Op zoek naar specifiek conga sample

Gestart door Macmaverick, aug 10, 2017, 16:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Macmaverick

Hallo allen,

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik ben op zoek naar een specifiek conga geluid. Meer bepaald in een specifieke noot gestemd: E of B
Is dergelijk sample te vinden op het net (één enkele slag volstaat)? Kan ik dat zelf maken met bepaalde software (in garageband lukt het me niet)?
Bedoeling is om dit sample te laden in mijn roland spd-sx en dat pad dan te bespelen.
Dank voor jullie tips/hulp

Mvg
Mav

Robert-Jan

Volgens mij gaat het wel lukken met Garageband.
Ik heb net de hele bups geüpdatet en dan kan je als je een software instrument aanmaakt kiezen voor percussie en dan Perfomance patch en daar zie je een 'Conga perfomance'. Als je die kiest zie je ook meteen een aantal parameters waaronder een pitch.
daar ka je er dus eentje van opnemen en exporteren.. dan ben je er denk ik.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Macmaverick

Dank Robert-Jan

Ik fronste de wenkbrauwen toen je die 'Conga performance' vermeldde. Die had ik immers niet op mijn versie. Het percussie-spoor bevatte weinig geluiden.
Al maanden ben ik blijkbaar bezig met een verouderde versie van Garageband (eigenlijk de versie die op mijn Mac stond toen ik die kocht vorig jaar). Er kwam op mijn Mac ook geen melding van een update. Daarom heb ik die opnieuw geïnstalleerd en dan pas vond ik die Conga performance en veel meer percussiegeluiden. Dus dát was al wat ik zocht qua geluid.

En inderdaad, via pitch control zoeken naar de gewenste toon/noot (niet zo makkelijk op gehoor, of is daar ook een truukje voor?)

Grt
Mav

Robert-Jan

Misschien werkt het met de tuner?

https://support.apple.com/kb/PH25011?viewlocale=en_US&locale=en_US

Ik moet zeggen dat ik de congaperfomance pas zag toen ik aan het uitvogelen was of dit met garageband wel zou kunnen lukken. Ik zag de perfomance wel staan maar had de sounds nog niet...enfin het werkt ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog