Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

zildjianboy


Ja, ik twijfel dus erg. Ben ook nog maar 15 dus veel drumstellen heb ik nog niet echt bespeeld.

Welk drumstel zouden jullie mij dan aanraden? De Gretsch Catlinia Maple dan? 22", 10", 12", 14 en 16" floors..?

Of een andere dan?




ik zou ook kijken naar de catalina birch,  erg mooie sets alleen zonder hardware   geloof ik , ze kosten ongeveer rond de 600,-



tada

HerrSimon

Hallo,

Ik ben van plan een nieuw drumstel aan te schaffen inclusief cymbals en dubbel pedaal, en nu zou ik graag jullie mening horen. ik luister/speel graag Industrial en Thrash Metal, bands zoals Nine Inch Nails en Sepultura. Ik zelf had deze drumkit in gedachte:


(Tama Superstar met een mooi kleurtje)

alvast bedankt,

Simon

Erik

Goed materiaal en je kunt er zeker een goede pot op raggen. Ikzelf prefereer wel diepere toms voor metal, maar dat is uiteraard vooral een kwestie van smaak. Wat voor twin-pedaal en bekkens had je in gedachten?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

HerrSimon

Ik zou niet weten welke cymbals of twin-pedaal ik moet kiezen,

paQ

/breaky-breaky
Daar zijn (ook) hele mooie topics over/voor ;)


Welkom overigens

harmen 18

Dan zou ik eerst eens gaan rondkijken bij verschillende winkels en uitproberen en vooral kijken wat je uit je budget kan halen.

Erik


Ik zou niet weten welke cymbals of twin-pedaal ik moet kiezen,


Als je Sepultura erop wilt spelen zou ik zeker niet besparen op kwaliteit. Goedkoop is duurkoop. Hard meppen betekent dat je stevig materiaal kunt gebruiken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans

'Harde' muziek betekent niet per definitie hard slaan...

Had je al maten in gedachten?

HerrSimon

Hi-Hat 14 inch
Crash 16 inch
Ride 20 inch
Splash 10 inch

dit had ik ongeveer in gedachte

paQ

Commentaar van de moderator Nog maar een keertje dan
Voor cymbals en pedalen zijn er andere topics

Stokmans

En ik bedoelde de ketels, niet de bekkens dus...

Erik


'Harde' muziek betekent niet per definitie hard slaan...

Had je al maten in gedachten?


Wel als je vet wilt klinken. Of je moet triggers gebruiken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans

Onzin, als je vet wil klinken moet je goed stemmen.

Erik

Je hebt inderdaad gelijk dat dat ook erg belangrijk is. Maar de klank van een harde klap is anders dan wanneer je subtieler te werk gaat. En voor metal (wat altijd erg knallen is) zul je zelf ook mee moeten knallen is mijn ervaring. Op een 20" crash zul je harder moeten slaan om het volledige geluid eruit te halen dan op een 14" crash.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans


...Maar de klank van een harde klap is anders dan wanneer je subtieler te werk gaat.


Natuurlijk, maar het is ook afhankelijk van je techniek, velkeuze, stokken, merk en klasse drumstel, de ruimte waarin je speelt, of je versterkt wordt of niet. Daarnaast moet je een drumstel afstellen (o.a. stemmen) op je manier van spelen.

Citaat
En voor metal (wat altijd erg knallen is) zul je zelf ook mee moeten knallen is mijn ervaring.


Je moet spelen op de manier die comfortabel is voor jezelf, en niet hard gaan slaan omdat je metal speelt. Dit gaat ten koste van je spel.

Als metal per definitie altijd knallen is voor jou, kijk hier dan maar eens naar:



Knallen moet uit je manier van spelen volgen, niet uit hoe hard je slaat.

Citaat
Op een 20" crash zul je harder moeten slaan om het volledige geluid eruit te halen dan op een 14" crash.


En op een 18" floor ook, in vergelijking met een 8" racktom... Maar als je de zwaarste 14" crash pakt die je kan vinden, en de lichtste 20" crash, dan is het net andersom...

Erik

Je hebt volkomen gelijk. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring praten. En ik ben nou eenmaal een hard-hitter.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

paQ

zullen we weer on-topic gaan? :)

(indien jullie de discussie willen voortzetten, splitsen we het topic wel)

Erik

nee, ik ben er wel klaar mee... :w
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans

Nee hoor, t'is klaar wat mij betreft :Y

TheLion

Hallo,

Na al mijn vakantiewerkjes heb ik nu wat geld bijeen gekregen.Ik ben van plan een nieuwe kit te kopen en met opnames beginnen.De ddrum kits zien er erg strak uit.Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden in de buurt?Of kent iemand een ander leuk merk die drums hebben die niet te commercieel zijn?bv. een flashy kleurtje hebben?Groeten

paQ

waar is "in de buurt"?

Nlz


waar is "in de buurt"?

Dat ligt tussen her en der en waar dan ook, dat weet je toch wel?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


Dat ligt tussen her en der en waar dan ook, dat weet je toch wel?


Inderdaad. Precies het tegenovergestelde van de ver-van-je-bed-show :D

Dries


Hallo,

Na al mijn vakantiewerkjes heb ik nu wat geld bijeen gekregen.Ik ben van plan een nieuwe kit te kopen en met opnames beginnen.De ddrum kits zien er erg strak uit.Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden in de buurt?Of kent iemand een ander leuk merk die drums hebben die niet te commercieel zijn?bv. een flashy kleurtje hebben?Groeten


Hier kan niemand iets mee, ook jij zelf niet.
Lees even deze FAQ door, en kom dan hier terug met de volgende informatie:

- budget
- eisen (akoestisch/electrisch, hoeveel delig, etc. etc.)
- wat zijn je plannen
- max. afstand vanaf ..
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drum1964

Well said MR Freggle ! :Y
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog