Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Dat is inderdaad niet normaal lang..ik heb er onlangs weer een paar laten bestellen en dat was er binnen een week.
Tip: mocht je nog eens hardware nodig hebben informeer eerst even bij Piet Klaassen..die heeft kilo's aan klemmen lugs stands .. En krijgt het meestal ook snel voor mekaar als hij iets niet heeft  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150



Het is maar hoe je er naar kijkt, wat ik zie is dat ze zich in relatief korte tijd tot een wereld merk hebben kunnen zetten en zich van goedkope china meuk naar kwalitatieve top kits hebben ontwikkeld.

Juist dat er in dit kikkerlandje een actieve mapex gemeenschap is zegt dat er vsn afwezigheid geen sprake is. Je ziet volgens mij meer mapex dan yamaha in de winkels en ik heb toch echt wel de indruk dat het in duitsland en engeland nog beter vertegenwoordigd is dan hier.


Plus dat in Amerika men volgens mij helemaal wegloopt met Mapex.....ik zie altijd alleen maar zeer positieve reacties op fora (niet alleen op het mapex forum  :P)
***...in-between-drums...***

animal


Plus dat in Amerika men volgens mij helemaal wegloopt met Mapex.....ik zie altijd alleen maar zeer positieve reacties op fora (niet alleen op het mapex forum  :P)


Show me. :)

5150


Show me. :)


haha...ja...je mot wel ff zoeken...maar ze zijn er best veel...ook op het Pearl-Forum  ;)

btw...

Ik kan een mooie set kopen maar zouden jullie eerder kiezen voor diepere bass (22x20) en 10x6,5-12x7-14x12-16x14 hyperdrive...of 22x18 bass en 10x8 / 12x9 / 16x14... (tgaat om de Tama SC BB series...)
***...in-between-drums...***

Dries

Hyper-drive is niet mijn ding en 22x18 is voor mij voldoende..
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jochem

Ik zou voor de hyperdrive gaan! Maarja, dat is gewoon smaak.

Tijn

Als dit je enige kit wordt, zou ik niet voor de hyperdrive gaan. Die is gewoon niet veelzijdig genoeg. Als je al voldoende sets in standaardmaten kan het natuurlijk wel. Pop/punk met de hyperdrive spelen is één, maar hem goed gestemd krijgen voor zachte jazz...

5150

#107
okt 10, 2011, 22:48 Last Edit: okt 10, 2011, 22:52 by 5150

Als dit je enige kit wordt, zou ik niet voor de hyperdrive gaan. Die is gewoon niet veelzijdig genoeg. Als je al voldoende sets in standaardmaten kan het natuurlijk wel. Pop/punk met de hyperdrive spelen is één, maar hem goed gestemd krijgen voor zachte jazz...


Ik speel alleen maar rock en pop....heeeel af en toe val ik in in een soulbandje maar jazz....nope... :) En met die hyperdrive kan ik wel een heeele mooie deal maken...da's ook n btje t punt :D (ik las al ergens dat ik het GAS syndroom heb geloof ik...) *O*
***...in-between-drums...***

Paul

(ik las al ergens dat ik het GAS syndroom heb geloof ik)

Dat kun je wel stellen ja! 8)7

Ik zou niet snel een hyperdrive kit kopen, maar zo te zien ben je er al uit; je speelt alleen maar pop/rock en je kan een goede deal maken. Wat is het probleem dan?
"Argumenten zijn het punt nooit, het is maar net welke kant je het op geluld wilt hebben." (Theo Maassen)

5150


Dat kun je wel stellen ja! 8)7

Ik zou niet snel een hyperdrive kit kopen, maar zo te zien ben je er al uit; je speelt alleen maar pop/rock en je kan een goede deal maken. Wat is het probleem dan?
"Argumenten zijn het punt nooit, het is maar net welke kant je het op geluld wilt hebben." (Theo Maassen)


