Lugs met een pluk watten inside .

Gestart door Technobeat, apr 26, 2018, 23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Deze tip kwam ik al een paar keer tegen bij , en daar heb je hem weer , rdavidr ..
Hij zei : Als je op een snare of tom slaat trillen de veertjes in de lugs ook een beetje mee , hetgeen resulteert in extra en niet bedoelde resonanties .
Om dit tegen te gaan kun je onder de veertjes een pluk watten doen en zodoende trillen de veertjes niet meer en kun je volop genieten van de pure klank die een snare of tom-ketel voort brengt .

En om lolbroeken voor te zijn die komen met de uitspraak ' hé watte ' , neen ,,,, watten  :X   .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

 :? Nooit last van gehad  :?

Hoefnix

Als je daar veel last van hebt  :?

Deze snare lost het op  :+




Hammar

Arbiter autotune, cool!

drfill

ik ben nog nooit 'veertjes' tegengekomen ik mn lugs ?(misschien in bepaalde vintage merken)
en draadbussen worden gewoon strakgetrokken door velspanning..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Je ziet t steeds minder inderdaad, maar met name de 'dubbele' lug heeft het wel.
Ook het plukje watten was 'vroegah' vrij standaard.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Ja dat veertje bedoel ik , het houd de twee tension rod inserts op hun plaats .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Arbiter autotune, cool!

Ik heb er twee gehad, idee is leuk ik weet niet meer wat ik er mis aan vond maar ik speelde er nooit op, dus er zal iets mis mee zijn geweest.

Overigens nooit last gehad van trillende veertjes, ze zullen vast trillen maar ik heb er geen last van.

Paul

Die veertjes worden nog zelden gebruikt, waarschijnlijk mede omdat het kan gaan rammelen. De snare van rdavid was natuurlijk ook een erg goedkope snare van minder dan $40.

Ja, zo'n veertje gaat meetrillen. Maar tenzij die tegen ander metaal gaat rammelen kan ik me niet voorstellen dat dat hoorbaar vervelende resonanties geeft. Ik zou er mijn snare niet voor uit elkaar halen. Aan de andere kant, als je de snare toch uit elkaar hebt is het een kleine moeite..

Omhoog