MIDI interface voor BFD 2 *

Gestart door ancistrus, nov 29, 2011, 14:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ancistrus

nov 29, 2011, 14:15 Last Edit: nov 29, 2011, 15:29 by paQ
hallo.
ik ben nieuw op het gebied van e-drums.
nu wil ik mijn e-drum aansluiten op mijn laptop.
ik zit te denken aan de volgende audio interface van roland.
het is voor gewoon thuis gebruik.
http://www.rockpalace.com/product/Roland-UM-One

is dit geschikt hiervoor??
alvast bedankt voor de info.

paQ

wil je midi of audio?
Je heb het over een audio interface, maar komt met een midi interface.

In het tweede geval:
welke kit heb je / zit er niet al een midi interface in je kit?


Robert-Jan

dit is een MIDI interface..geen audio interface.
het enige wat deze kabel doet is de midi van je edrums naar je computer sturen en vise versa.
Geen audio.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ancistrus

ik ben in het bezit van een hayman dd10
en er zit wel een midi aansluiting op.
de bedoeling is dat ik andere geluiden kan laden vanuit bfd2 naar de kit.
en dan wel graag zonder latency

paQ

titel aangepast :)

Bert koncept


ik ben in het bezit van een hayman dd10
en er zit wel een midi aansluiting op.
de bedoeling is dat ik andere geluiden kan laden vanuit bfd2 naar de kit.
en dan wel graag zonder latency

Zonder latency is vrijwel onmogelijk met zo'n ding, maar je krijgt het normaal wel op een aanvaardbaar niveau.

Maar dat kan dus perfect met zo'n ding, veel hangt er met zo'n apparaat van af hoe snel je computer is. Hoe meer ram hoe beter.

Johan

Gezien het feit dat hij hem aan een laptop wil aansluiten ga ik er maar vanuit dat deze niet aan de minimale hardware voldoet om zonder latency te kunnen spelen. ;)althans i.c.m. dat roland kabeltje.

ancistrus

mijn lpatopje heeft een dual core 2.2Ghz proccesor en bezit ook nog 4 Gb ram geheugen.
lijkt mij voldoende.

maar is deze kabel wel een goed ding of weten jullie betere betaalbare alternatieven?

Johan

Had een zelfde laptop, maar dan met 3 gig geheugen en zelfde kabeltje en kreeg het niet zonder vertraging aan de praat. maar misschien doet die ene gig aan geheugen het hem net. Aan het kabeltje is verder niks mis. Heb het altijd gebruikt om Vexpresions naar mijn module te zenden. Denk dat je het gewoon moet proberen.

leeqnl

Ik maak zelf gebruik van een Toshiba laptop met core-2-duo processor (2.4 ghz) en 2 gb ram. Dat werkt met een voldoende aanvaardbare latency, zolang ik maar gebruik maak van de ASIO-4-All driver.

Ik heb zelf ook de Roland-UM-One midi kabel en deze werkt (bij mij) heel goed.

mr. Drums

Ik post hier ook maar ff:
Ik heb ongeveer hetzelfde 'probleem': ik wil m'n TD-6 aansluiten op m'n laptop om Ableton (muziekprogramma) aan te sturen geluiden af te spelen (dus hetzelfde dat je met een midi-keyboardje doet), want bestandsoverdracht kan niet (van pc naar TD-6).
Ik heb een MIDI-USB kabel (niet van Roland) maar het lukt mij niet. Iemand enig idee?

Hammar

Moeten we hier onderhand niet eens een faq vor maken.
midi to usb kabel wordt herkend als interface door de computer?
Midi out module naar midi-in van usb/midikabel? en midi out usb/midikabel naar midi-in module?
Drumkanaal 10 geselecteerd in ableton?
Niet de audio van je module op de koptelefoon hè, maar van de laptop! midi is immers géén audio, vergeet dat niet!

mr. Drums

Ga ik ff allemaal checken als ik weer tijd heb..
*drukdrukdruk* :O

insider

Ik heb mijn Roland TD6V via een Tascam UKMII op mijn Macbook aangesloten om zo live te kunnen spelen met SD2.0 en dat werkt prima. Nu zit ik echter met volgende vraag. Ik wil het geluid beluisteren via een hoofdtelefoon aangesloten op de Tascam. Tot op heden komt er enkel geluid uit de luidsprekers van de Macbook. Klopt het dat ik nog een kabeltje moet gebruiken om het geluid van de laptop terug naar de Tascam te sturen?

Of moet ik dit op een andere manier aanpakken? 

Robert-Jan

Ga op je macbook naar systeemvoorkeuren..kies geluid.... En onder uitvoer staat als het goed is je tascam..selecteer die en dan moet het via je koptelefoonuitgang van je tascam te horen zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mr. Drums


Moeten we hier onderhand niet eens een faq vor maken.
midi to usb kabel wordt herkend als interface door de computer?
Midi out module naar midi-in van usb/midikabel? en midi out usb/midikabel naar midi-in module?
Drumkanaal 10 geselecteerd in ableton?
Niet de audio van je module op de koptelefoon hè, maar van de laptop! midi is immers géén audio, vergeet dat niet!


Zie mijn reactie in dit topic.

Robert-Jan

Punt is dat er nauwelijks een faq voor te schrijven is.
Indien je midi kabels goed zitten is het volledig afhankelijk van de soft en hardware hoe verder te gaan.
Ik zag ik in het andere topic dat je een td 6 hebt met ableton ..ik heb een td 12 met logic bijvoorbeeld en ik kan je niet helpen simpelweg omdat de software totaal anders is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mr. Drums

Dus je zegt eigenlijk het volgende?


Omdat de software per combinatie (hardware/software) totaal anders is, is er nauwelijks een faq voor te schrijven.


Is er dan ergens op internet een overzichtelijk forum of handleiding oid. (toch een faq :+ ) waar ik stap voor stap kan leren hoe het moet?

Robert-Jan

Het is voor mij nog steeds een beetje de vraag, wat je nou precies wil..
Je zegt ableton aansturen, maar je moet iets specifieker zijn denk ik..
Wil je 1 of 2 padjes hebben waar je loops mee kan starten en stoppen of ben je op zoek naar een manier om je geluiden uit je td 6 te vervangen voor gesampelde drums?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mr. Drums

Ik wil inderdaad op een pad slaan en vervolgens een sample horen vanuit Ableton. Dus optie 2.

Omhoog