aan het kijken voor een gretsch renown maple. Ik zie nu dat men hier geen snare en geen hardware bij geeft, waar ik toch wel op gerekend had. Heb nog wat gezocht en vind nu de tama superstar hyperdriveook zeer aantrekkelijk.Is goedkoper en zit ook snare en hardware pack bij.Nu luid mijn vraag: Zijn die hyperdrives van mindere "kwaliteit" als de renown maples? (of weet misschien iemand waar ik een goede snare kan vinden voor een klein prijsje?)



Wat leuk ik heb precies het zelfde gehad als jij hebt!  Ik heb ook gekeken naar de ´´tama superstar´´ en ´´Gretsch renown ´´
Maar ik ben wel voor de Gretsch gegaan!   Gewoon puur voor de sound die is veel beter (vind ik)
Dan´´ tama superstar´´ maar renowm maple is ook esdoorn ……


het klopt dat het een shell kit is,
Maar dat is met alle duurde  kits zo!

ze gaan er vanuit dat jij zelf weet wat voor spullen je wil hebben, en dat bepaald de fabrikant niet meer......

Tip, investeer in je kit en je snare die is erg belangrijk!!!!
ook bekkens , anders heb je hele goede shell kit maar snare die stuk minder is,  en dat is erg zonde!!!     
Mijn tip is koop wat je mooi vind en waar jij je goed bij voelt  en koop niet alleen op de prijs!
Dat heb ik ook niet gedaan mijn snare  heb ik ook los gekocht namelijk..

ik durf mijn kit makkelijk naast een DW of een ´´Pearl masters´´ te zetten.
Sterker nog , dat is laatste gebeurt en de eigenaar van de DW schrok zich kapot, toen hij mijn set hoorden, maar dat kan ook aan zijn stem kwaliteit liggen...........  :X

8)

Headshrinker

Kent iemand de aluminium snares van Cadeson? Kwaliteit? Geluid (+/-)?

dunDaan

[Off topic] Ligt het nou aan mij of heeft hier iemand vrij willekeurig met de +/- karma knop zitten spelen?? /[off topic]
On-topic, mijn ervaring is dat de soort vellen en het al dan niet kunnen stemmen van je drumstel meer het geluid van je kit bepalen dan de houtsoort waarvan de set is gemaakt.
Daarnaast heeft elke ketel een andere "sweet-spot", de stemming waarbij hij het lekkerste klinkt. En dat zul je moeten uitproberen om erachter te komen of de klank die je dan hebt je ook daadwerkelijk bevalt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ


Kent iemand de aluminium snares van Cadeson? Kwaliteit? Geluid (+/-)?

bij Cadeson krijg je best veel bang for the buck.
Ze hebben snares die zijn helemaal te gek (voor echt een appel en een ei) en ze hebben er die heemaal ruk zijn. (klinken sjit, lugs scheef erop enz)

Ik zou zeggen: kijk even bij Steenbeek in Nijkerk, die heeft er een hele rits staan.
(En ook een heule vette zwarte alu cast N&C trouwens ;) )

Dezain

Mapex Q is een instal model van Mapex? Ik weet dus helemaal niks van Mapex af.. Een kameraad van me kan er 'goedkoop'(?) 1tje krijgen maar is dit beginners model of toch wel iets verder dan dat?
Experience is the name people give to their mistakes.

Headshrinker


Mapex Q is een instal model van Mapex?


http://www.mapexdrums.com/drums/q/:

Citaat
De Q-serie is een instapper...  Lindehout, wrap-finish, allerlei hardware erbij, plus een instructie-DVD


+ weinig lugs.

drumsfordrums

Hallo,

Hier ben ik weer. Ben vorige week bij een vriend gaan spelen op een Gretsch renown maple. Klonk alleszins veel beter dan mijn huidige tama rockstar. Nadat ik naar het drummersfestival geweest ben, heb ik ook interesse voor acryl kits. Hier komt de vraag; Zijn deze acrylkits zowel op het podium, als in een studio goed te gebruiken? Iets in mijn hoofd zegt me dat bv. een maple kit mooier als een acryl kit klinkt tijdens opnamens. Ben ik echt beter af met een Gretsch renown maple, of kan ik evengoed voor de "O zo mooie" acrylkit gaan?

Hoefnix

John Bonham speelde op acryl ludwig zowel in de studio als op het podium.

tRow

Het is net de sound die je zoekt. Acrylic kits klinken droger, minder 'overtones'. Dit kan een voordeel helpen, maar zoals ik zei, het is net wat je zoekt.

drumsfordrums

Wat ik zoek is een kit die gewoon goed/luid klinkt. Ben een vrij slechte stemmer, dus een kit die niet te moeilijk te stemmen valt is voor mij het beste. Dan toch maar voor de acrylic gaan?

Fibesman

#348
apr 13, 2012, 12:40 Last Edit: apr 14, 2012, 11:38 by Fibesman
Of een set moeilijk te stemmen is hangt volgens mij meer af van de vellen die er op zitten. Mits het een beetje fatsoenlijke trommels zijn zonder defecten natuurlijk.
Echte maple ketels en Acryl hebben wel wat meer volume dan een goedkope kit met ketels van basswood/luan/ander goedkoop zacht pruthout. Als je stemmen lastig vindt zou ik aanraden om naar Remo Pinstripes of Evans EC2s te kijken voor je toms. Krijg je een strakke dikke sound mee zonder al teveel boventonen. Prima voor rock/metal.
Ik speel zelf meestal op een set van Acryl(Fibes) en krijg altijd veel complimenten over het geluid. Acryl is wel wat kwetsbaarder dan hout omdat het harder is loop je eerder de kans op scheuren als je trommels hard laat vallen. Verder geen enkel probleem en strakke punchy sound met coole looks.

groovemaker

#349
apr 13, 2012, 23:24 Last Edit: apr 13, 2012, 23:25 by groovemaker
Ik denk ook dat houtsoort bijdraagt aan de stemming van je kit.

Maple vindt ik vaak makkelijker te stemmen dan Birch bijvoorbeeld.
Ik spreek uit ervaring, want ik heb twee kits: een in maple en de ander in birch...
Acryl heb ik minder ervaring mee, maar vindt ik ook minder mooi klinken. Smaken verschillen natuurlijk....

Maar idd, pinstripes zijn goede vellen die ook snel goed klinken!

If it's too Loud you're too old!

Omhoog