Neo Soul snares

Gestart door Daqura, dec 18, 2017, 14:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Daqura

Ik vind de snares van drummers als Robert 'Sput' Searight (Snarky Puppy) en Chris Dave helemaal tegek en wil me er ook aan gaan wagen.

Nu kwam ik deze video tegen en word ik meteen weer warme van die edgy popsound in de snaredrum van deze drummer (iemand enig idee wie...? Gekke chops ook op het eind ook)

Wat voor materiaal en afmetingen moet ik aan denken als ik deze sound wil beetpakken?

Groet!
Luc

hjs

Welke video ?

Joris

Bedoel je zo'n hoog gestemde "funky" snare?

In dat geval zou ik voor een niet al te diepe snare gaan. 14x5 ofzo, en dan gewoon een Coated ambassador erop heel hoog stemmen, eventueel met een beetje demping. Ik denk dat je zo'n sound wel uit de meeste snares kan halen, is een beetje aan jezelf om uit te zoeken of je liever een metalen of een houten snare wilt.

Sowieso is Chris Dave is in dit geval een beetje moeilijk voorbeeld aangezien die meestal met een stuk of 3 heel verschillend klinkende snares speelt.

musiqman

Ik denk dat hij de laag gestemde ''ballad'' snares bedoelt.

Een 6,5'' diepe snare niet te laag stemmen om wat sparkle te behouden, dempring of portomonee er op en gaan heeft voor mij altijd gewerkt.

Daqura

oh link vergeten.. Zulke snares bedoel ik https://www.youtube.com/watch?v=ewRqc2Z93o0

musiqman

#5
dec 20, 2017, 12:55 Last Edit: dec 20, 2017, 13:04 by musiqman
Ahh de hoger gestemde ''crack'' snare. (Mac is te gek trouwens, hier met Tony Royster op drums, van o.a. Jay Z en Katy Perry)

Veel van die dudes die op Remo spelen gebruiken een P77 vel bovenop. Die komt uit de marching wereld en heeft Remo na veel vraag uit de (met name Gospel)scéne naar de drumset markt gebracht. Veel coated (al heb ik zelf een clear versie gekocht) en dan de snare iets boven medium tot high gestemd.


Daqura

@musiqman tegek man, Tony Royster.. Tuurlijk klonk al als hem.

Tof ga ik dat vel eens proberen!

Omhoog