Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

BVD

Hallo,

Omdat mijn oude drumstel me echt begint te irriteren (een of ander naamloos ding) ben ik opzoek naar een nieuw drumstel. Inmiddels heb ik ook al enkele jaren (recreatief, dat wel) ervaring en noem ik mezelf dus absoluut geen beginner. Omdat mijn budget als student zijnde echter eigenlijk te klein is om iets fatsoenlijks te kopen (<300 euro), ben ik opzoek naar een redelijk tweedehands toestel. Op dit moment zoek ik een beetje naar oudere instappers van gerenommeerde merken als Pearl, mapex, Sonor en Tama. Wat mij echter opvalt is de grote verschillen in prijs tussen deze sets, soms komt er een vaan 150 euro voorbij en de andere keer hetzelfde? model voor 300.

Ik ben dus op zoek naar een tweedehands drumstel onder de 300 euro om recreatief op te drummen. Ik zoek vooral een set met goede ketels (het drumstel blijft toch op dezelfde plaats staan dus de rest van de hardware maakt niet zo heel veel uit), eventueel nieuwe remo vellen kan ik er zelf later nog op monteren. Kunnen jullie wat tips geven over wat redelijke prijzen zijn voor bijvoorbeeld een Mapex Venus, Pearl Forum, Sonar Force, Tama Swingstar enzovoort? Of hebben jullie nog andere tips om naar te kijken?

Alvast bedankt!

havezet

Als je onder de 300 euro zoekt dan zou ik voor een Pearl Export gaan. Dat is een oerdegelijke set en zou je binnen je budget kunnen vinden. Prijsverschillen komen doorgaans door de staat van de kit, dan wel door onwetendheid van de verkoper.
Een Ludwig Accent is ook een prima kit die binnen je budget 2e hands te vinden zou moeten zijn.

baszuidwijk

Pearl Export is wat mij betreft nog altijd koning in de budget kits #gaat naast havezet staan# 8)

berreal

Ik weet nog wel iemand die een ludwig accent in de verkoop heeft staat voor vraagprijs van ongeveer 300. Omgeving Amsterdam. Laat even weten als ik je de link moet doorsturen.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

BVD

Hoi,
Bedankt voor de tips. Kan iemand mij het verschil tussen de Pearl Forum en Pearl Export uitleggen? Op internet lees ik iets over de bevestiging van de toms, maar zijn er nog meer verschillen? En wat houd deze andere bevestiging in voor het geluid?

@berreal Zou graag de link krijgen! Kun je op dit forum ook persoonlijke berichten sturen?

berreal

@BVD PM is verstuurd, zie links bovenaan de website.

succes ermee.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

leeqnl

Hallo,

Omdat mijn oude drumstel me echt begint te irriteren (een of ander naamloos ding) ben ik opzoek naar een nieuw drumstel. Inmiddels heb ik ook al enkele jaren (recreatief, dat wel) ervaring en noem ik mezelf dus absoluut geen beginner. Omdat mijn budget als student zijnde echter eigenlijk te klein is om iets fatsoenlijks te kopen (<300 euro), ben ik opzoek naar een redelijk tweedehands toestel. Op dit moment zoek ik een beetje naar oudere instappers van gerenommeerde merken als Pearl, mapex, Sonor en Tama. Wat mij echter opvalt is de grote verschillen in prijs tussen deze sets, soms komt er een vaan 150 euro voorbij en de andere keer hetzelfde? model voor 300.

Ik ben dus op zoek naar een tweedehands drumstel onder de 300 euro om recreatief op te drummen. Ik zoek vooral een set met goede ketels (het drumstel blijft toch op dezelfde plaats staan dus de rest van de hardware maakt niet zo heel veel uit), eventueel nieuwe remo vellen kan ik er zelf later nog op monteren. Kunnen jullie wat tips geven over wat redelijke prijzen zijn voor bijvoorbeeld een Mapex Venus, Pearl Forum, Sonar Force, Tama Swingstar enzovoort? Of hebben jullie nog andere tips om naar te kijken?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je vooral goed marktplaats in de gaten moet houden. Als je goed zoekt is er soms iets moois voor een spotprijs te koop. Zo heb ik zelf voor 250,- een Mapex ProM kunnen kopen. Wat betreft de standaard goedkopere setjes zou ik ook voor de Pearl Export gaan. Staat hier in de repetitieruimte en is een fijn drumstel om op te spelen!

BVD

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie tips, uiteindelijk is de keuze gevallen op een ludwig accent, met een paar gave extra s zoals een dubbel base pedaal, een extra tom en twee extra stagg bekkens! Zou graag een foto posten, maar volgens mij gaat dat hier niet helaas. Op dit moment ligt hij ook helemaal uit elkaar om alles weer netjes op.te poetsen enzo :D

dunDaan

Als je 'm dan weer in elkaar hebt staan kun je hier lezen hoe je het forum kunt verrijken met een fotootje :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

5150

Zo...tijdje afwezig geweest (ik lees wel vaak maar post niets meer) maar heb n vraagje.

Ik had een Yamaha Maple Custom maar omdat ik ik vaker als zanger op pad ben dan als drummer...en door persoonlijke omstandigheden, heb ik de kit moeten (willen) verkopen. Ik wil graag iets goedkopers weer, geen gebruikte set maar gewoon een leuke set voor weinig.

Nu heb ik mijn keuze laten vallen op 1 van de volgende sets:

- Yamaha Stage Custom (white): 10/12/14ft/16ft/22bd/14sn

of

- Mapex Mars (smokewood): 10/12/14ft/16ft/22bd/14sn

Beide krijgen hele leuke reviews, ik ken de Yamaha vwb de tom-hardware maar lees dat de hardware van de Mapex ook erg goed is en dat met name hun ketels iets fijner afgewerkt zouden zijn en qua klank ook erg goed?

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met 1 van de sets...of beide sets? En wat zou jullie voorkeur hebben en waarom natuurlijk  ;)

(ik zou ze graag testen natuurlijk, maar in dit geval kan ik nergens terecht waar beide sets staan dus ik zou het op prijs stellen wat meer info krijgen)
***...in-between-drums...***

Nijlpaard

De Mapex Mars heb ik idd niet staan........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150

De Mapex Mars heb ik idd niet staan........
Goed verhaal...
***...in-between-drums...***

Nijlpaard

Goed verhaal...
Sorry, kon de PB niet zo snel getypt krijgen ;-)

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Artliner

Hallo,

ik ben op zoek naar een drumstel voor mijn dochter (en ook een beetje voor mezelf).
Ik heb hier al wat in het forum gelezen en had eigenlijk besloten dat het een pearl export ging worden.
Naar mijn gevoel kreeg dit beginners drumstel de beste beoordelingen. Dit weekend dus eens naar de muziekwinkel getrokken
maar daar werd mij de tama imperialstar aangeraden. De export hadden ze ook staan en dat was volgens hen ook een
goed drumstel maar van de tama zouden de MEINL HCS Cymbals beter klinken dan de sabian sbr cymbals van de pearl set.
Hij heeft ze laten horen en naar mijn gevoel had hij wel gelijk. Hierdoor zijn we natuurlijk terug beginnen twijfelen.
De prijs van de tama en de pearl is ongeveer gelijk.
Welke zouden jullie aanraden?

Bedankt!

Nijlpaard

Als jij die Tama beter vind klinken, dan de tama. Qua kwaliteit is het lood om oud ijzer 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Om nu meteen de Pearl Export oud ijzer te noemen vind ik wat ver gaan :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Om nu meteen de Pearl Export oud ijzer te noemen vind ik wat ver gaan :+  .
Ja, dan stap je met twee voeten op mijn hart. Mooie herinneringen aan de Pearl Export. Back to the business at hand: veel kwaliteitsverschil zit er niet tussen de Tama en de Pearl.

Meinl HCS of Sabian SBR ...? Daar zou de vergelijking 'lood' om 'oud ijzer' beter opgaan. Of in dit geval 'messing' om 'messing'. Uitgaande van een setje 14" hihat, 16" crash en een 20" ride, dan zitten beide sets nieuw zo rond de €200. De Meinl is iets goedkoper (€195) dan de Sabian (€219) bij Bax. Kies dan vooral wat jij en je dochter het mooist vinden. Spelen op een drumstel dat je mooi vindt, is altijd leuker dan spelen op een kit waarbij je twijfels had.

willem4130

Is het niet mogelijk de bekkens apart aan te schaffen?

