Vintage drum meeting.

Gestart door Hammar, apr 23, 2018, 08:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Gisteren nog even wezen neuzen op deze meeting.

Een mooi eerbetoon aan Thijs van der Heijden (r.i.p.) door Kim Weemhoff, Cyril Directie en Roy Dackus.
Cyril had zijn Custom Drums set mee uiteraard, die hij samen met Thijs bouwde voor het t.v. progamma "De nieuwe stratovarius".



Mooi verhaal ook dat Ton Dijkman zijn gloedjenieuwe Craviotto set demonstreerde en dat Thijs zei:"Breng hem maar langs bij mij, dan klinkt hij straks een stuk beter!!"

Technobeat

#1
apr 23, 2018, 19:51 Last Edit: apr 23, 2018, 19:53 by Technobeat
Citaat
author=Hammar link=msg=79833 date=1524464074]
Gisteren nog even wezen neuzen op deze meeting.
Hammar , heb jij deze foto genomen of ben jij die brede gast met dat snelle ' kapsel ' ? :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hjs

Hammar , heb jij deze foto genomen of ben jij die brede gast met dat snelle ' kapsel ' ? :+  .
Dat is toch Kim Weemhof uit Haarlem  8)7

Technobeat

Dat is toch Kim Weemhof uit Haarlem  8)7
Jij zegt het , ik ken de beste man helemaal niet vandaar mijn vraag .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hjs

Jij zegt het , ik ken de beste man helemaal niet vandaar mijn vraag .
zijn website is wel vintage, wie gebruikt er nog flash  :F
http://www.kimweemhoff.nl/

Ken hem wel van naam, en hij verkoopt regelmatig wat via facebook.
Maar waarvan ik hem ken weet ik zo niet meer

HHBBXX

Das Kim inderdaad, mijn maatje Yoan zei hem nog gedag vandaar dat ik zijn naam hoorde.
Gisteren ook nog gaan kijken, maar het aanbod viel me tegen. Was minder dan vorig jaar toen ik er zelf at met handel, alleen kwam er toen erg weinig volk op af... Te mooi weer! Gisteren leek het me wat drukker, maar de mooie spullen waren ook flink aan de prijs. Ik ging dus weer zonder aankoop naar huis. -O-
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Hammar

Ik heb de foto gemaakt, dus ben geen Kim. Ik ging ook zonder iets naar huis. Had mijn zinnen wel op een K-hihat gezet maar er was alleen één dark setje, helaas....

Musiqman liep er ook rond en werd nog even op z'n nummer gezet door Cyril.

kaboemba

Tsss meneer Directie komt ook maar gewoon uit Deventer, althans kwam.

Hammar

Nou, dat ligt iets anders hoor.

De heren die 'het moment voor Thijs' deden waren hun drums aan het neerzetten/stemmen en even kort aan het overleggen hoe of wat. Inmiddels had een gedeelte van het aanwezige publiek zich al wat rond dit tafereel verzameld in afwachting van.
Op dat moment besloot MM even zijn skills te showen op één van Thijs' snaredrums wat niet écht op prijs gesteld werd.

kaboemba

In dat geval, heel terecht.
Je blijft gewoon van de spullen van een ander af.
En ik vond het gewoon leuk om te melden dat Cyril, net als ik, uit Deventer komt.

musiqman

Het lag iets anders.

Die snare was van mij geweest en mocht m van Bram (de man achter de show en de huidige eigenaar) even bespelen (even dat oude gevoel weer terug krijgen)

Cyril was te laat en nogal gestressed en zei op een iets te onvriendelijke manier of ik daar mee wilde stoppen. Hij bood later ook netjes zijn excuses aan.

Hammar

Oké, top! Zag er onvriendelijk uit idd.

Druk mannetje die Cyril wel....

stefan

Druk mannetje die Cyril wel....
Dat is vaak met mensen die te laat zijn... Dat is om de aandacht van je horloge af te houden.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

baszuidwijk

Het lag iets anders.

Die snare was van mij geweest en mocht m van Bram (de man achter de show en de huidige eigenaar) even bespelen (even dat oude gevoel weer terug krijgen)

Cyril was te laat en nogal gestressed en zei op een iets te onvriendelijke manier of ik daar mee wilde stoppen. Hij bood later ook netjes zijn excuses aan.

Toch altijd weer fijn, zo'n nuancering :Y

Fred

Sjonge! ik kom er net achter via dit draadje dat Thijs overleden is.. Wat droevig..

Ik heb hem een aantal keren gesproken over voornamelijk trommels bouwen, wat toch ook wel mijn passie is..
Bijzondere man, Ook vond ik de nieuwe stradivarius een leuk programma. Wel jammer dat Cyril niet bij het lijmen en draaien heeft geholpen.. Want dat is het echte werk..
En dat in de olie zetten van de ketels was voor spek en bonen :) De ketels waren nog niet eens aan de binnenkant afgedraaid.

Wel een erg vette set geworden!

R.i.p. Thijs


Fred



Hammar

Ja, Thijs liet er zo weinig mogelijk zien van zijn bouwmethode, terecht want er zijn genoeg amateur- en hobbybouwers die maar wat aan klooien en op zoek zijn naar de krenten in de pap!

Fred

Mark, ik begrijp dat zeker en had dat waarschijnlijk zelf ook gedaan.

Het doel van het programma was echter dat de muzikant samen met een bouwer een instrument ging maken. En dat was in de drumaflevering minimaal. Als je de andere afleveringen gezien hebt zie je de muzikanten veel meer werken aan hun instrument.
En dat vond ik persoonlijk veel leuker om te zien. In dat opzicht viel de drumaflevering mij een beetje tegen.

Maar dat ligt misschien ook meer aan mij.
Ik kijk af en toe ook wel bouwverslagen op YouTube hoe iemand een gitaar of meubel maakt. Als houtman vind ik dat interessant.

Hammar

Ik vond het ook tegenvallen.

Omhoog