Heeft iemand ervaring met de 2box TrigIT rand triggers?

Gestart door MatiZ, aug 31, 2017, 07:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MatiZ

Beste Medeforummers,

Voor een nieuw A-naar-E project ben ik op zoek naar nieuwe triggers. Ze moeten compatible zijn met de ATV aD5 module.
Roland heeft de RT-30 triggers maar deze kosten nogal wat...

Zijn de 2box triggers vergelijkbaar met Roland en wat is de kwaliteit hiervan? Ik weet inmiddels dat een en ander met de aansluitmethode te maken heeft...
Tip/ring/sleeve...

Even voor de beeldvorming:
https://www.drum-tec.com/triggers/2box

Of wellicht heeft iemand ervaring met andere triggers, let me know :)

Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Joris

Het zijn triggers, er kan weinig misgaan lijkt me. De vraag is alleen hoe lang blijven die piezo elementjes/foam sensors het goed doen. Bij Roland triggers blijven ze heel lang goed, die van Ddrum triggers niet zo lang. Deze lijken meer op Ddrum qua ontwerp, maar ik heb geen ervaring met deze dus ik kan daar weinig van zeggen.


Technobeat


Voor de duidelijkheid : De ATV aD5 module ondersteunt alle heads , maar qua rims alleen de snare , alle andere rims dus niet , maar wellicht wist je dit al en heb je alleen de snare-rim nodig .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MatiZ

Ik heb toch maar een setje triggers bij onze vrienden van Thomann besteld. Voor 99 euro voor 5 triggers kun je niet tobben..

Ik zie op de compatibility list van ATV dat deze triggers (evenals de Rolands) ondersteund worden...
Ik ga er vanuit dat het met de kwaliteit wel goed zit, 2Box heeft natuurlijk wel een goede naam in E-drums

Als ik ze binnen heb zal ik wel een een korte reactie geven :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Joris

Ik ben meer benieuwd of ze het over 2 jaar nog goed doen, ik neem toch aan dat ze in nieuwstaat gewoon goed werken.

drfill

het zal ook van de gevoeligheid range van je module afhangen..  ik had bv. T-drum triggers (ook met foam en piezo tegen vel)
maar had hier niet genoeg signaal mee..   d-drum triggers hebben een iets grotere piezo, zo te zien..
roland rt30 heeft gewoon (30mm ?) piezo's en een roland cone..  maar dan triggert een standaard pd-128 toch nog beter..
.. alleen die hot-spot .. (ik denk dat ik een losse 13" ATV snare ga kopen, met 3 piezo's ..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Volgens mij zijn die T drum triggers ongeveer een exacte kopie van Ddrum en hebben ook bijna dezelfde al niet helemaal dezelfde piezo/foam/sensor ding.

drfill

#7
sep 03, 2017, 11:00 Last Edit: sep 03, 2017, 11:12 by drfill
ze lijken als 2 druppels op deze ddrum triggers, idd (vond ik tegenvallen..)
was hiermee in de war..   bedoelde 2box  triggers..   
https://www.thomann.de/pics/bdb/144915/10252074_800.jpg

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

#8
sep 03, 2017, 11:02 Last Edit: sep 03, 2017, 11:21 by drfill
https://www.drum-tec.com/2box-trigit-dual-acoustic-trigger-set
2 box heeft er wel koperen piezo's op zitten..   is misschien beter ..
(kan niet 2 links plakken in 1 post..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Dit is  wat extern er op gezet wordt ? Vastklemmen en stekker erin ?
There is no music without jazz

drfill

ja..  hoe 'goed' dit werkt hangt ook af van de maat van het mesh-vel
(trilling in mesh word sneller zwakker als met mylar vellen, diameter telt dus..)
het soort mesh vel..  (zit ook verschil in 'signaal' in)
en hoe gevoelig zijn de trigger inputs van je module (in te stellen..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ben benieuwd wanneer je de triggers geleverd krijgt.
https://www.thomann.de/blog/nl/tijdelijke-verzendvertragingen/

Technobeat


Kan gebeuren , wat aanloop moeilijkheden , zal binnen niet al te lange tijd wel opgelost zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MatiZ

Ik heb de triggers afgelopen vrijdag geleverd gekregen en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de bouwkwaliteit. De behuizing is volledig van aluminium en de piezo's zitten aan goede schuimrubberen 'tonnetjes'

Ik kan ze helaas nog niet testen maar ik ga er vanuit dat het zeker goed gaat komen :)

Nu op voor de aD5...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog