Drumruimte

Gestart door Jazz, nov 11, 2017, 15:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Aangezien ik genoodzaakt ben om naar een andere ruimte te zoeken om mijn
drumstel te kunnen plaatsen en af en toe overdag te kunnen spelen, zoek ik
ruimte die daarvoor geschikt is.
Locatie:  rond Venray - Horst

Mocht iemand iemand kennen die mij daarmee kan helpen..........
Laat het vooral even weten.
Alvast mijn enorme dank.
    Jazz
There is no music without jazz

drfill

misschien kan iemand je wel helpen aan een adres..   anders zijn er meer mogelijkheden..
bv. cultuur, jeugd centra in de buurt,  dorp..    vragen bij boeren met veel schuren/ bijgebouwen
(zie google maps op sateliet fotos)     vragen bij bedrijven op bedrijfsterreinen ..
vragen bij scholen,  of muziekscholen..    of bij caravan stallingen /standplaatsen ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Top dat je meedenkt.
Ik ben behoorlijk aan t rondvragen. Hoop dat ik ergens een reaktie krijg.
Verder , muziekschool is rescent gesloten en die vroegen voorheen 15-20 euro per uur. Is nogal wat.
Er is 1 jeugd/cultuurcentrum en daar kan ik t niet laten staan. Wijkcentrum is niet drumproof en m'n drumstel zou er niet veilig staan.
Zie t niet zitten dat half Venray er op gaat rammen.
Het is dus echt de bedoeling dat t veilig kan blijven staan.
Voorlopig nog wat rondvragen en hopen op n reaktie.
There is no music without jazz

drfill

wat is dat singvenray ?  overal waar muzikanten zitten,  weten ze misschien ook wat..
die moeten ook oefenen..   euterpevenray  bijv..   ik vind google sateliet handig om
mee in te zoomen en zoeken ..
https://www.google.nl/maps/place/Koninklijke+Harmonie+Euterpe/@51.5214388,5.9732413,2433m/data=!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1skunst+near+Venray!3m4!1s0x0:0x85aca9bb2901da9f!8m2!3d51.527541!4d5.9727672
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Singvenray, geen idee.
De harmonie, daar kan mijn drumstel niet blijven staan
There is no music without jazz

Henk0210

Wat dacht je van een kerk :).
Als je dan de afspraak maakt dat je een paar keer per jaar mee speelt met een dienst kan hij daar vast wel ergens blijven staan.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Jazz

Ik ben allergisch voor kerken. Orgineel idee hoor maar dat gaat m niet worden.
Ik geloof niet niet in n positieve uitwerking van religieuze instituten. Ik wil daar ook niet aanwezig zijn..
Ik zal daar ook niet verder op in gaan , dit is denk ik de niet de juiste plek
Ik dank je wel voor t meedenken !
There is no music without jazz

Henk0210

Geen probleem. Iedereen zijn eigen ding ;).
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Technobeat

#8
nov 12, 2017, 21:55 Last Edit: nov 12, 2017, 23:47 by Technobeat
Nee , ik denk dat Jazz het meest gebaat is bij een deel van een ( boeren ) schuur of loods waar ze in alle rust kan oefenen op een tijdstip en dag dat het haar uitkomt en waar ze er van op aan kan dat zij de enige is die op de set speelt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Precies !!
Datis precies wat ik zoek.
There is no music without jazz

Nijlpaard

#10
nov 13, 2017, 13:25 Last Edit: nov 13, 2017, 13:27 by Nijlpaard
Jij en 100 andere drummers ;)

Zoek even bij lokale muziekcentra en poppodia. Vaak hebben zij wel wat ruimtes in de verhuur.

Edit: had je al gedaan zie ik. Dan wordt het lastig. Misschien toch op zoek naar wat meshheads en silent cymbals om te oefenen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Ze heeft al een Roland E-kit met Zildjian L-80 cymbals voor thuis , maar voor de A-kit zoekt ze een leuke oefenruimte .

