Midi

Gestart door Wichert, sep 01, 2018, 13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Mijn Yamaha DTX502 module heeft geen midi in/out. Ik heb begrepen, om gebruik te maken van Toontrack2, dat je dan een midi verbinding moet kunnen maken.

Kan ik op de een of andere manier tocht optimaal gebruik maken van Toontrack2 of moet ik een nieuwe module aanschaffen met die mogelijkheid?

Robert-Jan

De usb to host uitgang is een midi uitgang.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

 Wel heeft deze module een relatief hoge latency, de response kan dus wat tegenvallen.

Wichert

Is het mogelijk, om de hoge latency van de DTX502 module te verlagen naar een acceptabel niveau?

djska

Is het mogelijk, om de hoge latency van de DTX502 module te verlagen naar een acceptabel niveau?
De waarde van de module is gewoon hoog, 10ms versus 3 voor een Roland TD-30 of een ATV AD-5 . Dus je kunt het proberen, maar het kan dus wat tegenvallen met deze module.

Wichert

Tja, maar een roland module is weer niet compatible met mijn Yamaha pads. Het mooiste is het uit te testen. Maar ik weet niemand die Toontrack2 gebruikt.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

drfill

ik ken ook niemand die 'toontrack 2' gebruikt ?  ik ken wel iemand die ezdrummer 2 demo heeft ge-download
in 2017 op laptop..    ik heb zelf 6 maanden erover gedaan om ooit alles te lezen/ leren van midi, vst, asio, daw's,
soundcards en midi-interfaces..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Het zou mooi zijn als iemand op dit Drum Forum een Yamaha DTX502 module gebruikt met Toontrack o.i.d.


Zal graag je ervaring hiermee willen delen.

Omhoog