Over het algemeen is het best gebruikelijk, volgens mij ook bij beginnerkits, om de trommels apart van de bekkens te kunnen kopen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor (een deel van) de hardware (standaarden).

Op die manier kun je het beste van beide werelden combineren óf, en dat is wellicht nog beter, een setje bekkens kopen waar je mogelijk meer voor voelt.

Jij bent de klant dus een beetje flexibel mogen ze zich best opstellen, toch? :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Artliner

Bedankt voor de reacties  *O*

Ik vermoed dat het wel mogelijk moet zijn om de trommels los te kopen zonder bekkens. De vraag blijft dan welke bekkens ik in plaats moet nemen en bij welk drumstel. Ik moet eerlijk zijn dat ik er niets van ken en voor mijn dochter op zoek was naar een beginnersset waarmee ze nog alle kanten uit kan. Ze wordt binnenkort 7 jaar dus voor haar maakt het niet uit als ze de kleuren maar leuk vindt en er lawaai uit komt. Ik kies er voor om geen "speelgoed" drumstel aan te kopen zodat ze het toch op een deftige manier kan leren. Ik ben nu echter ook niet van plan om meer dan 1000 euro uit te geven.


Technobeat


Voor minder dan 1000,= euro moet er toch zeker een nette kit MET bekkens te bemachtigen zijn :Y  .
En met een leuk en goed gesprek met een verkoper moet er met een beetje korting een aardige deal uit komen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Wat gezegd is, de Tama en Pearl zijn allebei degelijke kits en het verschil zit in de details, niet in de kwaliteit. Vanaf hier gaat het om buikgevoel: ga achter de kit zitten, speel erop, draai er aan. De bevestiging van de toms is bijvoorbeeld verschillend. Kwestie van proberen welke jij het fijnst vindt.

Mijn compleet bevooroordeelde keuze zou de Tama zijn, om de sentimentele reden dat ik voor mijn eerste echte drumkit een Tama heb verkozen boven Pearl (ook toen grotendeels op buikgevoel). Maar voor mij vindt je net zo gemakkelijk een Pearl voorstander ;)

Hetzelfde geldt voor de bekkens. Hooguit zou je een set Paiste PST3 nog kunnen overwegen, die zit in dezelfde prijsklasse.
Qua kwaliteit en prijs is er geen verschil. Sla erop, en welke jij het fijnst vindt is de beste keuze. Soms hoeft het niet zo moeilijk te zijn. ;)

Ik denk dat je met eender welk van deze combinaties een mooi drumstel hebt om te starten!

Tim Zuidberg

Weet er iemand van welk budget-merk en bij welke winkel je eenvoudig losse bassdrums en toms kan bestellen?

Ik ben namelijk op zoek naar een goedkoop extra drumstel die ik live kan gebruiken, aangezien me de tranen in de ogen springen als ik zie hoe sommige roadies met m'n Tama Starclassic omgaan... Het gaat om een tribute-band dus ik heb wat specifieke eisen aan de afmetingen en kleur: In ieder geval 10x7 & 12x8 racktoms, twee 22x18 bassdrums en twee floortoms (bij voorkeur 16 & 18 inch). De kleur moet (mat)zwart of donkergrijs zijn.  Ik zie in verschillende webshops wel geschikte standaard sets staan, maar die verkopen dan weer geen losse onderdelen zoals een 2e bassdrum en een extra floortom...  Een snaredrum, cymbals en hardware die erbij worden verkocht heb ik daarnaast ook niet nodig..

Mocht iemand dit zelfs 2ehands over of gezien hebben, zou nog beter zijn!

Alvast bedankt!


Paul

Of een tweedehands Pearl Export Joey Jordison signature? Net geluk hebben dat er een te koop staat, maar dan ben je ook in één keer klaar: 2 bassdrums, 3 racktoms en 2 floortoms.

drumslet

Bij Rimshot staat ook een Pearl (iets van ELX denk ik) dubbele basskit in de vitrine! Toevallig was ik er afgelopen zaterdag ff... Misschien de moeite waard?
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Omhoog