Jazz , ik ken jou thuissituatie natuurlijk niet maar is er de mogelijkheid om een slaapkamertje op te offeren en die zo goed als mogelijk geluids dicht te maken en dan daar je akoestische kit op te parkeren ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Nee, daar hebben we de ruimte niet voor. Mijn e-kit past precies in de bovenkamer. Iets groter of dieper gaat niet.
De andere zijn al bezet.    Misschien t bed eruit gooien.
There is no music without jazz

Paul

Oef, volgens mij is dit ongeveer de moeilijkste vraag waar bijna elke drummer tegenaan loopt. Ik woon al jaren in de stad en ik heb de hoop opgegeven dat ik voorlopig weer akoestisch thuis kan drummen. Ik heb nu eindelijk met moeite een plekje in de slaapkamer om mijn drumstel neer te zetten. Nu nog een set dempmatten.

Zelfs in een dorp moet je denk ik gewoon heel veel geluk hebben. Een boerenschuur is al snel te koud en vochtig, verwarmen kost een vermogen. Muziekscholen bieden soms een mogelijkheid tot repeteren, maar wel op de spullen aldaar aanwezig. Sommige buurthuizen willen nog wel eens repetitieruimtes hebben met opslag, maar dan op vaste tijd in de week en altijd je drums opbouwen.
Ik heb in Nijmegen ook eens in een garagebox gerepeteerd. Stel muzikanten huurden een garage op zo'n pleintje met meerdere garages, beetje geïsoleerd/akoestisch aangepakt en gaan. Was er wel koud en vochtig, die arme Pearl Export stond er weg te roesten.
Ik kan me ook herinneren dat iemand op het forum ooit heeft verteld dat hij een vrachtcontainer of iets dergelijks op een industrieterrein had staan en daarin het drumstel. Binnenkant uiteraard een beetje akoestisch bekleed.


Bij jou in de buurt zit Muziekcentrum Venray-Best, wellicht hebben zij een idee, of kunnen zij eens rondvragen?

Walter RS

#14
nov 14, 2017, 10:01 Last Edit: nov 14, 2017, 10:04 by Walter RS
Ik voel me eigen weer ineens zeer gefortuneerd dat ik een complete zolder heb die ik heb ingericht als muziekzolder waar mijn (elektrische) gitaren hangen en versterkers (stacks) staan en waar mijn akoestische drumstel staat waar ik elke dag lekker op kan spelen.

Ik heb een hele tijd geleden een hele mooie brief opgesteld met tekst en uitleg en daarbij een bepaald tijdsframe voorgesteld om te spelen. Daarbij mijn contactgegevens voor degene die er echt problemen mee hebben. Deze brief heb ik bij 42 buren in de omtrek in de bus gedaan. Enige mails die ik heb gehad was met complimenten (?!?!?!?)  *O*  8)7 

Jazz


". Bij jou in de buurt zit Muziekcentrum Venray-Best, wellicht hebben zij een idee, of kunnen zij eens rondvragen? "

Ben daar wel vaker geweest. Kan inderdaad eens gaan vragen.
There is no music without jazz

Technobeat

Dat is natuurlijk super tof Walter , heb je netjes voor elkaar gekregen 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Heb je jouw ruimte geiisoleerd neem ik aan.
There is no music without jazz

Walter RS

Volgens die brief wel.

Maar in het echt niet...  :P   (tenzij het dichtdoen van de vitrage in de dakkapel meetelt als isolatie)

Jazz

Als die n meter dik zijn.
En je woont in n rijtjeswoning ?
There is no music without jazz

Walter RS

Ik heb een rijtjeshuis inderdaad. De clou is een beetje om op te starten met wat lichte funk en jazz alvorens de deathmetal erin te knallen  ;)  :Y

Jazz

Hahaha. Denk niet dat dat hier gewaardeerd zou worden.
Weet t wel zeker. Ik zou dan ook niet echt durven te spelen, toch maar wat rekening houden met.......
Ik weet nog dat vorig jaar 1 of 2 straten verder iemand speelde. Nou, daar was niemand blij mee. Heeft ook niet lang geduurd.
There is no music without jazz

Technobeat

Volgens die brief wel.

Maar in het echt niet...  :P
Hopelijk lezen ze niet per ongeluk dit topic mee 8)7  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Haha, zoiets als; he Walter jij ook hier ! Wat toevallig.........
O ja, ik zou t fijn vinden om even terug te komen op.........
Kleinigheidje hoor.....
There is no music without jazz

djska

Ik heb een rijtjeshuis inderdaad. De clou is een beetje om op te starten met wat lichte funk en jazz alvorens de deathmetal erin te knallen  ;)  :Y
LOL, hilarisch...

Omhoog