Bekkens

Gestart door Jazz, jan 04, 2018, 19:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Heb langer geleden zildjian low-noise bekkens gehaald.
Als je met de koptelefoon op speelt hoor je t blikgeluid minder maar als je over de box speelt, veel te veel. Er zit geen gevoel in.
Na het me irriteren aan de rubberen roland cymbal wat t gepok betreft toch maar 1 cymbal er opnieuw op gezet.
Het kan natuurlijk altijd beter maar mijn hemel wat een verschil. Klinkt toch wel heel wat prettiger/beter dan de low-noise.
Zo zie je maar weer.
There is no music without jazz

67Deadman

Vond ik toen ook. Wel de looks, dat wel

HHBBXX

Heb langer geleden zildjian low-noise bekkens gehaald.
Als je met de koptelefoon op speelt hoor je t blikgeluid minder maar als je over de box speelt, veel te veel. Er zit geen gevoel in.
Na het me irriteren aan de rubberen roland cymbal wat t gepok betreft toch maar 1 cymbal er opnieuw op gezet.
Het kan natuurlijk altijd beter maar mijn hemel wat een verschil. Klinkt toch wel heel wat prettiger/beter dan de low-noise.
Zo zie je maar weer.
Wat bedoel je nu eigenlijk? Wat Bevalt je nu beter, het rubber of de low noise? Uit jouw verhaal haal ik dat je de low noise te blikkerig vindt en het gepok van de roland rubbers irriteerden je. Toch is het rubber fijner? Heb ik het dan goed begrepen zo?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

In 1e instantie irritatie wat t gepok op t rubber betreft
De low noise bekkens leken een aardige vervanging. Andere look, ander gevoel, trigger.
Op ietwat langer termijn irritatie over t blikgeluid van de low noise bekkens. Vooral als je
over de box/monitor speelt. Dan hoor je dat te goed. Alles klinkt t zelfde.
Dus maar eens de rubberen pads teruggeplaatst. Het verbaaste me wat een verschil dat maakt. En het geluid is "warmer" en heel wat beter. Was dat in de loop der tijd vergeten.
Het verschil blijkt heel groot.
Denk dat ook hierin vast wel wat te verbeteren valt maar ik doe t er maar (even) mee.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Transparante Polymax Kit van Bison of Pattex doet wonderen :-)

Ik heb het op mn DIY A-->E Ride zitten op het bowgedeelte waar ik op sla.

Wereld van verschil in vergelijking het metalen aanslaggeluid.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Hoe moet ik me dat voorstellen ?
Smeer je een laagje lijm over de cup ?
There is no music without jazz

Technobeat


@ Jazz , Hierbij het verschil in sound tussen de drie soorten metalen Zildjian A/E bekkens , te weten : Zildjian Gen16 BB vs Gen16 AE vs L80 .
De cymbals zijn in de video alleen getest als low noise cymbal maar kunnen ook gebruikt worden met een Gen-16 mic. er onder zoals ik ze in gebruik heb bij mijn Gen16 AE set-up ( de middelste in de test ) .
De sound ' zingt ' wat langer door dan bij de L80 vind ik zelf .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Even ter verduidellijking Tech; jij maak nog steeds gebruik van nikkel Gen 16's zoals  ze een aantal jaren geleden op de markt verschenen?
Deze dus:

Of hebbik iets gemist en hebbie ze in de loop der tijd ge-update?
Ik wou ze nl. ook maar er is laatst zoveel verandert,verbetert en bijgekomen op de markt zal ik 3 keer na moeten denken wat of welke cymbals (type & merk) ik zal nemen... .

Technobeat


Idd , die set heb ik nog steeds en dat  is de 2e set in de Drum-Tec demo video .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Idd , die set heb ik nog steeds en dat  is de 2e set in de Drum-Tec demo video .
Okee, En nog steeds content met ze (Gen16). Ik heb in de loop der tijd nogal wat kritiek vernomen over bovenstaande set ( vandaar ook dat ze vernieuwde serie  op de markt hebben). Je heb ze nu al een aantal jaar en kan daarom/daardoor een oordeel vellen waar ik/we redelijkerwijs van op aan kunnen: HowDo TheyDo after all those years?

Technobeat

#10
jan 07, 2018, 14:19 Last Edit: jan 07, 2018, 21:30 by Technobeat
Op de DCP module zitten standaard presets EN je kunt update`s downloaden die door Zildjian in de loop der tijd beschikbaar zijn gesteld .
Na een paar update`s heb ik een paar sounds gevonden die ik wel aanvaardbaar vond , echter ..... voor de 16 inch crash kon ik niets vinden wat goed klonk dus die heb ik getriggerd en een toffe crash sound uit de module gegeven *)  .

BTW , ik vind de nikkel versie overigens beter klinken dan de nieuwere bronzen Gens maar dat is misschien persoonlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Maar beschik jij nou ook over dat sensortje (direct source pick-up)*, die verbinding tussen de pick-up dmv een draadje naar een schroefje in éen v d gaatjes van de cymbal?

