Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

TheLion

In de buurt bedoel ik vooral binnen Nederland,België,Duitsland,...De meeste winkels die ddrum verkopen vindt ik in Amerika.Het is gewoon de bedoeling dat ik de kit zelf zou kunnen gaan halen, en waar ik met euro's kan betalen.Ik woon in Opglabbeek (België).Van maten wil ik vooral ondiepe toms (7",8").Een 4 delige set zou het leukste zijn.

paQ

Rotterdam Drum Department heeft een vette ddrum staan.  In Diana Ross rood glitter  8)

Rick

Klopt, leuke set. 2x 22 bass, 10, 12, 16, 14s


Ik zou gewoon bij de lokale muziekwinkel informeren.

TheLion

Die kit is wat te uitgebreid, heb ik niet nodig.Misschien kan ik er gewoon een bestellen bij drumworld.Weet iemand misschien wat de prijs ongeveer is voor een basis kit, van een lagere serie?

ArcticLight

Volgens mij heb ik bij Feedback Eindhoven ook wat ddrum kits gezien. Prijs weet ik alleen niet meer.

Rick

Die winkels hebben allemaal telefoonnummers. Kleine moeite lijkt mij

FoREVer


Die kit is wat te uitgebreid, heb ik niet nodig.Misschien kan ik er gewoon een bestellen bij drumworld.Weet iemand misschien wat de prijs ongeveer is voor een basis kit, van een lagere serie?


Adams Drumworld is wat aan de dure kant naar mijn mening... Je zou deze kunnen proberen
Klik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

TheLion

De finish is niet mijn ding.Ga eens wat rondneuzen op tweedehands sites.Nog bedankt voor de info.

Dries

#258
jan 22, 2012, 14:42 Last Edit: jan 22, 2012, 14:50 by Freggle

De finish is niet mijn ding.Ga eens wat rondneuzen op tweedehands sites.Nog bedankt voor de info.


Om je vraag te beantwoorden: Ddrum setjes koop je al voor net onder de €300.
Doe je jezelf er een plezier mee?
Als jij per se een Ddrum drumstel wil, en je niet veel geld uit wil geven misschien wel.
Als je op zoek bent naar een degelijk drumstel voor niet teveel geld dan niet.

Er is je al e.e.a. geadviseerd, maar daar ga niet erg uitgebreid op in.
Eigenwijs is ook wijs, maar als je daadwerkelijk geholpen wil worden dan vertel je ons even wat je budget is, en dan gaan wij voor je op zoek.

Wil je per se een flashy set van een ''niet commercieel merk'', koop dan dit ding en ga lekker los.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

TheLion

Budget is €500-€800.Hoeft niet speciaal een ddrum te zijn.Er zijn gewoon ddrum sets met leuke kleuren, en dat spreekt me aan.Deze set lijkt me ook wel wat, en valt binnen mijn budget.



Iemand ervaring met een Gretsch Catalina Club Mod?Wil natuurlijk ook dat de set goed klinkt.Ga mijn Tama rockstar daarna verkopen.De maten bevielen me niet, was een veel te diepe tom en wil tenslotte twee toms hebben.

Dries

Goedzo, daar hebben we wat aan ;)
Je budget is hoger dan ik dacht, en voor dat bedrag kun je best wat leuks kopen.
Wat wil je voor die €500-€800 hebben?
Een 4- of 5-delig drumstel + hardware, of komen er ook nog bekkens bij?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Er is ook een yamaha rock tour custom moto x 4-delige set, die is nu ook overal in de uitverkooop. Voor dat geld een best aardig kitje als je het mij vraagt.

TheLion

Ik wil er een kwalitatief goede shell set voor hebben.Hardware en bekkens heb ik nog en is dus onnodig.Hardware mag er wel altijd bij,maar hoeft niet.Liefst een 5delige set.Is de gretsch set van hierboven rommel of niet?Zo iets zoek ik, met wat leuke kleuren in.

Rick


Ik wil er een kwalitatief goede shell set voor hebben.Hardware en bekkens heb ik nog en is dus onnodig.Hardware mag er wel altijd bij,maar hoeft niet.Liefst een 5delige set.Is de gretsch set van hierboven rommel of niet?Zo iets zoek ik, met wat leuke kleuren in.


http://link.marktplaats.nl/512755540
http://link.marktplaats.nl/514504618
http://link.marktplaats.nl/507827347

TheLion

Komt de kwaliteit van het gretsch drumstel ongeveer overeen met die van een tama hyperdrive?Ik kan ze allebei voor dezelfde prijs kopen, de tama is wel tweedehands.De gretsch ziet er heel erg mooi uit, nu wil ik alleen nog weten of hij wel van kwaliteit is.Het is tenslotte een "lagere" serie.Iemand ervaring of weet iets van de gretsch catalina club mod?

Rick

Bijde kits hebben een ander karakter. Ga er heen, luister, ruik en proef, en kijk zelf wat je het mooiste vind. het zijn allebij voor het geld prima drumkits.

groovemaker

#266
feb 10, 2012, 14:31 Last Edit: feb 10, 2012, 14:33 by Mcdrummer4live
Je kunt als je speciale kleuren wilt ook gewoon met de verkoper overleggen.
Mijn ervaring met Pearl is dat ik tegen de verkoper kon zeggen welke houtsoort, kleur, afmetingen, serie, etc wou hebben.

Hij belt vervolgens de Pearl (of ander merk) fabriek en als je de verkoper een beetje goed kent of je komt er vaak, kan hij jouw droomkit voor een redelijk prijsje aanbieden.

