Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Geen slecht teken en zeker geen slechte set, sterker nog, ik speel zelf Mapex.

Was gewoon nieuwsgierig. De laatste prijs op markplaats was 1250 en was benieuwd wat de set nu op moest brengen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Lennard

@ Nijlpaard:

oh gelukkig maar!
de set mag ik ook meenemen voor dat bedrag.


Nijlpaard

Dan zou ik het zeker doen. Ga je nog een hoop plezier aan beleven :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Rick had een andere mapex toch?

Nlz

Ik kon er zo snel alleen onderstaande plaatje van vinden in de "in actie" thread...


Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

nee dat is hem niet.

het gaat in geval van Lennard om een blauwe burst sparkle.

Geischa

#181
nov 04, 2011, 11:50 Last Edit: nov 04, 2011, 11:52 by Geischa
Volgens mij had Rick de "Blue Galaxy Sparkle Burst" De kit op de foto is niet die van hem...
Dit was hem:

Air Piet


Volgens mij had Rick de "Blue Galaxy Sparkle Burst" De kit op de foto is niet die van hem...
Dit was hem:



Ik wacht op de mijne..  :) waarom in godsnaam die deken in de bassdrum ?  :N

Een klein beetje demping kan ik begrijpen, dat is smaak... maar dit is gewoon 'choked up'  8)7

paQ

ja dat is hem!
althans... precies zo een

Nlz

Dat is zeker die van Rick, ik herken het tapijtje van de Brady-foto's
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

de set in kwestie heeft echter andere vellen gemonteerd, en nog een 8" tommetje.
+ snare (in galaxy burst)

(en een virgin bass... niet goed te zien op deze foto)

Nlz

Rick had ook een 8" tommetje, heb ik de hoes het hoesje nu van :)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Geischa


de set in kwestie heeft echter andere vellen gemonteerd, en nog een 8" tommetje.
+ snare (in galaxy burst)

(en een virgin bass... niet goed te zien op deze foto)

Coated Emperor's? Rick had ook een 8" en matching snare (gebruikte hij niet)
Ik denk dat dit gewoon Rick's oude kit is, gezien deze finish bijna niet voorkomt!

Rick


Blue Galaxy Burst met wat lichte gebruikssporen op de 12 inch tom ?
8-10-12-14-16-22 configuratie ?

Die hebben we hier toch eerder gezien ?

Dat is volgens mij inderdaad mijn oude set. De handelaar bij wie ik hem ingeruild/verkocht had voor een brady jarrah ply kit kreeg de saturn maar niet verkocht. Uit pure elende heeft hij hem bij die winkel ingeruild voor een DW jazzkit, terwijl zijn originele plan was om van de opbrengst van mijn Saturn een 18" brady bassdrum bij de 8, 10, en 14 brady toms die hij nog had liggen te kopen.

Echter, nu is hij voorzien van een jazzset, dus gaan die 3 brady toms ook de deur uit. Is dat even mooi!


Als je interesse hebt in die Saturn, stuur mij even een pb, ik kan je precies vertellen wat voor "schade" (groot woord, valt best mee) die set heeft.

paQ

ik vond een krasje op de bas

tRow

Het is ricks kit:


Hey, jij bent toch Maarten Hutman?

Zo ja, ik zag dat je op mijn oude Saturn aan het bieden was. Helaas niet meer in mijn bezit. Wat wel handig is om te weten is alle mankementen:

Een paar krasjes op de 12" tom
Krasje op de bass hoop waar een tom tegenaan heeft gehangen
Gechipte black chrome van de slagzijde toms vanwege rimshots spelen.

Al met al gewone gebruiksschade.

Hij zegt wel met tomhouders, maar dat zijn ook echt alleen de tomhouders. Geen multiklemmen. Memorylocks en alles zit er wel bij voor de toms, tomhouders en floortompoten.

Hij komt bij Van der Glas b.v. in Heerenveen vandaan. Ik heb het originele factuur nummer eventueel ook nog voor je, je hebt nog een half jaar garantie uit mijn hoofd, de set is uit 2008.

Groetjes,
Rick

Rick

#191
nov 04, 2011, 18:13 Last Edit: nov 04, 2011, 18:20 by Rick

Ik wacht op de mijne..  :) waarom in godsnaam die deken in de bassdrum ?  :N

Een klein beetje demping kan ik begrijpen, dat is smaak... maar dit is gewoon 'choked up'  8)7


Het is geen deken. Het is een heel plat kussen, zo'n stoelzitting voor op een rieten stoel! Je ziet hem alleen terug reflecteren in het vel oid, hij lijkt inderdaad heel vol zo!



De maten van mijn oude Saturn waren:

8x7 (later bijbesteld. De ISS mount is volledig black chrome bij deze, en de washers tussen de lugs zijn van zwart plastic, bij de rest van de kit zijn die van wit plastic)
10x8
12x9, klein krasje op de zijkant
14x14 floor
16x16 floor
22x18 bass (ongeboord)
14x5.5 snare met black panther throw-off erop. Was standaard bij deze Mapex Saturn Blue Galaxy Burst 2007 limited edition uitvoering.

