Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Harre

Mooie maten, klinkt als een klok en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar ja, dat zijn mijn argumenten en zwart wit gezien heb jij daar helemaal niks aan. Jij moet er immers op spelen...  ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

MattHelders


Mooie maten, klinkt als een klok en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar ja, dat zijn mijn argumenten en zwart wit gezien heb jij daar helemaal niks aan. Jij moet er immers op spelen...  ;)


Ik ben het volledig met je eens ;) Ik zal er toch eerst zelf op moeten spelen  8)

Leon

Ik moet je eerlijk toegeven dat ik erg graag zo'n set zou willen hebben maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen om mn dw weg te doen..

Puur op uiterlijk dan he; )

Sander?

Op uiterlijk afgaande die Gretsch!!  O+
Mooi mooi mooi. Mocht ik ooit eens een keer voldoende budget hebben, dan is zoiets waar ik zeker voor ga!
Soundwise weet ik alleen dat de Renown maple goed zijn. Veel ervaring heb ik niet, wel eens op gespeeld. Klonk toen inderdaad als een klokje.

MattHelders

tja Leon ik zou ook niet zomaar een DW weg doen. Maar mijn Basix daarentegen..... 

tRow


Harre

Net als het filmpje. Ik heb weer gelachen vandaag, dus ik kan naar bed :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

5150

Heeft er iemand al wat meer ervaring met de DW performance series ? Ze zien er goed uit...Ik wil waarschijnlijk een nieuwe tama sc maple...maar die DW perf. krijgen wel goeie reviews !
***...in-between-drums...***

Dries


Heeft er iemand al wat meer ervaring met de DW performance series ? Ze zien er goed uit...Ik wil waarschijnlijk een nieuwe tama sc maple...maar die DW perf. krijgen wel goeie reviews !

Bij drumworld staan er speelklaar opgesteld.
Heb ze live 1x gehoord, klonk best goed maar dit zegt niet zoveel.
Bij drumworld vond ik ze niet slecht klinken, maar of het echt een verrijking van het segment is?
Leuk voor de echte fans met wat minder budget.
Als je tijd hebt kunt je de DW Performance eens naast een Tama SCM zetten, makkelijker testen kan bijna niet.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon

De Gretsch die gelinkt wordt van Thomann heeft echt een mooie finish. Volgens mij worden die al niet meer gemaakt want de finishes voor de RM op de Gretsch site vind ik niet heel boeiend behalve dan de zwarte die Tanco ook had..

MattHelders


De Gretsch die gelinkt wordt van Thomann heeft echt een mooie finish. Volgens mij worden die al niet meer gemaakt want de finishes voor de RM op de Gretsch site vind ik niet heel boeiend behalve dan de zwarte die Tanco ook had..


Ik zou het vreemd (en een beetje dom) vinden als die niet meer worden gemaakt, want dat vind ik veruit de mooiste finish... En iedereen hier zo te zien  :?

5150

Nou...ik heb mn keuzes beperkt tot 2 sets...Die DW performance wordt em niet...zal ongetwijfeld goed zijn maar ik blijf t een surrogaat vinden (lees er ook verschillende reviews over...)

Ik speelde laatst weer eens op mn oude Pearl SRX die weer te koop staat bij Drumshop Assen en vind die sound ook erg te gek hoor  ;).

Voor die SRX is nu de MCX gekomen volgens mij...en is nu ook in een hele mooie Purple Black Sparkle Burst oid te krijgen (lijkt n beetje op Purple Craze vd Reference....)

Dus twordt een Tama Starclassic Maple (Indigo Sparkle Burst:)
22x20
8x7
10x8
12x9
14x12
16x14

Of een MCX (Purple Black Sparkle dinges....)
22x18
8x7
10x8
12x9
14x14
16x16

U hoort nog van ons...(mocht t je interesseren... :P)
***...in-between-drums...***

Fibesman

#138
okt 19, 2011, 10:04 Last Edit: okt 19, 2011, 10:09 by Tanco
Kwestie van smaak, wat voor sound zoek je? Moeten het per see grote maten zijn? Persoonlijk houd ik meer van maple drums met triple flanged hoops blijkt weer, meer open maar warme sound. De renowns hebben all maple ketels en klinken iets feller dan de Gretsch custom serie. Allemaal mooi. Ik zou goed nadenken of je wel van die grote maten wilt.

@5150 Zou de DW performance niet uitvlakken. Anders dan de collectors serie maar de iets kleinere lugs en het feit dat ze geen reinforcement hoops hebben vind ik persoonlijk een voordeel. Als ze die toch eens in een wrap maakten..

