never be clever

Gestart door paulus53, sep 21, 2018, 17:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

Hoi
Weet iemand waar ik de drum sheet van herman's never be clever kan vinden?
Kom er even niet uit of er na de rust steeds op de 1 de crash zit en er is iets met die gitaar solo volgens de gitarist dat het eind maar drie maten duurt of zo( dat is denk ik onzin)

paulus53

Hoor net dat de gitarist bedoeld dat er in de solo van hem een maat van 2 tellen zit. Is dat zo?

Black Page

Yep....

paulus53

Yep....
Dat is bout, want ik hoor echt niet waar ie zit, als ik door tel kom ik gewoon uit :(

67Deadman

#4
sep 21, 2018, 22:53 Last Edit: sep 21, 2018, 23:05 by 67Deadman
Wij spelen dit nummer ook met de band. Solo is 8 maten C - G - D - A en daarna 2 opmaten naar het refrein.
Ben trouwens wel de toetsenist bij de band. Zal wel eens vragen wat de drummer allemaal doet.

paulus53

Wij spelen dit nummer ook met de band. Solo is 8 maten C - G - D - A en daarna 2 opmaten naar het refrein.
Ben trouwens wel de toetsenist bij de band. Zal wel eens vragen wat de drummer allemaal doet.
Gaarne , dank je.
Maar volgens mij is de solo 16 maten, maar ik ben benieuwd wat jullie drummert speelt.

Nijlpaard

Ach 16 maten in 2/4 is 8 maten in 4/4 :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4   16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Ben trouwens wel de toetsenist bij de band
:?  , laat ik nou denken dat jij ook drumt Deadman , of is dat bij een andere band en thuis ?


[quote RJ] : Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4   16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder[/quote] .

Mja , voor mij te ingewikkeld , ik speel hem altijd op gehoor :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

:?  , laat ik nou denken dat jij ook drumt Deadman , of is dat bij een andere band en thuis ?

 

Meer een thuis drummert. Moet dat weer oppakken. Ben eindelijk klaar met een 10 maanden durende verbouwing zodat ik daar ook weer tijd voor kan inruimen.

67Deadman

Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4   16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder.

Ja klopt, ik leg het verkeerd uit. Het zijn geen 8 maten van c-g-d-a maar deze volgorde, riedel of hoe je het ook wilt noemen komt 8 x voorbij, of inderdaad 16 maten,  voordat die bij de opmaat komt die geen opmaat heet.
Als we bv I alone speelden speel je 8 x G-D-C-Cmaj7 (Deze akkoorden zijn voor mij makkelijker te pakken en dan transponeer ik hem met -1 zodat ik gelijk gestemd ben met de gitaren) dan richtte ik mij weer op de zang en als ik dan het woord Hesitate voorbij hoorde komen in het 1e couplet dan wist ik dat ik uiteindelijk over moest naar de B naar A en dan het refrein. Het 2e couplet weer op het woord Baby.
Het is maar hoe je voor jezelf de songs onthoud 8)7. Zo zal iedereen wel zijn dingetje hebben.

paulus53

Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4   16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder.

En wederom...dank je wel

kaboemba

:?  , laat ik nou denken dat jij ook drumt Deadman , of is dat bij een andere band en thuis ?

 .

Mja , voor mij te ingewikkeld , ik speel hem altijd op gehoor :)  .

Wij spelen deze ook met de band, maar als ik er potdomme zo bij na moet denken en tellen stop ik er mee.
Al zou je niet precies het origineel spelen GRAAG ZELFS, dan wil je toch echt niet alles op de tel nauwkeurig uitzoeken ??

paulus53

Wij spelen deze ook met de band, maar als ik er potdomme zo bij na moet denken en tellen stop ik er mee.
Al zou je niet precies het origineel spelen GRAAG ZELFS, dan wil je toch echt niet alles op de tel nauwkeurig uitzoeken ??
Klopt, maar ik wil toch wel graag weten waar ik de fout i ga,  zodat ik dat even kan oefenen en daarna gewoon lekker kan spelen om vervolgens geen conflict met de gitarist te hebben.
Maar ieder zijn manier toch :)

