Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Hoi allemaal,
Ik heb al een tijd lang een Yamaha gigmaker fusion. De bassdrum krijg ik erg goed klinkend, alleen de toms krijg ik gewoon niet goed, heb veel verschillende vellen geprobeerd en uren stemmen. Maar ik krijg te weinig sustain en toon. Daarom ben ik van plan een nieuwe set te kopen. Zit zelf te twijfelen tussen een Yamaha rock tour custom, of een normale tour custom. Had al begrepen dat de rock tour met mahonie Shells is, en de tour custom met maple Shells. Ik vind de finish van de rock tour mooier, maar de maten van de tour custom spreken mij meer aan.
Speel zelf vooral bigband/gospel/pop.
Welke set zouden jullie aanraden? Ben van plan om te gaan luisteren, maar wil graag eerst even horen of er echt verschil tussen zit en of de ene er bovenuit steekt. Ik ben opzoek naar toms met veel sustain, ( kan altijd nog dempen) en veel toon. Snare is geen probleem, heb een mooie mapex black panther. Hoor graag van jullie,
Grt Henk
Zijn de maten van de ketels bij beide sets gelijk? Zoja, dan zou ik de keuze veel eerder leggen bij wat voor soort vellen je erop legt dan welke set je koopt. IMHO maakt dat veel meer uit dan of je mahonie of esdoorn ketels hebt.
Zo nee, dan kan dat verschil wellicht de keuze bepalen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

@Technobeat ik heb al is gekeken waar ik me kan voorstellen maar ik vind hier niks over terug?
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=54.0

Mooie kit Denja :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#1152
sep 12, 2017, 20:03 Last Edit: sep 12, 2017, 20:07 by Jazz
Hallo
Ik ben op zoek naar een drumstel voor t spelen met de band.
Dit heb ik op marktplaats gevonden

Merk: Pearl
Type: Pearl Forum Series

Het is echt een super drumstel helemaal kompleet, alles wat je ziet op de foto's hoort erbij behalve de drumstokken.

Inclusief Paiste bekkenset bestaande uit:
13" hi-hat 101 (nieuwprijs €165,-)
16" Crash 101 (nieuwprijs €239,-)
20" Full Ride Sound formula (nieuwprijs €343,-)

Het drumstel zelf ziet er op de foto prima uit.

Is dit n fatsoenlijk drumstel  wat merk betreft.
Dit alles voor de prijs van 425 euro
There is no music without jazz

Technobeat


Kun je ons even een Marktplaats-linkje geven , dat is makkelijker beoordelen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

m1202636701
There is no music without jazz

Nijlpaard

Zoek een betere dan een pearl forum. Leuk drumstel voor de startende thuis drummer maar imho niet geschikt voor een band.

Niet robuust genoeg voor het steeds opbouwen en weer afbouwen etc. En het geluid is zeker versterkt niet top

Het lijkt of je veel krijgt voor weinig maar dat valt tegen. 2de hands is verder prima maar zoek iets als een 2de hands pearl export, Mapex saturn of Pro-m of een mooie sonor.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Oke, dank je wel. Ik ga wel verder neuzen en kom dan wel weer voor informatie terug.
           als t goed is....
There is no music without jazz

Jazz

#1157
sep 12, 2017, 21:47 Last Edit: sep 12, 2017, 22:26 by Jazz
op marktplaats
Een sonor force 507 m1196763935
En n Gretch m1194563064
Ik weet niet of de sonor sterk genoeg is om te vervoeren met optreden en of beiden kwalitatief voldoende zijn wat geluid betreft
There is no music without jazz

MatiZ

Hi Jazz,
Ik zou die Gresch niet verkiezen boven de Sonor uit je advertenties...

De Gretsch Energy is een basisset van het merk (en ZEKER GEEN semi professionele want dan kom je in de Renown Maple of Brooklyn serie uit) en ik verwacht dat deze niet uitkomt boven een Pearl Forum

MAAR

Die Sonor is een 2007 serie en geen 507 serie en DAT is dan wel een leuke set om mee te beginnen. Is een nette berken set waar een prima geluid in zit.

Ik zou daar serieus naar kijken :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

dunDaan

Hoort deze vraag niet in dit topic thuis?
On topic: een goedkopere Tama zou ook een optie zijn.

Kweet niet wat je budget is, maar hier een paar voorbeelden
Link 1
Link 2
Link 3
Of als je wat meer budget hebt
Link 4
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

* Topics samengevoegd *

Ik ben het met Nijlpaard eens, als je van plan bent de set te gebruiken voor een band/optredens dan is iets meer dan een Pearl Forum wel gewenst.
Met een iets hoger budget dan de €425 voor die Pearl Forum zijn al mooie sets te koop in een klasse hoger dan de Forum.

Die Sonor Force 2007 is een hele degelijke set, die Tama Superstar is ook veel drumstel voor weinig geld. Ik heb zelf jarenlang op een Superstar gespeeld, mooie set!
Van die twee komt de Sonor wel met de betere bekkenset, die Paiste 101 bij de Tama kan je beter meteen wegdoen..  :X

Jazz

Ah, dank je wel. Zal maar eens gaan kijken hoe t klinkt.
Ben wel n fan van sonor maar t moet t vaker in/uit elkaar halen wel aankunnen natuurlijk.
Dank jullie wel voor de adviezen.
There is no music without jazz

stefan

Jazz: Watvoor muziek speel je met je bandje waar je de set voor gaat gebruiken?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

#1163
sep 13, 2017, 12:07 Last Edit: sep 13, 2017, 12:13 by Jazz
90 'r jaren muziek voornamelijk
Dat varieert van the dark-Anouk tot incubus-megalomaniac
Offspring - live- foofighters - Alanis Morissette- S. Anansi
Zit van rustig tot vrij stevige muziek
BTW, ik zit te denken aan zo'n 500-600 euro te besteden aan n 2e hands kit. Wel met bekkens/standaards
There is no music without jazz

Black Page

Jouwdrumstel heeft een paar leuke podium waardige sets staan en voor een leuk bedrag. Zijnde sets beter dan een Forum ed

https://www.jouwdrumstel.nl/drumstellen/dixon-predator-bruin-fade-mapple-2210121614sn-bekkenset


https://www.jouwdrumstel.nl/drumstellen/premier-cabria-blauwpaars-2010121414sn-bekkenset

500-600 incl bekkens wordt echt zoeken. Dan wordt het wel budget bekkens.

Jazz

#1165
sep 13, 2017, 18:58 Last Edit: sep 13, 2017, 19:00 by Jazz
Dat ziet er inderdaad heel leuk uit.
Maar dan inderdaad de bekkens nog.........
There is no music without jazz

Robert-Jan

Beide zijn toch incl bekkens?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Ik bedoel enigzins kwalitatief prettig klinkend
There is no music without jazz

Black Page

#1168
sep 13, 2017, 19:59 Last Edit: sep 13, 2017, 20:14 by Black Page
Beide zijn toch incl bekkens?
Idd maar paiste paiste 302 en pst3. Misschien met bijbetaling iets betere cymbals. Past binnen het budget....

Jazz

Zondag ga ik kijken jaar dit drumstel  m1203511634
Een t.....eind uit de buurt. Moet er iets voor over hebben.
Volgens n kennis (drummer) was t wel de moeite waard.
There is no music without jazz

Jazz

Nou, ik heb mijn kit.
Een mooie, stevig drumstel, Tama imperialstar. Voor mijn bezig zijn is t goed genoeg en het ziet er prima uit.
We spelen met de band n keer of 5-6-7 en ik hoef geen drumstel meer te lenen.
Hier kan ik t niet kwijt daarom is t  bij n familielid gestald.
Daardoor zal t spelen hierop ietwat beperkt zijn. Dat komt wel goed. Het enige wat nog aangepast moet worden zijn de bekkens. Die voldoen niet aan wat ik wil horen. En er moet nog n 2e crash met standaard bij.
There is no music without jazz

animal

Gefeliciteerd met je aanwinst  *O* . Maak eens een fotootje en plaats deze op het forum.  :Y

Jazz

Doe ik.    Einde van de week n bestelde bekkentas ophalen, drumstel netjes opbouwen.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Cool!
Gefeliciteerd Jazz *O*
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Dank je wel


hoe krijg ik een comicon hier geplaatst ?
There is no music without jazz

Omhoog