Dries

5150:
Je hebt toch al een (lees: de nodige) Tama starclassic maple set(s) gehad?
Heeft het een reden dat je om de haverklap een andere set koopt?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

5150

#140
okt 19, 2011, 10:45 Last Edit: okt 19, 2011, 10:58 by 5150

5150:
Je hebt toch al een (lees: de nodige) Tama starclassic maple set(s) gehad?
Heeft het een reden dat je om de haverklap een andere set koopt?


Ja...GAS... 8)7

Nee hoor...ik kan gewoon af en toe een leuke deal maken en koop ook sets om weer te verkopen, ik vind t gewoon erg leuk om af te wisselen en hecht me niet aan een set meestal. Ik heb nu 2 Starclassic Maples gehad in twee totaal verschillende maten. De ene had een 24 bass met 10-12-16ft-18ft...mooie set maar met name die 18 vond ik niet echt muzikaal...die andere had een hangende 14" terwijl ik graag een staande wilde eigenlijk....maar deze zat er bij. Die nieuwe starclassics leveren ze ook met een 22x20, wat ik erg fijn vind qua klank. Maar zoals ik zei...die MCX klinkt ook te gek en heeft heeft iets dikkere ketels, ondiepere bass maar diepere floortoms.

Die DW....kweet t niet...tblijft een beetje een surrogaat-gevoel bij me oproepen...maar ik zal m niet helemaal uitvlakken Tanco en m ook eens uittesten  :Y

btw: ik blijf het raar vinden dat die DW's geen rubberen bescherming hebben onder die BD hoop klauwen... :F
***...in-between-drums...***

Geischa




Als ze die toch eens in een wrap maakten..

Dat doe ze inmiddels ook...
http://www.dwdrums.com/drums/performance/finishes.asp

rtniels


Als ze die toch eens in een wrap maakten..


Waarom vind je een wrap beter?

Fibesman

Op de satin flame types na zijn wraps zijn veel sterker dan een satin oil of lak, zien er beter uit op een podium en zijn ook nog goedkoper! Dat vind ik wel belangrijke punten. En om de supernerds voor te zijn.. Verschil in geluid met gelakte sets is nihil, ja SOMMIGE honden horen het  8)7

Fibesman

#144
okt 19, 2011, 12:31 Last Edit: okt 19, 2011, 12:32 by Tanco
Jammer dat het een beetje behoudende kleuren zijn :-(

DW heeft trouwens wel rubber onder de bassdrumklauwen.

5150


DW heeft trouwens wel rubber onder de bassdrumklauwen.


Zeker weten..? Ook de performance ? Ik zie t nergens op foto's oid nl...
***...in-between-drums...***

animal


Ik zou het vreemd (en een beetje dom) vinden als die niet meer worden gemaakt, want dat vind ik veruit de mooiste finish... En iedereen hier zo te zien  :?


Nee hoor, maar als ik iets niet mooi of leuk vind reageer ik vaak niet, kleur/uitvoering is zo persoonlijk, waarom "het feestje" van een ander bederven.
Maar goed, nu je er min of meer (nog eens) om vraagt.
Mijn eerste drumstelletje, zo'n 40 jaar geleden, had zo'n zelfde wrap, ik kan er niet koud of warm van worden, ik zal die uitvoering niet missen iig. Persoonlijk zie ik ook geen voordelen in het "inpakken" van een instrument in plastic. Ik heb één kit (OCDP) met een plastic wrap en die vind ik echt  lelijk.
Maar goed, doe wat jezelf juist acht  :Y

animal


DW heeft trouwens wel rubber onder de bassdrumklauwen.


Volgens mij niet, hooguit een stukje vilt, maar dat beschermt de bassdrumhoop nauwelijks, de claw "vreet" zich nog steeds in de hoop.

5150


Volgens mij niet, hooguit een stukje vilt, maar dat beschermt de bassdrumhoop nauwelijks, de claw "vreet" zich nog steeds in de hoop.


Da's ook wel degelijk een minpunt vind ik...die claws. Verder lees ik alleen maar uit reviews dat deze sets goed zijn...maar tblijven wanna-be DW's: voor hen die een DW willen maar m niet kunnen betalen / of die een collectors hebben maar er niet mee willen slepen naar optredens vanwege het risico op beschadiging  :F ....
***...in-between-drums...***

rtniels


wraps zijn veel sterker dan een satin oil of lak,


Dat mag je me toch eens uitleggen aub  :?
Ik zie er geen voordeel bij.

Omhoog