Geluid

Gestart door Jazz, feb 04, 2018, 13:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ben benieuwd naar als ik voor de optredens mijn e-kit wil gaan gebruiken module ad5 ipv acoustisch.  Is t dan voldoende om mijn kit aan te sluiten op n best wel aardige monitor ?
Als t zo is dat ik van alles moet gaan instellen doe ik t zowiezo niet.
Ik vind t sjouwen met de a-kit best wel zwaar.
We staan niet in n arena maar soms wel redelijk groot. Over t algemeen bescheiden en van de zomer veel buiten.
There is no music without jazz

Harre

Ik had indertijd de gewone uitgang naar de PA en de koptelefoonuitgang als monitor op een speaker. Punt is alleen dat die wel het één en ander aan moet kunnen, anders heb je een rotgeluid. Gewoon een koptelefoon gebruiken kan ook, als je er niet mee zit dat je die tijdens het spelen op hebt. Als je er één hebt die niet afgesloten is hoor je de rest van de band ook nog.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

Ik zal eens kijken hoe t met de monitor zit.
Als t geluid goed is zal de band t vollume in t rep.hok ook wel waarderen.
There is no music without jazz

drfill

met e-drums moet je jezelf kunnen horen, maar de band moet je ook kunnen horen..
het mooiste is dan 2 monitors (eentje achter je, en eentje naast je naar voren.. of
tegenover in andere hoek..) maar dat is wel meer sjouwen, dan.. hier heb je als drummer
toch 'last' van ..  hopelijk helpt de rest v/d band..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Is t niet zo dat ik gebruik kan maken van de monitor van onze gitarist ?
Die heeft denk ik meerdere aansluitingen.
Donderdag is de repetitie van de band. Daar maar eens overleggen.
There is no music without jazz

kaboemba

Zoals ik eerder aangaf, ik heb een redelijke basversterker, wel 1 met tweeter, en dat werkt goed.
Gebruik ik voor de kleine optredens en ik zet de versterker gewoon naast mij, iets schuin naar mij toe, band en ikzelf horen het meer dan prima.
Voor de grotere maak ik gebruik van monitor systeem van behringer en heb ik een koptelefoon op, werkt heerlijk.
HEt grote voordeel met inear/koptelefoon monitors is dat het heerlik rustig op het podium is.

Het sjouwen vind ik totaal niet zwaar, alle toms hangen vast aan het rek.
De bekkens haal ik er voor vervoer van af, armpjes blijven zitten en klap ik naar beneden, module blijft er incl bekabeling ook op.
Kan dit makkelijk tillen en past net rechtop in de auto eigenlijk perfect.
Heb dus alleen de snare, hihat en bass los.
Ik kan op die manier alles incl mijn p.a. met monitoring kwijt in een grote auto.
Heb zelfs nog wat licht mee.
Maar ik probeer dan ook alles heel klein te houden, heb met p.a. ook goed gekeken naar compact versus kwaliteit en vermogen.


Jazz

Ik verheug me hier echt op hoor kaboemba.
Komt vast wel goed.
There is no music without jazz

animal

Maar ik probeer dan ook alles heel klein te houden, heb met p.a. ook goed gekeken naar compact versus kwaliteit en vermogen.


Klinkt me bekend in de oren, deze 'weg' ben ik ook gegaan. Vroegah gebuikte we een uitgebreide PA-set, 4 grote monitoren, licht-set, multikabel, statieven etc.etc. Dit alles werd in stevige flightcases vervoerd in een flinke tandemasser.
4 jaar geleden was ik het sjouwen, na 30 jaar, wel zat en ben op zoek gegaan naar 'vervoerbaarder' oplossingen.
Uitgangspunt was dat Drums+PA+monitoring (in-ear)+statieven+ spullen van bassist (gitaar+versterker) + 2 personen in een Peugeot 807 moesten passen en dat is gelukt. Wel wat meer tassen (voor statieven) en kleine koffertjes maar goed, dat is ook wat beter voor de rug. :Y

ddrsonor

Klinkt me bekend in de oren, deze 'weg' ben ik ook gegaan. Vroegah gebuikte we een uitgebreide PA-set, 4 grote monitoren, licht-set, multikabel, statieven etc.etc. Dit alles werd in stevige flightcases vervoerd in een flinke tandemasser.
4 jaar geleden was ik het sjouwen, na 30 jaar, wel zat en ben op zoek gegaan naar 'vervoerbaarder' oplossingen.
Uitgangspunt was dat Drums+PA+monitoring (in-ear)+statieven+ spullen van bassist (gitaar+versterker) + 2 personen in een Peugeot 807 moesten passen en dat is gelukt. Wel wat meer tassen (voor statieven) en kleine koffertjes maar goed, dat is ook wat beter voor de rug. :Y
Welke PA is dat dan geworden en wat kan die (kwa grootte gelegenheid/aantal pers) aan?

kaboemba

Bij mij is het geworden, behringer x18 met behringer monitoring, twee ev subs en 2 fbt tops.
Geluid is prima en tot nu toe meer dan genoeg.
Vooral de behringer spullen ben ik zeer over te spreken.
Draait een 5 mans/vrouw band op.

animal

Welke PA is dat dan geworden en wat kan die (kwa grootte gelegenheid/aantal pers) aan?
Een 3 KW-set uit de Linea serie van het merk Fohhn, goed voor een gelegenheid van 350 - 400 man (500 als het meer een luister evenement is ipv een tent-zuip-feest).

Jazz

Pfoe, zo'n krachtige monitor zal ik echt niet nodig hebben.
There is no music without jazz

animal

Een PA is ook niet een monitor Jazz, een PA is voor de uitversterking van een hele band t.b.v. van de toehoorders. Over een monitor wordt maar een enkel instrument/zang of een deel van de band uitverstrekt t.b.v. de muzikanten.

Jazz

Aha, weer wat geleerd.
There is no music without jazz

djska

Aha, weer wat geleerd.
Public Address systeem :-)

ddrsonor

Een 3 KW-set uit de Linea serie van het merk Fohhn, goed voor een gelegenheid van 350 - 400 man (500 als het meer een luister evenement is ipv een tent-zuip-feest).
Ok, merci. Eens in verdiepen....

animal

Voor het geld kan het eigenlijk niks wezen, maar de specificaties en de foto's zien er wel goed uit.
Ik zie dat een muziekwinkel in de buurt zo'n setje heeft staan, misschien dat ik toch eens met m'n aD5 module langs ga, gewoon uit nieuwsgierigheid.

https://www.bol.com/nl/p/vonyx-vx1200-actieve-750w-full-range-2-weg-speakerset/9200000075521578/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-49080066860-S-384544190350-9200000075521578&gclid=EAIaIQobChMIyKiMoabu2gIVcADTCh1mEA5eEAQYAiABEgKaGPD_BwE&gclsrc=aw.ds

ddrsonor

Een 3 KW-set uit de Linea serie van het merk Fohhn, goed voor een gelegenheid van 350 - 400 man (500 als het meer een luister evenement is ipv een tent-zuip-feest).
We hebben uiteindelijk voor het (grote)"café-circuit".... gekozen voor 2 RCF Evox 12 setjes.

animal

Ook leuk, heb zelf als drummonitor 1x de rcf evox 8, prima spul maar wel een andere league dan de fohhn.

kaboemba

Mooi compact maar mijn ervaring is toch dat het volume (omvang) van de kast heel veel invloed heeft, het gewicht overigens ook.
Heb toch de ervaring dat je ten opzichte van echte speakers, daarmee bedoel ik 12 en 15 inch, mid mist.

Zie wel dat deze goed gewaardeerd wordt en het gewicht en de omvang is toch ook wel van belang.

animal

Inderdaad  'compact' en 'laag gewicht' waren voor zowel ddrsonor als mij belangrijke aankoopargumenten.

kaboemba

Overigens bij de bose systemen L1 systemen schijn je die systemen prima naast of zelfs achter je neer te kunnen zetten en dan zou niet of nauwelijks feedback krijgen.
Hebben jullie die ervaring ook met dit systeem, waardoor je dus eigenlijk geen monitoring nodig hebt ?

animal

#22
mei 08, 2018, 11:39 Last Edit: mei 08, 2018, 11:42 by animal
Robert-Jan ... kom er maar in  :Y . RJ is nog enige tijd betrokken geweest bij de introductie van het bose L1 systeem in nederland, door op te treden met de bose-band .
Wij delen geloof ik dezelfde mening.

kaboemba

Ik wil niks weten over het bose system, het gaat mij alleen om de vraag of het te doen is om de rcf naast of zelfs achter op het podium te zetten.
Bose system is echt niet geschikt voor een band.

Robert-Jan

Jawel hoor, als je 6 van die Bose palen achter je hebt staan gaat het prima, maar dat was niet je vraag.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog