Racktom naar floortom

Gestart door ArcticLight, nov 28, 2011, 19:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ArcticLight

Hallo,

Ik heb een 13" die ik als 'floortom' gebruik door hem met een multiklem aan een bekkenstandaard vast te maken. Ik vind dit echter heel vervelend, omdat het altijd een hoop schuiven en verplaatsen is voordat ik de tom én het bekken fijn heb staan. Om die reden lijkt het me veel praktischer om van die 13" een echte floortom te maken, met z'n eigen pootjes. Ik ben dus opzoek gegaan naar een oplossing. :)

Als eerste vond ik de DSS Floortommount (van World Max volgens mij)

Deze valt echter af omdat de kleinste leverbare maat 14" is. -O-

Ik zocht verder en kwam de Dynamount van Gauger Percussion tegen.

Maar allemachtig wat een prijzen! 8)7 Dat vind ik het niet waard...

Zijn er nog alternatieven?

En stel dat ik dan toch aan boren toe zou komen, hoe moet dat dan precies?


Technobeat


Als ik mij niet vergis is hier al een topic over , ik kan hem alleen niet zo snel vinden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

rtniels

Wat voor tom is het? Dan kunnen we zeggen of boren al dan niet gerechtvaardigd is :)

CasB

Kun je niet gewoon een 2e standaard gebruiken waar je dan je tom aan ophangt? Dan kun je zowel je tom als je bekken neerzetten zoals je zelf wilt.

Hoefnix

#4
nov 29, 2011, 11:58 Last Edit: nov 29, 2011, 11:59 by Hoefnix
Ik heb een snare stand zo'n 15 cm ingekort en vind dat heel prettig.
De sustain zou slechter zijn, maar tijdens het drummen hoor ik geen verschil tov rack.

Als je nog een snare stand over hebt gewoon proberen. De Tom staat heel stevig bij mij.

ArcticLight


Wat voor tom is het? Dan kunnen we zeggen of boren al dan niet gerechtvaardigd is :)

Het is een Tama Rockstar tom, uit 89 ofzo... niet iets heel speciaals.

Tweede standaard zou een optie zijn maar dan stuit ik tegen een ander probleem. Ik heb namelijk maar beperkte ruimte en dan zouden standaardbenen elkaar in de weg staan. :/

Snare stand gaat niet laag genoeg helaas.

Is zelf brackets erop zetten een ingrijpende klus, of is dat relatief makkelijk?

harmen 18

Het stelt niet veel voor.

- houders kopen
- uitmeten en aftekenen
- 6 gaten boren
- Houder vastschroeven
- poten erin
- spelen maar!

Maar als je het niet aandruft zou je het bij de muziekwinkel waar je de houders koopt kunnen laten doen. (als je natuurlijk een beetje een nette winkel hebt)

Anders gewoon iemand die je kent vragen die met een boormachine kan omgaan.

Paintpro

Inderdaad lekker zelf boren.
Is ongeveer een uurtje werk.

Zorgen dat je het hele zaakje netjes aftekend, ogen open en boren maar.

Hoefnix



Snare stand gaat niet laag genoeg


Ik heb er eentje 15 cm ingekort. Het was nog geen 10 minuten werk en ik kan nu meer dan laag genoeg :)

musiqman

Thijs van der Heijden van Customdrums.nl heeft het voor mij gedaan. Was heel erg tevree met het resultaat.


ArcticLight

Dus de wrap hoeft er niet af? Dan overweeg ik serieus om zelf misschien er poten aan te zetten. Dan zou ik voor 3 Pearl brackets en 3 Pearl floortombenen plus verzendskosten 61,80 kwijt zijn bij Thomann. Dat vind ik relatief goedkoop. :)

@ Hoefnix: ik heb nog wel een extra snarestand over maar die is met geen mogelijkheid in te korten, helaas. :/

@ musiqman: dat zou een optie kunnen zijn, maar Amsterdam ligt niet echt voor de deur (ik woon in Noord Limburg). :P

harmen 18

Ik zie geen rede om de wrap er wel af te halen.

