Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rascul


Wow, mooie kit! Classy.
Een beetje off-topic; ben jij toevallig de broer/het broertje van Hidde?


Stimmt. Broer. Volgens mij is Hidde z'n voet ook ergens op die foto's te zien, hehe.

Ontopic: baas boven baas, die DW is ook echt fantastisch. Zou 'em zo meenemen.

harmen 18

 mooie dw............. mooi kleurtje lijkt mij ook, zo op de foto  te zien


Wat voor drummicrofoon klemmen heb je gebruikt/laten gebruiken om het te laten zitten?

Of blijven de samson klemmen die bij je microfoons zitten goed zitten?

waarvoor gebruik je die 18inch eigenlijk. ik heb nog nooit het idee gehad "had ik maar een tweede bassdrum" tenzij je twee drumstellen will kunnen samenstellen natuurlijk.

Tijs

Bedankt voor de reacties  :)

In principe passen alle klemmen er wel op. Thuis heb ik gewoon de klemmen die bij mijn audix microfoons zaten erop zitten. Past prima.

Wat betreft de 18" bassdrum. Een voorbeeld waar ik die gebruik is bij het nummer "Hier" van Blof die we spelen met mijn bandje. Vlak voor het refrein heb je een half time stukje, daar gebruik ik dan telkens me 18" bassdrum met me 10" Snare.

Bij nummers zoals Set fire to the rain van Adele gebruik die 18". Vind ik wat subtieler dan een 22" bassdrum.

En het is wel lekker om af en toe een klein kitje te gebruiken die bestaat uit die 18" bassdrum, 2 toms en een snare. Wat meer een jazz opstelling, hoewel ik zelf niet echt een held in jazz ben.

Dries


daar gebruik ik dan telkens me mijn 18" bassdrum met me mijn 10" Snare.


Mooie set hoor!
Ik begrijp je keuze voor een extra 18'' bassdrum best. Persoonlijk vind ik een bassdrum bijbestellen/kopen veel te duur. Vooral in combinatie met een 22'' is 18'' een uitkomst.
De grote 'lekker vet', de kleine 'open' en 'wollig' stemmen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

musiqman

#204
sep 29, 2011, 20:23 Last Edit: sep 29, 2011, 20:24 by musiqman
Nice!! Moet zelf zeggen dat ik na jaren een 20'' gebruikt te hebben nu een 18'' gebruik die ik ook niet alleen voor jazz (onversterkt of licht versterkt) pop en rock (versterkt) goed mee vind komen en zo breed in zetbaar is. Wat dat betreft is eiken een uitkomst, scheelt toch weer wat gewicht.

Nickvm

heb mijn kit wat aangepast.
alle boomstands hebben de arm nu recht in de stand zitten, heb er dus rechte stands van gemaakt.
Ook heb ik een china een splash en een bell minder opgesteld staan, aangezien ik alleen eigenlijk de bekkens gebruik die nu opgesteld staan.



Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

FoREVer


heb mijn kit wat aangepast.
alle boomstands hebben de arm nu recht in de stand zitten, heb er dus rechte stands van gemaakt.
Ook heb ik een china een splash en een bell minder opgesteld staan, aangezien ik alleen eigenlijk de bekkens gebruik die nu opgesteld staan.




Heb je die toevallig bij rimshot gehaald ( de kit dan he )
die hadden er geloof ik ook zo eentje staan :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nickvm


Heb je die toevallig bij rimshot gehaald ( de kit dan he )
die hadden er geloof ik ook zo eentje staan :P


Dat is inderdaad deze set  8)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

FoREVer


Dat is inderdaad deze set  8)


dan weet ik wat voor heerlijke sound ie heeft. :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nickvm


dan weet ik wat voor heerlijke sound ie heeft. :P


Dat bedoel ik ;) (y)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Cookie

Een Beni Black Russian in de opstelling zoals ik hem nu gebruik (racktom 12", floors 14" & 16", bass 20", snare 13"x6) met Amedia Bekkens



Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

animal

Nice!! Welke toms zitten er oorspronkelijk nog meer bij, 10"???

Dries

Mocht je ooit van die snare af willen mag je gerust een berichtje sturen  :)
Baal nog steeds dat ik een 13x6 inch heb laten gaan. Het kwam toentertijd financieel niet zo goed uit.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Cookie


Nice!! Welke toms zitten er oorspronkelijk nog meer bij, 10"???

Een 8"x8" en een 10"x8". De rack die ik gebruik is overigens 12"x8".


Mocht je ooit van die snare af willen mag je gerust een berichtje sturen
Baal nog steeds dat ik een 13x6 inch heb laten gaan. Het kwam toentertijd financieel niet zo goed uit.

Hahaha! Nou, die gaat niet weg hoor!
Ik heb ook nog een 14"x5" Black Russian en een Beni marple steambent 10"x6" :)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

musiqman

Da Bitch (13x6,5) stond paar weekjes geleden bij Muller. Vorige week was ie weg.

Cookie


Da Bitch (13x6,5) stond paar weekjes geleden bij Muller. Vorige week was ie weg.

Die vond ik minder klinken dan die ik heb.
En die van mij is naar mijn wensen gemaakt. Dat maakt het natuurlijk ook wat specialer  :)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

musiqman

Toch was het door zn dikte en afwerking ook enigst in zn soort. Ik vond m iig fijn om mee te werken. Weet dat ie eenzelfde ketel in 12" had destijds.

Harre


Hahaha! Nou, die gaat niet weg hoor!


*gaat vast een paar dozen drank inslaan*

Hoeveel voor de complete set Cookie?

:P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Cookie


*gaat vast een paar dozen drank inslaan*

Hoeveel voor de complete set Cookie?

:P

Hahaha!!!  :+
Egnie!  :P

Zeg nooit 'nooit', maar de kans is klein dat deze ooit weggaat.
Er komt nog wel een keer een acryl set van Kirchhoff bij. Maar dan moet het geldboompje eerst gaan bloeien...  ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

FoREVer

Nouw, de looks vind ik schitteren, dus ik stel voor

ff off-topic: zullen we ruilen :P  8)7 :Y 8)

on-topic,

Die kirchoffs zijn ook vet, wil ik ook nog een van heb alleen t zelfde probleem ( geen bloeiende geldboom :P )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hammar

Kirchoff Acryl? Zou je dat nou wel doen?
Er was iemand hier die 'm linea rectra terugbracht omdat de ketels scheurden!

Nijlpaard

Ik weet nog een Kirchhoff Fusion in Arctic blue te koop voor onder de 1000 O-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Erik


Een Beni Black Russian in de opstelling zoals ik hem nu gebruik (racktom 12", floors 14" & 16", bass 20", snare 13"x6) met Amedia Bekkens






wow...mooi dat mat-zwart. Misschien ooit zelf eens mijn kit matzwart maken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paintpro

Ook ff een plaatje van mijn set:



Specs:
Adams 8000
10/12/14/22 in Black Sparkle

Pearl 1000 en 2000 series hardware.

:D

rtniels

Héél mooi!
Craviotto snare??

Omhoog