Maar even goed luisteren voor je iets koopt blijkt naar mijn ervaring achteraf vaak goud waard!

De ene kit uit dezelfde serie is soms beter of slechter dan een ander drumstel uit dezelfde serie!
Elk instrument is anders naar mijn ervaring.

ik mezelf niet teveel aan een merk of serie vastbinden als je nog aan het orienteren bent...

Persoonlijk vind ik de bassdrums van Gretsch altijd erg lekker, tama vindt ik de snares wel ok
If it's too Loud you're too old!

roessinkje

Hallo mensen van het drumforum,

Ik ben 15 jaar oud en drum nu al zo'n 5 a 6 jaar. Ben begonnen op de snare, en heb later een Mapex VX  nieuw aangeschaft (net geen middenklasse drumstel is mij verteld). Nu ben ik er wel op uit gekeken en het drumstel is ook niet meer zo aan de strakke kant. Op dit moment ben ik druk bezig om iets nieuws uit te zoeken, ik vind het ook leuk om te doen. Maar omdat de meeste (volgens mij) van jullie al drum-veteranen zijn wou ik jullie om advies vragen :). Ik ga binnenkort ook in een grote winkel verschillende kits proberen kijken wat ik lekker vind klinken enz. Want dat weet ik nog niet precies. Het merk maakt mij niet heel veel uit, en het zou van mij ook tweedehands mogen. Drum veel liedjes van de volgende bands Police, Foo fighters, Kings of leon, Madness, Nirvana, Coldplay, U2 en meer. Duurt niet meer zo lang zit ik ook in een bandje dus zou er misschien ook wel mee moeten optreden. Mijn budget is zo rond 700 - 1400 euro (waarschijnlijk moeten de bekkens en alle overige hardware hier ook bij in). Daarom vind ik het handig om een tweedehandse volledige set te kopen. Hopelijk heb ik genoeg info gegeven en kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt!
Mvg Tommas

Dribbel

Yamaha recording & sabian

roessinkje

Dankjewel voor zo'n snelle reactie. Ziet er wel goed uit geloof ik. Alle hardware en bekkens horen er bij behalve dat rek, china, splash en de 2de crash. Nog meer adviezen?

Dribbel

Ja houd Marktplaats en dat soort sites goed in de gaten.
Ik denk dat je zelf prima weet waar je op moet letten en wat je wel en niet wil.
Wij kunnen wel al het zoekwerk voor je doen maar ook dat kun je prima zelf.

Neem iemand mee die je kunt vertrouwen als je naar een set gaat kijken, een winkel of particulier.
En het liefst is is zo'n persoon ook een beetje goed in het "lezen van de persoon"en je eventueel zou kunnen behoeden van een miskoop.

Ga niet over 1 nacht ijs, als het te mooi lijkt is het dat ook vaak wel.....
Een nette verkoper en zeker een winkel zal je niet mogen dwingen tot onmiddellijker koop.

Ik ga altijd eerst voor het geluid van een kit en niet in eerste instantie voor de looks.....

Als je iets hebt gevonden wat je mooi lijkt kunnen we je wel verder helpen met eventueel de prijs, en wetenswaardigheden van de kit. Zodat je altijd voldoende info hebt om je keuse te maken.

Veel plezier met het uitzoeken van jou drumkit.

Yamaha recording & sabian

groovemaker

Is er een muziekwinkel waar je geregeld spullen voor je (huidige) kit koopt?

Die mensen kennen je misschien al een heel klein beetje en kunnen je ook op weg helpen.

En als je een redelijk vaste klant bent, kun je soms ook wat korting krijgen, is mijn ervaring.
Meestal doen ze iets van 5% ofzo.

Niet veel, maar kun je misschien wel net even een ander leuk dingetje erbij kopen.

En misschien kun je verder ook in muziekbladen recenties lezen over kits.
Dit zegt voor jezelf niet veel over de klank, maar wel over de specificaties van je kit en de kwaliteit van de hardware......



              Verder wens ik je veel succes met je toekomstige set!
If it's too Loud you're too old!

Dries


Is er een muziekwinkel waar je geregeld spullen voor je (huidige) kit koopt?

Die mensen kennen je misschien al een heel klein beetje en kunnen je ook op weg helpen.

En als je een redelijk vaste klant bent, kun je soms ook wat korting krijgen, is mijn ervaring.
Meestal doen ze iets van 5% ofzo.

Niet veel, maar kun je misschien wel net even een ander leuk dingetje erbij kopen.

En misschien kun je verder ook in muziekbladen recenties lezen over kits.
Dit zegt voor jezelf niet veel over de klank, maar wel over de specificaties van je kit en de kwaliteit van de hardware......



              Verder wens ik je veel succes met je toekomstige set!


Mijn ervaring is minimaal 20% korting op de adviesprijzen.
Afhankelijk van wat je koopt is er vaak nog wel wat mogelijk, helemaal als je een terugkerende klant bent.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

roessinkje

Ik ga dit weekend samen met me vader kijken naar verschillende drumkits (vriese music palace - doetinchem). Ik ga er gewoon achter zitten en dan zitten er vast wel een paar tussen die lekker klinken. Bedankt voor advies!

groovemaker


Mijn ervaring is minimaal 20% korting op de adviesprijzen.
Afhankelijk van wat je koopt is er vaak nog wel wat mogelijk, helemaal als je een terugkerende klant bent.


Idd, zoals ik zei!

Maar 20% is wel een erg lekkere korting! Zoveel heb ik nog nooit gehad......K zal es even wat vaker langskomen in die winkel denk ik.... :6
If it's too Loud you're too old!

Omhoog