Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dries


Trouwens, ik weet niet wie het me aanbevolen heeft, maar ik heb die ludwig gevonden. Zoiets vind ik echt prachtig, maar ik weet niet of m'n budget het toelaat.

Ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik voor m'n oude set misschien nog wel 400-500 terugkrijg, Dus dat wil ik voor een groot deel uitgeven aan cymbals!


Welke Ludwig??
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

tRow


MattHelders

nee niet die, ik denk dat ik me vergist heb... Ik denk dat ik m op marktplaats vond maar ok.



MattHelders


matt helders nam volgens mij op met een 24'' base, dus met een 20 zou je niet echt het zelfde krijgen.. (als je dat wilt teminste).


Nee, ik wil m absoluut niet na-apen, maar ik moet wel zeggen dat z'n kit's wel echt heel vet zijn.
Ik weet niet echt wat van bass ik wil. Want Matt gebruikt tegenwoordig ook wel 20-22''. Ik speel wel veel van dit soort muziek (indie rock, beetje punk, maar ook gewoon pop etc.) Eigenlijk zou ik het liefst gaan met een bass die een  beetje van alles heeft...

tRow


Nee, ik wil m absoluut niet na-apen, maar ik moet wel zeggen dat z'n kit's wel echt heel vet zijn.
Ik weet niet echt wat van bass ik wil. Want Matt gebruikt tegenwoordig ook wel 20-22''. Ik speel wel veel van dit soort muziek (indie rock, beetje punk, maar ook gewoon pop etc.) Eigenlijk zou ik het liefst gaan met een bass die een  beetje van alles heeft...


Je kunt denk beter voor die 22'' gaan, over het algemeen zijn 20'' base drums wel over voor geschikt, maar mijn ervaring met oude base drums is dat je beter een 22'' kunt hebben.

Stokmans

22-12-14 of een 22-13-16 kitje zou ik zeggen. Vind zelf een 22" wat meer body hebben dan een 20" (hoewel ik daar maar beperkte ervaring mee heb)


Stokmans


Allereerst, ik woon in de buurt van Winterswijk, dichtbij Interdrum. Niet zo'n verkeerde winkel toch?

- Wat zijn je eisen/wensen (maten, finish) ? maten, liefst iets kleiner, niet echt een precieze voorkeur. finish: ALLES WAT NIET TEVEEL OPVALT, het liefst een kleur
- Wat is je budget? Rond de 1000,-
- Waar woon je en hoe ver ben je bereid te rijden ? Winterswijk. Ik ben 16, dus dat ligt er een beetje aan.
- Bekkens wil ik erbij kopen, gewoon 14''18'' 20'', ik heb al wel iets in gedachte.
- Shellset of compleet?: liefst compleet
- Wil je 2e hands kopen? Ja, tenzij er beter nieuwe zijn.

Ik weet dat ik niet heel veel van drums afweet, maar ik denk dat ik mag zeggen dat m'n spel wel gemiddeld is, in ieder geval neem ik drummen erg serieus.

Bedankt voor alle snelle reacties trouwens  :Y


Je moet ergens beginnen :)

Je zou eens kunnen kijken bij Vriese in Doetinchem, niet zo heel ver bij je vandaan. Als je iets verder wil gaan kan ik je Stockenhof in Beek-Ubbergen aanraden (bij Nijmegen). Dan kijk je wel naar nieuw.

Gezien je budget lijkt 2e hands me een betere keuze. Meer kwaliteit voor je geld. Op naar marktplaats.nl dus en je bevindingen hier posten. De maten die mij geschikt lijken heb heb ik hierboven al gepost.

Ruud


Je kunt denk beter voor die 22'' gaan, over het algemeen zijn 20'' base drums wel over voor geschikt, maar mijn ervaring met oude base drums is dat je beter een 22'' kunt hebben.


Hoezo?
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

tRow


Hoezo?


dat is mijn ervaring, vind ik fijner spelen en klinken.

vandertol

Hoi,

Voor mijn zoon van 11 ben ik op zoek naar een leuk drumstel. Hij heeft nu een jaar les en dit zou zijn 2e drumstel worden. We zoeken iets in de prijs tot ca 450 euro. Verschillende aanbiedingen heb ik al gevonden variƫrend van Pearl Export, Sonor Champion (400 euro) en Gretsch Blackhawk allen ongeveer 400 euro. Zojuist ook een Tama vintage wood imperialstar op MP gezien...zegt jullie dit iets? Ziet er wel mooi uit en kost 250 incl bekkens van Pearl 200CX De vraag is wat is wijsheid? Het zou fijn zijn als jullie je mening kunnen geven.

Groet, Linda

Anserini

In deze topics is al een hoop info, zeker de eerste die je zou kunnen doorlezen:

Help! Een drumstel kopen..
Het centrale drumkit vs. drumkit topic

Is die 450,- incl alles of alleen de ketels?

vandertol

Het gaat om een totale set dus incl. alles.
Ik heb alles al doorgelezen...maar zie niet hetgeen staan waar ik mee geconfronteerd wordt, dus vandaar...
Graag advies.

Groet Linda

Ruud


dat is mijn ervaring, vind ik fijner spelen en klinken.


Snap ik, maar als iedereen zo'n stelling op deze manier zou beredeneren..

@MattHelders: ik zou je ook een 22" aanraden voor de stijlen die je noemt. Op zich kan je met een 22" best veel. Ik beweer alleen niet dat je met oude bassdrums beter een 22" kan nemen :F
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Dries

Lees eerst even mijn FaQ door, die heb ik speciaal geschreven voor mensen zoals jullie.
Daarna kun je je heil zoeken in het Kit VS kit topic.
Even zoeken dus.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

paQ

Titel iets aangepast. Dekt wat beter de lading

vandertol

Is er iemand die mij advies kan geven over een Tama Vintage Wood Imperialstar? Staat op Marktplaats.
Is bedoeld voor een 11-jarige...

grt Linda

Nijlpaard

Wat voor advies wil je hebben ?

Had je de fregglefaq al doorgelezen ??

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,87.0.html
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini

0 resultaten voor "Tama Vintage Wood Imperialstar"  :?




Had je de fregglefaq al doorgelezen ??

:D Dat bekt best goed; fregglefaq, nu nog een paQfaQ.  *O*

vandertol

Ja ...ik heb alles al gelezen.

Ik heb mijn zinnen gezet op een Gretsch...heeft iemand ervaring met de Gretsch Blackhawk?
BD22
FT14
T 10 en 12
S 14

Eerst 2e hands gezien voor 400 incl bekkens(Rebomusic), maar nu heb ik deze (zelfde?) set nieuw gevonden op Eilandmuziek.
Dit scheelt maar 100 euro. De vraag is dus of er iemand ervaring heeft met zo'n set? En of dit iets is waar mijn zoon (11) voorlopig goed mee uit de voeten kan.
Graag advies.

grt Linda

Nlz

Een bevriende drummer heeft een dergelijke kit, hij is er erg tevreden over.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans

Lijkt mij zeer geschikt voor een jongen van 11. En als hij niet bevalt is Gretsch ook iets waar je nog wat voor terug krijgt.

Ruud


Lijkt mij zeer geschikt voor een jongen van 11. En als hij niet bevalt is Gretsch ook iets waar je nog wat voor terug krijgt.


Voor een BlackHawk vrij weinig.. Herinner me een nette BlackHawk die jaren op internet heeft gestaan, een blauwe. Ik gok dat die nog steeds niet verkocht is. Ben wel benieuwd welke bij Eiland muziek vond.

Je zou mijn oude set (middenklasse Gretsch) kunnen overwegen bij Rimshot. (www.rimshot.nl) Daar moeten alleen nog wel standers en bekkens bij, dat wel.
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Omhoog