Robert-Jan

Precies dat,
Het gaat hier om vorm dingen, dus acdenten en schema's  die iedereen speelt..dat moet  je gewoon weten als drummer wil je een liedje iedere keer tot een goed einde brengen.
En het is vaak gewoon een keer uitzoeken en dan weet je hoe het zit..best handig hoor dat je weet hoe een liedje in elkaar steekt.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Klopt, maar ik wil toch wel graag weten waar ik de fout i ga,  zodat ik dat even kan oefenen en daarna gewoon lekker kan spelen om vervolgens geen conflict met de gitarist te hebben.
Maar ieder zijn manier toch :)
O nee gelijk heb je hoor, ik bedoel het meer in zijn algemeenheid.
Als je er telkens mee de fout in gaat moet je het wel ff goed uitzoeken.
Maar ik wil, ondanks dat wij covers spelen, de spontaniteit er toch wel in houden dat bedoel ik er vooral mee.
Zodra je een cover precies gaat naspelen ben je gevaarlijk bezig, dan moet het namelijk wel heel goed, als je als band er wat vrijheid in laat blijft het leuk en maak je het jezelf wel makkelijker.

paulus53

O nee gelijk heb je hoor, ik bedoel het meer in zijn algemeenheid.
Als je er telkens mee de fout in gaat moet je het wel ff goed uitzoeken.
Maar ik wil, ondanks dat wij covers spelen, de spontaniteit er toch wel in houden dat bedoel ik er vooral mee.
Zodra je een cover precies gaat naspelen ben je gevaarlijk bezig, dan moet het namelijk wel heel goed, als je als band er wat vrijheid in laat blijft het leuk en maak je het jezelf wel makkelijker.
Helemaal waar kaboem, het gaat niet om het exact naspelen maar wel om hetzelfde spelen als de rest van de band. En de solo kan en moet  je in dit nummer niet veranderen want die is te herkenbaar dus moet de drummert het goed doen :)

paulus53

Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4   16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder.

Stel dat je gewoon alleen de bass op 1 en 3 doet en de snare op 2 en 4 en verder geen accent speelt. Dan veranderd er feitelijk niks en kan je gewoon doorspelen , alleen wordt de 1 dan de drie en moet je de crash daarop spelen na de solo. Toch?

Robert-Jan

Ja, maar als je dan toch telt en drie denkt kan je net zo goed éen denken toch? ;)
Maar inderdaad de beat loopt gewoon door met een 2/4 ertussen. Dat zou anders zijn als het een 3/4 of een 5/4 zou zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Ach eigenlijk is het gewoon luiheid van mij, ik tel nooit mee (okee zelden) en doe alles op gevoel.
Dat is soms verveeld om dat ik een bassist heb die heel theoretisch is en dus potdomme altijd weet waar het fout zit. En dan legt die dat uit terwijl ik het moet horen/voelen.

Maar goed ik red mij er redelijk mee, maar heel eerlijk soms zou ik best meer geschoold willen zijn dat heeft ook zo zijn voordelen.
Gelukkig speel ik ook nog bas en gitaar zodat ik soms gewoon op de handen van gitarist of bassist kijk, dat geeft ook weer wat houvast.

paulus53

Ja, maar als je dan toch telt en drie denkt kan je net zo goed éen denken toch? ;)
Helemaal gelijk. Maar zolang ik geen accenten sla zou de gitarist niks moeten merken eigenlijk :)


paulus53

Ach eigenlijk is het gewoon luiheid van mij, ik tel nooit mee (okee zelden) en doe alles op gevoel.
Dat is soms verveeld om dat ik een bassist heb die heel theoretisch is en dus potdomme altijd weet waar het fout zit. En dan legt die dat uit terwijl ik het moet horen/voelen.

Maar goed ik red mij er redelijk mee, maar heel eerlijk soms zou ik best meer geschoold willen zijn dat heeft ook zo zijn voordelen.
Gelukkig speel ik ook nog bas en gitaar zodat ik soms gewoon op de handen van gitarist of bassist kijk, dat geeft ook weer wat houvast.
Probeer ook wel op gehoor te leren spelen, maar merk wel dat ik veel houvast heb aan alles dat mij hier geleerd word. De juiste plek voor bass en soms een verspringende snare, Word hier goed geholpen en daar ben ik als beginner heel blij mee

dutchdrummer

Hoi
Weet iemand waar ik de drum sheet van herman's never be clever kan vinden?
Kom er even niet uit of er na de rust steeds op de 1 de crash zit en er is iets met die gitaar solo volgens de gitarist dat het eind maar drie maten duurt of zo( dat is denk ik onzin)
Zoals ik het hoor is de gitaarsolo 16 maten (4/4), plus nog 2 extra tellen tot het 'normale' couplet weer begint. (Dus: laatste maat: 1 2 3 4 1 2 (start couplet) 1 2 3 4)

Black Page

.... maar wel die accenten niet vergeten

paulus53

.... maar wel die accenten niet vergeten
Die zitten op de 4ne toch ?

Omhoog