Gewoon erdoorheen boren en houders eroverheen zetten.

ArcticLight

Okay, dat klinkt inderdaad niet zo ingewikkeld dan. :) Binnenkort maar eens deze en deze bestellen dan. Bedankt voor jullie hulp allemaal! :D

Dries

Drie degelijke poten en brackets hebben een behoorlijke massa in verhouding tot een 13'' tommetje.
Die extra massa die moet meeresoneren bij iedere slag zou je weleens terug kunnen gaan horen in de sustain van de trommel.
Hoe groot (en hoorbaar) de invloed in werkelijkheid is, kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het is wel iets om vooraf bij stil te staan.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

ArcticLight


Drie degelijke poten en brackets hebben een behoorlijke massa in verhouding tot een 13'' tommetje.
Die extra massa die moet meeresoneren bij iedere slag zou je weleens terug kunnen gaan horen in de sustain van de trommel.
Hoe groot (en hoorbaar) de invloed in werkelijkheid is, kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het is wel iets om vooraf bij stil te staan.

Daar heb je inderdaad een goed punt, maar ik denk dat dit echter wel mee gaat vallen ivm met de diepte van de tom (12"). Ik heb ze trouwens toch niet zo gestemd dat er veel sustain is. Denk dat ik toch voor de pootjes ga dus. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken! :)

rtniels


Okay, dat klinkt inderdaad niet zo ingewikkeld dan. :) Binnenkort maar eens deze en deze bestellen dan. Bedankt voor jullie hulp allemaal! :D


Bestel deze: http://www.thomann.de/nl/pearl_lg403_standtombeine_air.htm
Slechts een paar euro duurder en een wereld van verschil!

ArcticLight

Oh mooi, bedankt voor de tip! Die passen zo te zien wel in dezelfde brackets?

Dries


Oh mooi, bedankt voor de tip! Die passen zo te zien wel in dezelfde brackets?

Ja, die zijn uitwisselbaar.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

ArcticLight

Mooi! Binnenkort maar eens wat centjes bij elkaar zoeken dan. :P

ArcticLight

Ik heb nog even jullie mening/expertise nodig. De bracket die nu al op de 13" tom zit (waarmee je hem in een L-rod hangt) wordt nu dus overbodig... zou ik die lekker laten zitten, of eraf schroeven en de gaten dichten met iets?

Mijn gevoel gaat uit naar laten zitten, maar als eenmaal de brackets voor de poten erop zitten ziet het er wel raar uit als er dan nog zo'n bracket aan zit voor niks. Niet dat veel mensen dat op gaat vallen maargoed. :P

De pootjes en brackets komen hopelijk morgen al binnen btw. :)

NathanR

Ik zou hem er dan afhalen, alleen al voor de looks ;)

ArcticLight

Haha jou reactie was wel enigszins te voorspellen Nathan :P (is niet negatief bedoeld hoor! ;) ).

Ik heb zojuist de bracket eraf geschroefd, maar je ziet de omtrek ervan nog helemaal. Ik heb nu bedacht de ketel zeg maar 'om te draaien', dus wat eerst de bovenkant was, is nu de onderkant. Want dan zit de plaats van de bracket perfect! Ik heb de badge omgedraaid, maar er bleven nog wat plakresten achter. :/ Nog even kijken hoe ik die ga verwijderen, maar dat zijn problemen voor later. :) Dat hebben die Taiwanese goed geplakt zeg. :P

NathanR

Hahahaha!
Mooi dat ik dan zo voorspelbaar ben ;)

FoREVer


Ik heb de badge omgedraaid, maar er bleven nog wat plakresten achter. :/ Nog even kijken hoe ik die ga verwijderen, maar dat zijn problemen voor later. :) Dat hebben die Taiwanese goed geplakt zeg. :P


Maak het warm met een fohn en dan kan je het er makkelijk afhalen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nickk


Maak het warm met een fohn en dan kan je het er makkelijk afhalen


Wel oppassen dat de wrap niet gaat bobbelen denk ik.

Omhoog