Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Nou, ik anders wel. Als je regelmatig met een kit rondsjouwt, wil je een sterke wrap of lak, anders heb je bij het minste of geringste de splinters er bij hangen... Koop je een kit die je oefenruimte niet uitkomt, dan maakt het niks uit.

Fibesman

Precas!

5150

Wrap of lak maakt mij geen reet uit...als t er maar mooi uitziet  8) Maar een wrap is idd zonder twijfel nu eenmaal wat minder gevoelig "onderweg"... Zo'n eerste kras / buts doet toch altijd pijn bij een smetteloze set  :F...
***...in-between-drums...***

Lennard

Beste allemaal!!

ik ook heb ook een belangrijke vraag!!

drum nu een tijdje op een pearl ELX export maar wil naar een wat meer volwassen kit, de elx is prachtig, maar allround..
speel veel gospel, funk en pop, dus ik denk dat berkenhout beter bij me past dan maple ofzo, vanwege de attack en punch...
een belangrijke member hiero zei eens: kijk eens naar een sonor select force s drive.... ( de special edition, wordt ie ook wel eens genoemd...volgens mij...)
waarom vind ik em leuk? hij heeft aparte maten voor toms, wat korter, zo heb ik ook het liefst mijn toms, zo laag mogelijk.. en een dikke bassdrum...
maar heeft iemand hier ervaring met deze kit? of met sonor?
is een force/select force een stap vooruit op de ELX??
of misschien raad je een ander merk aan.. ik ben niet merk gebonden dus kom maar op!!

gr
Lennard!

drum1964

@ Lennard

Volgens mij is die SONOR van maple en niet van birch.

Er zijn idd meer merken met " verkorte " toms op de markt.
Je kan misschien de Tama superstar ( birch ) met hyperdrive toms eens bekijken.
Die heeft  een 22" x  20" kick en is net iets goedkoper dan de Sonor als ik mij niet vergis.

Ohja, niet tegen member KadumPssh  zeggen dat je hyperdrive toms leuk vindt, want hij haaaaaaaaat dat ! ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Nijlpaard

Check ook eens de mapex sets. meriadian Birch of een tweedehands m-birch
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dries


Check ook eens de mapex sets. meriadian Birch of een tweedehands m-birch

Een m-birch is niet echt een vooruitgang t.o.v. de ELX.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard

Hoeft toch ook niet ?

Hij heeft nu een ELX en zoals ik het lees is dat een maple. Hij wil nu naar berken ketels. Dan is een m-birch of meridian toch ook een optie ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

De select force is inderdaad maple..de essential force berk..
Beetje meridian maple/meridian birch verhaal..
Natuurlijk is de meridian ook een goede optie,maar ik zie ze niet meer als geconfigureerde sets met ondiepe toms ..dan zou je alles los moeten bestellen en dat wordt een beetje lang wachten denk ik.
Vandaar dat ik je op de sonor wees.

Maple of berk.. Tsja.. Met deze tommaten zegt mn gevoel maple..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Natuurlijk is de meridian ook een goede optie,maar ik zie ze niet meer als geconfigureerde sets met ondiepe toms ..


Ik wel ;-)

http://www.thomann.de/nl/mapex_meridian_birch_fusion_set_cy.htm?sid=39b21167cbffaa2241182254eb14c1d5
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Lennard

bedankt voor de reacties!

help a brother out!
op drumspullen punt nl staat de set, en zie ik dat zij er birch bij zetten.. dat betekent toch berken..?
en bij andere sites ( musik-produktiv) staat dat de set van maple is... idd

dus wat is het nou?

@RJ bedankt voor de aanrader, ik vind persoonlijk de set mooi, maar het moet wel een stap hoger zijn dan de ELX...!

gr
Lennard!

KadumPssh


@ Lennard

Volgens mij is die SONOR van maple en niet van birch.

Er zijn idd meer merken met " verkorte " toms op de markt.
Je kan misschien de Tama superstar ( birch ) met hyperdrive toms eens bekijken.
Die heeft  een 22" x  20" kick en is net iets goedkoper dan de Sonor als ik mij niet vergis.

Ohja, niet tegen member KadumPssh  zeggen dat je hyperdrive toms leuk vindt, want hij haaaaaaaaat dat ! ;)



hahahahahaha +1 !!
neenee, niet waar!! Vind de niet-hyperdrive mooier (A)
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

paQ


bedankt voor de reacties!

help a brother out!
op drumspullen punt nl staat de set, en zie ik dat zij er birch bij zetten.. dat betekent toch berken..?
en bij andere sites ( musik-produktiv) staat dat de set van maple is... idd

dus wat is het nou?

@RJ bedankt voor de aanrader, ik vind persoonlijk de set mooi, maar het moet wel een stap hoger zijn dan de ELX...!

gr
Lennard!



morgen lekker naast elkaar zetten :)

Geischa

Het gaat om de Limited Edition Force in Copper galaxy burst, deze is in berken gemaakt...
(deze kit viel in de 3007 serie, wat normaal maple is, maar in dit geval hebben ze berken gebruikt)

paQ

ja het is erg verwarrend (aan het worden) want op de sonor site is het maple.... :?

Geischa

Deze Limited Edition staat volgens mij niet meer op de site... Hij is dan ook uit de force 3007 serie, die niet meer wordt gemaakt... en normaliter in Maple is uitgevoerd, deze LE was Berken, waar er maar 60 van gemaakt zijn, 30 stuks zijn verdeeld in Europa.

paQ

#167
nov 01, 2011, 14:07 Last Edit: nov 01, 2011, 14:08 by paQ
yep, twas idd berken :)


Vandaag met Lennard lekker naar Steenbeek gekard en stuk of 6 sets geprobeerd, de rest vertelt ie zelf maar :P



Oef die SONOR Ascent vond ik mooi zeg  O+


Moet ook bekennen dat ik aangenaam verrast was door die Tama Superstar hyperdrive kitjes.
vette bas, kekke toms.

en mocht je nog op zoek zijn naar een felle 13", er ligt een hele vette N&C alu cast 13x5,6  :Y

Geischa

Die Ascent's heb ik laatst ook kunnen uitproberen, waanzinnig!!

Lennard

Hee Luc! het was zeker een geslaagde dag!!

ik heb de sonor mogen uitproberen... was niet helemaal perfect...
toen nog op een tama starclassic hyperdrive gespeeld.... eerlijk is eerlijk klonk beter!

maar Luc merkte tercht op dat er een mapex saturn stond... nog niet opgesteld...
even opbouwen en klaar.. is een 2e hands setje.. maar wat een geluid! ja zo wil ik het laten klinken!!!

dus..... Mapex saturn, is da wat??   comment!!!

(mapex saturn blue galaxy burst)

Nijlpaard

Blue Galaxy Burst met wat lichte gebruikssporen op de 12 inch tom ?
8-10-12-14-16-22 configuratie ?

Die hebben we hier toch eerder gezien ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Configuratie klopt

Mooie set zeg!

Nlz

Lijkt me de vorige set van Rick.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Lennard

@ nijlpaard:
is dat een slecht teken??

ik heb het forum zo eens doorgespit en ik zie best wel lovende woorden over Mapex...
of komt dat doordat er veel leden een mapex bezitten?
iig mooie set!

paQ

Zo'n set voor dat bedrag vond je niet snel meer

Omhoog