Er zit een witte reso op de bass, met zwart mapex logo. Zwarte plakring met zwarte kickport (zonder witte kickport sticker) in de kick (rechtsonder als ik het goed herinner)

Ik heb de set altijd goed behandeld en vervoerd.

Oh, schiet me nog te binnen. Er zit ook wat gebruiksschade op de tomhoops van het rimshots slaan op de toms. Met name de 10" hoop heeft best wat afgechipt zwart chroom.

Verder in perfecte conditie!




Coated Emperor's? Rick had ook een 8" en matching snare (gebruikte hij niet)
Ik denk dat dit gewoon Rick's oude kit is, gezien deze finish bijna niet voorkomt!


Klopt! Het is ook een hele oude foto die je tevoorschijn hebt getoverd! Alle bekkens op de foto gebruik ik niet eens meer! Ik had inderdaad coated emperors over de hele set, controlled sound op de snare volgens mij, en een powerstroke pro op de bass.

Air Piet


Het is geen deken. Het is een heel plat kussen, zo'n stoelzitting voor op een rieten stoel! Je ziet hem alleen terug reflecteren in het vel oid, hij lijkt inderdaad heel vol zo!



Ik heb qua hardware finish all-black-chrome opgegeven. Dus ik kan er wel vanuit gaan dat alles netjes zwartchrome zal zijn? Ik zag bijvoorbeeld dat jouw bassdrum-spurs normaal-chrome waren. 

Oké excuses voor de misvatting, ik denk alleen dat als ik de kit binnen heb, ik de bassdrum minimaal-gedempt laat. Afgezien van de demp-ringen op de powerstroke 3's en een kickport.

Wordt een 22x20" bassdrum trouwens... kan echt niet wachten.... :/ :/ :/

Rick


Ik heb qua hardware finish all-black-chrome opgegeven. Dus ik kan er wel vanuit gaan dat alles netjes zwartchrome zal zijn? Ik zag bijvoorbeeld dat jouw bassdrum-spurs normaal-chrome waren. 

Oké excuses voor de misvatting, ik denk alleen dat als ik de kit binnen heb, ik de bassdrum minimaal-gedempt laat. Afgezien van de demp-ringen op de powerstroke 3's en een kickport.

Wordt een 22x20" bassdrum trouwens... kan echt niet wachten.... :/ :/ :/


Ik denk dat het bij mij gewoon puur verschil in bouwjaar was. De 8" is later bijbesteld, zal dus wel een bouwjaar van 2008 of 2009 of iets dergelijks gehad hebben.

Air Piet


Ik denk dat het bij mij gewoon puur verschil in bouwjaar was. De 8" is later bijbesteld, zal dus wel een bouwjaar van 2008 of 2009 of iets dergelijks gehad hebben.


oooh oké super :)

zildjianboy


ik zou zelf gaan kijken in Doetinchem bij ´´vries Music paleis´´ daar hebben ze vaak prof shell kits staan.  Voor leuke prijzen en dat is vaak toch echter beter dan een middenklasser...

Ik zeg altijd koop een Shell kit waar je verliefd op wordt, en kijk minder naar de prijs wat vaak drummers wel doen.  gewoon sparen en kijken wat jij mooi vind!

gr

harmen 18

Beetje jammer dat ik, en waarschijnlijk bijna iedereen hier, zo'n dure smaak heeft dat je daar niet tegen kan sparen.

dus, koop gewoon een leuke kit die je mooi vindt, redelijk binnen je budget valt, goed klinkt (in verhouding met de prijs natuurlijk).

Maar rondkijken is nooit verkeerd.

zildjianboy

#197
nov 06, 2011, 17:49 Last Edit: nov 06, 2011, 17:55 by zildjianboy

Beetje jammer dat ik, en waarschijnlijk bijna iedereen hier, zo'n dure smaak heeft dat je daar niet tegen kan sparen.

dus, koop gewoon een leuke kit die je mooi vindt, redelijk binnen je budget valt, goed klinkt (in verhouding met de prijs natuurlijk).

Maar rondkijken is nooit verkeerd.




Ik ben ook een student en heb ook knappe professionele  kit thuis staan, met goede bekkens. Gewoon werken en een  bijbaan en sparen!
zo zie ik het tenminste

Je gaat toch ook geen kit kopen, die je maar koopt omdat die alleen in je budget past.....                     Als je pas begint met drummer snap ik dat!

Maar als je weet wat je wil , kijk  en luister dan wat bij jou past! 
Ik spreek zoveel drummers die zeggen ja ik wil graag een DW  performance.!
Nou spaar er dan voor als je het graag wil....

gr

paQ

ja, mooi zo, maar graag weer on-topic(er)

Lennard

haha mooie verhalen! bedankt allemaal voor de response!

leuk dat er hier  wel goede verhalen zijn over de mapex!
deze week wordt het beslissen. doen of niet doen....


Omhoog