Deze:

Technobeat


Nope , ik heb de voorganger van deze Zildjian mic .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Hoe moet ik me dat voorstellen ?
Smeer je een laagje lijm over de cup ?
Jep, aanbrengen met een lijmpistool. Zit op mijn ride op een deel van de bow en op een deel van de bel.
Scheel een berg aanslageluid.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

HHBBXX

Jep, aanbrengen met een lijmpistool. Zit op mijn ride op een deel van de bow en op een deel van de bel.
Scheel een berg aanslageluid.
Ziet dat er dan niet vreemd uit? En sla je dan altijd op exact hetzelfde stuk? Dan mag het bekken niet draaien tijdens het spelen. Dat doen die van mij namelijk wel.
Of heb jij daar geen last van?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Dreamdrummer

Mijn ride draait niet idd... mn crashses ook niet trouwens.

Tja het is geen "cleane" look maar minder sticknoise woog zwaarder in mij afweging.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

HHBBXX

Mijn ride draait niet idd... mn crashses ook niet trouwens.

Tja het is geen "cleane" look maar minder sticknoise woog zwaarder in mij afweging.
Ja, dat kan ik wel begrijpen.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat


Low noise cymbals vergelijk video van Drum-Tec , Zildjian BB - Zildjian L80 en ' hun eigen ' Agean cymbals .
En ik moet zeggen dat ik die laatste verreweg het beste vind klinken , mooi strak en helder :)  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik vind t alledrie waardeloos. Ik vind t bagger klinken. Wow, ik ga lekker.
Het speelt alsof je op n stuk blik speelt. Het geluid vind ik nergens op lijken.
Toen ik overstapte van rubber naar de L80 was ik wel enthousiast maar dat gerdween vrij snel.
Er zit totaal geen gevoel in die cymbals. Lang leve de VH11 want de hi hat vond ik echt n ramp.
There is no music without jazz

Technobeat

Lang leve de VH11
En dat eindeloze geplok op dat rubber was voor mij juist de reden om over te stappen naar , de toen gloed nieuw geïntroduceerde nikkelen , metalen Zildjian Gen-16 cymbals .
Voor mij een verademing , ik ga nooit meer terug naar rubber cymbals .
Die Agean cymbals zijn ' dik ' qua sound en met de Gen-16 mics er onder zouden ze beter klinken dan de originele Zildjians .

Ieder zijn / haar opvatting wat fijn speelt :)  .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#20
jan 19, 2018, 22:16 Last Edit: jan 19, 2018, 22:18 by Jazz
--Die Agean cymbals zijn ' dik ' qua sound en met de Gen-16 mics er onder zouden ze beter klinken dan de originele Zildjians--

Deze combinatie ken ik niet dus kan ik ook niet beoordelen. Misschien zou ik daar eens naar kunnen kijken. Wat de rubberen pads betreft, het gepok, hier ben ik ook niet blij mee hoor.
Maar dat wordt flink sparen zo te zien.
There is no music without jazz

animal

#21
jan 20, 2018, 10:37 Last Edit: jan 20, 2018, 10:39 by animal
Wel jammer dat ze bij dit vergelijk geen decibelmeter hebben betrokken. Ik vind de Agean bekkens (op m'n iPad) ook het beste klinken, maar heb tevens de indruk dat deze ook het meeste volume produceren (nog behoorlijk wat ook) en dat is nou juist niet de bedoeling.

BTW, wat klinken die diabolo drums belabberd  :+

Technobeat

Wellicht zijn de Agean bekkens ook echt wat dikker van materiaal .
Dat ze (daar door) wat meer geluid produceren neem ik graag voor lief in de wetenschap dat ik er een set goed klinkende metalen low noise cymbals voor terug krijg , want laten we reëel zijn ..... alle andere merken en dus ook de Zildjians klinken (laat ik het vriendelijk zeggen) minder ;).
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#23
jan 20, 2018, 17:31 Last Edit: jan 20, 2018, 17:43 by Otje
..... alle andere merken en dus ook de Zildjians klinken (laat ik het vriendelijk zeggen) minder ;).
En is het ook zo dat ze snel scheuren of stuk gaan? Ze lijken niet erg solide. En ik lees 'hier & daar'dat ze nogal is willen scheuren na verloop van tijd en dat een FLINKE MEP op éen van de crash-cymbalen direct fataal kan zijn. Ik heb er op dit forum nog niets over vernomen maar in andere media wordt er  melding gemaakt van het feit dat ze gauw kapot gaan.
Ik vind ze ook schitterend maar ja als ze als ze na een flinke mep al scheuren gaan vertonen.. . Ik ben geen hardhitter maar af & toe wil ik wel eens flink 'los'gaan.

Afijn , de E-cymbalen die mij wel aanspreken ( ook maar van horen & zien) zijn die van FIELD -http://fieldelectronicdrums.com/?product_cat=cymbals- hier niet te krijgen maar ja.. ook niet te betalen zo duur als dat ze zijn
Jobeky schijnt ook nog een aardige optie te zijn.. .maar nog weinig kritiek of/en commentaar 'voorbij' zien komen.

NB; Wat een droombaan heeft die Ralph Shumacher -van Drum-Tec zeg! De  'godschanse dag' een beetje drumstellen testen. En dan nog de  'best of the best' van wat er op E-drum gebied te krijgen is!

Technobeat


Een aantal jaar geleden had ik in mijn hihat topbekken een scheur zitten .
Maar omdat hij toen nog binnen de twee jaar productgarantie zat is hij netjes door de importeur vervangen voor een nieuw exemplaar .
Bij de crashes en ride heb ik gelukkig , even afkloppen , nog geen scheuren gehad en hoop dat ook zo te houden .
Het beste is je zelf aan te leren om niet vol op het bekken te slaan maar te ' vegen ' .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog