Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

tRow

Ik ben 16, en heb door wat handelen deze zomer toch ook mijn hele kit bij elkaar gehaald. (Mapex Orion,met zildjian K & A cymbals + dw 9000 pedals). En nee, mijn ouders hebben NIKS betaald haha.

Polle

Heb dezelfde,kleur en maten.Speel er altijd live mee,is gewoon fantastisch.
Heb ook nog een Tama B/B hyperdrive,is ook fantastisch.
Gewoon doen waar je zelf zin in hebt,als je een goede nette tweedehands set kunt kopen waar je zelf tevreden over bent,de prijs is juist,niet twijfelen,doen.Ga je weer met frisse moede en volle goesting aan de slag(letterlijk).
Vind 1250 zeker mooie prijs !!

Polle
JOE PILAR,let's rock your party!!

Rick


Heb dezelfde,kleur en maten.Speel er altijd live mee,is gewoon fantastisch.
Heb ook nog een Tama B/B hyperdrive,is ook fantastisch.
Gewoon doen waar je zelf zin in hebt,als je een goede nette tweedehands set kunt kopen waar je zelf tevreden over bent,de prijs is juist,niet twijfelen,doen.Ga je weer met frisse moede en volle goesting aan de slag(letterlijk).
Vind 1250 zeker mooie prijs !!

Polle


Ik heb er destijds meer voor betaald. Mooie deal voor een waanzinnige set met een relatief zeldzame, maar hele mooie finish!

Dezain

Iemand hier ervaring met een Gretsch Club Rock drumstel? Zoja, prefereer je die boven bijv. een Pearl Export o.i.d?
Experience is the name people give to their mistakes.

Leon

Ik heb op zo'n Gretsch gespeeld, volgens mij zelfs met 26" kick maar dat weet ik niet zeker meer.

Persoonlijk vind ik zo'n kit meer charme hebben dan een export, het is alleen wel een specifiekere configuratie dan een Export. Een export is 20, 10, 12, 14 of 22, 12, 13, 16. Deze kits zijn 24, 13, 16. Je moet ervan houden, ik vind het heerlijk!

Cornelis

Ik heb zelf een Gretsch club rock, een prima kit waar met de juiste vellen een fijn geluid uit te halen is.
Het grote nadeel vindt ik persoonlijk toch de maten, met Punk en de meeste Rock bandjes kom je er prima mee weg. Alleen bij sommige andere muziekstijlen, is vooral de bassdrum door zijn grootte erg dominant.
En het is ook jammer dat er weinig mogelijkheden zijn om ketels bij te bestellen.

Op zich is het een prima kit, die als je veel punk/rock dingetjes speelt zeker voldoet.
Maar als je wat breder wilt zijn, is denk ik een export wel aan te raden, ook met het oog op eventuele doorverkoop later.

Dezain

Oké, bedankt! Dit is wat ik wou horen.
Experience is the name people give to their mistakes.

Dezain

De Gretsch Club Rock kan ook met een 24" kick, en ik denk dat ik die toch maar beter koop..
Experience is the name people give to their mistakes.

Stokmans

Wat voor een muziek speel je voornamelijk?

Dezain

Voornamelijk Hard Rock, Rock, Punk, Metal achtig iets? Maar ook wel pop afentoe.. Dus daarom beter een kleinere dan 26"?
Experience is the name people give to their mistakes.

Stokmans

Dan zou ik niet voor zo'n lompe bassdrum kiezen. Bij pop, punk en metal wil je een strakke bass hebben, 24 en 26 zijn dan al gauw (te) overheersend en moet je volgens mij dempen als een malle (3 kussens, 4 dempringen, etc om geen galmende, allesoverheersende bass te hebben). Vanwege je (hard) rock keuze zou ik voor een 22" gaan. En hetzelfde geldt voor je toms, beter een maatje kleiner.

Ik heb zelf alle maten tussen 8" en 18" voor toms gehad en voor wat jij beschrijft zou ik je 12", 14", 16", 22" adviseren als je toch voor 3 toms wil gaan. Ik heb zelf 2 22" bassdrums staan (vrijwel identiek), de ene is echt een vet, vol kanon, de andere een droge, strakke bass. 2 uitersten die mij persoonlijk erg bevallen. Het enige wat ik niet speel van wat jij noemt is punk, maar voor de rest zijn deze 22" perfect!

Maar, dat is mijn mening. En als je hierboven kijkt zie je dat Cornelis eigenlijk hetzelfde beschrijft voor die Gretsch, en die heeft praktijkervaring :) En laten we eerlijk zijn, zo'n kit ziet er vet uit, maar het gaat niet alleen om de looks!

Dezain

Ja, ik twijfel dus erg. Ben ook nog maar 15 dus veel drumstellen heb ik nog niet echt bespeeld.

Welk drumstel zouden jullie mij dan aanraden? De Gretsch Catlinia Maple dan? 22", 10", 12", 14 en 16" floors..?

Of een andere dan?
Experience is the name people give to their mistakes.

Stokmans

Wat heb je nu, en waarom wil je wat anders?

Dezain

Ik heb een drumstel waarmee ik begonnen ben, dus zeker geen topper. Ik wil wat anders omdat ik dat al een tijd wou, maar het ook gewoon niet wist. Speel nu ook in een band enzo en wil natuurlijk een veel betere sound en betere looks..
Experience is the name people give to their mistakes.

Daqura

Hallo mensen ik ben opzoek naar een e-kit aangezien de buurt het zat word om elke dag weer een drum te kunnen horen in een straal van een paar honderd meter. Ik heb even zitten kijken en heb gezocht naar recensies alleen heb ik die niet kunnen vinden. Wat ik wou vragen:

Met welk merk zou ik een goede aankoop doen voor ongeveer tussen de 300-500 euro. (het hoeft niet de hoogste kwaliteit te zijn alleen ik wil wel iets degelijks voor mn geld)

Wat ik tot nu toe heb gezien zijn:

CLXmusic Fusion 710, ik ben zelf nog niet bekend met dit merk dus zou iemand daar meer over kunnen vertellen? Is het bijvoorbeeld wel aardig, of zou ik toch echt voor iets als pearl of roland moeten gaan? En is dat dan haalbaar in mijn budget? Ik heb al wat van pearl gezien maar zag alleen maar 1000 euro of meer kits.

Als jullie misschien nog meer suggesties hebben zijn die altijd welkom!

Daqura

Oh sry verkeerde topic, heb em al geplaatst bij e-drums.

Dezain

Hallo!

Even een vraag voor m'n broertje.

Is bij dit drumstel (http://www.vriese.nl/akoestisch-drumstel/tama-superstar-sk42s-cmm-copper-mist-metallic/) ook een 2e floortom te bestellen of te verkrijgen? In de winkel zeiden ze dat het daar niet mogelijk was?
Experience is the name people give to their mistakes.

FoREVer


Hallo!

Even een vraag voor m'n broertje.

Is bij dit drumstel (http://www.vriese.nl/akoestisch-drumstel/tama-superstar-sk42s-cmm-copper-mist-metallic/) ook een 2e floortom te bestellen of te verkrijgen? In de winkel zeiden ze dat het daar niet mogelijk was?


zo te zien word de normale superstar niet meer geproduceerd, je zou voor het goede even contact op moeten nemen met tama zelf
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Dezain

En hoe doe ik dat? :$
Experience is the name people give to their mistakes.


geakkegier

nope, ze worden niet meer gemaakt  -O-

Geischa

#221
dec 17, 2011, 00:38 Last Edit: dec 17, 2011, 00:41 by Geischa
Sorry Geakkegier, maar deze is gewoon te bestellen, @ Dezain: Tama kan deze nog gewoon voor je maken, wel moet je rekening houden met een lange levertijd (ca. 5 maanden) gezien deze speciaal voor je gemaakt wordt. (Tama houd een periode van 10 jaar aan nadat een serie eruit is gehaald)

Dezain


Sorry Geakkegier, maar deze is gewoon te bestellen, @ Dezain: Tama kan deze nog gewoon voor je maken, wel moet je rekening houden met een lange levertijd (ca. 5 maanden) gezien deze speciaal voor je gemaakt wordt. (Tama houd een periode van 10 jaar aan nadat een serie eruit is gehaald)


Oké, bedankt! Hier heb ik wat aan :D

Hoe zou ik dit moeten bestellen? En hier zitten extra kosten aan neem ik aan?
Experience is the name people give to their mistakes.

Geischa

Deze kan je bij elke Tama dealer bestellen...
Ik geloof niet dat je er extra voor betaald, maar dat kan je dealer voor je uitzoeken...

geakkegier

o, oke. sorry. heb vaker gehoord dat mensen hem zochten, maar hem nooit vonden.  8)7

Omhoog