8)Hahahahaha...die is goed (van theo)...ik heb idd een aantal fijne argumenten voor...maar ik vind t gewoon altijd leuk om te horen van jullie...voor-en-tegens. Ik ben bij deze tama scp BB wezen kijken (black clouds silver linings...hele mooie set) maar heb als tweede-eerste keus  ;) toch misschien weer een Gretsch RM in Cobalt Bleu Burst op t oog...ook hele mooie sets voor relatief weinig geld (heb al eens 1 gehad in Deep Inca Gold Sparkle...). Tzijn twee totaal verschillende sets maar om nu allebei aan te schaffen...neh...zoveel GAS he'k nou ook weer niet  *D
***...in-between-drums...***

Panda-Beer

#110
okt 14, 2011, 15:22 Last Edit: okt 14, 2011, 15:22 by Panda-Beer
Is een Gretsch "new" Catalina Club Rock 5 delige shellset met 14" snare
24" bassdrum, 13" tom, 16" & 18" Floortom kwalitatief goed (Dan doel ik op stevige hardware etc.)?
Ik zoek namelijk een leuk drumstel voor optredens mee te gaan spelen.
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Dries


Is een Gretsch "new" Catalina Club Rock 5 delige shellset met 14" snare
24" bassdrum, 13" tom, 16" & 18" Floortom kwalitatief goed (Dan doel ik op stevige hardware etc.)?
Ik zoek namelijk een leuk drumstel voor optredens mee te gaan spelen.

Valt binnen de categorie betere beginnerssets.
Wat is je budget ?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Leon

Tanco heeft een mooie Gretsch te koop: )

Nijlpaard

Had, nu niet meer
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Panda-Beer

#114
okt 14, 2011, 19:03 Last Edit: okt 14, 2011, 19:34 by Panda-Beer
Het budget is ongeveer 700-800 euro.

Ik heb ook nog een Ddrum DT24 (Diatribe dorian) gezien:
24x18" Kick
13x9" tom
16x16" & 18x16" floortoms
14x6.5" snaredrum
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Technobeat


Freggle heeft nog een mooie Tama Superstar in de aanbieding als ik het goed heb .  :?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard


Het budget is ongeveer 700-800 euro.

Ik heb ook nog een Ddrum DT24 (Diatribe dorian) gezien:
24x18" Kick
13x9" tom
16x16" & 18x16" floortoms
14x6.5" snaredrum


Moet het speciaal deze configuratie zijn ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Panda-Beer


Freggle heeft nog een mooie Tama Superstar in de aanbieding als ik het goed heb .  :?


hmm.. ik vind hem niet?


Moet het speciaal deze configuratie zijn ?


Nee dat hoeft niet persé, haha ;p
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Nijlpaard

Had je al in de aangeboden sectie gekeken. Er staan een aantal sets te koop. Ook met 24" bassdrum
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Juniper

Had/heeft een rockstar te koop staan. maar die is wel gereserveerd -O-

MattHelders

Even een vraagje, voor welke zouden jullie gaan?:

http://www.thomann.de/nl/yamaha_rock_tour_shell_setmsm.htm
http://www.thomann.de/nl/gretsch_renown_maple_rock_set_sop.htm

Lijken me met hetzelfde idee gemaakt, maar welke is 'beter'?

Leon

Die Gretsch is VET!

Jochem

Ik zou voor de Gretsch gaan =D

Dries

Het is deels een gevoelskwestie, toch raad ik je aan om eens te gaan luisteren naar de set's.
Overigens zijn er regelmatig Renown Maple sets te koop op de bekende veilingsites. Tanco heeft er deze week eentje verkocht hier.
Kan je een boel geld schelen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

MattHelders


Het is deels een gevoelskwestie, toch raad ik je aan om eens te gaan luisteren naar de set's.
Overigens zijn er regelmatig Renown Maple sets te koop op de bekende veilingsites. Tanco heeft er deze week eentje verkocht hier.
Kan je een boel geld schelen.


Ja dat zag ik al ;)

Oke, dus jullie zouden allemaal voor de gretsch gaan? ARGUMENTEN SVP  *O*

Omhoog