Dankwoord (Yamaha DTX502 module/EZdrummer2

Gestart door Wichert, aug 10, 2017, 15:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Helaas, het is me niet gelukt om mijn Yamaha DTX502 module te laten werken met EZdrummer2. Ik had graag de diverse sounds willen bespelen met EZdrummer2 in combinatie met mijn favoriete music (via Spotify). Toch niet de goede module of laptop, of sowieso niet mogelijk om het via mijn DTX502 module te laten werken. Ook dat ik niet beschik over de gewenste technische kennis, spreekt niet in mijn voordeel. Desondanks drum ik lekker verder!


Ik wil hierbij iedereen bedanken die gereageerd hebben op mijn vragen.

Drum groet

Wichert 

Robert-Jan

Hi,
Jammer, maar het is ook niet eenvoudig. Ondertussen gaan de ontwikkelingen op edrum gebied gewoon door en wie weet is er over een tijdje iets wat simpel te bedienen is( en betaalbaar)  voor iedereen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Bedankt Robert-Jan. Uiteindelijk wil toch een Roland kit aanschaffen. Het oogt toch wat professioneler en wat meer mogelijkheden qua instellingen denk ik. Misschien ben ik wel te kritisch!

Groet,

Wichert

Technobeat


Ga dan minimaal voor een TD-9KV of hoger ( TD-11KV - TD-15KV - TD-25KV ) .

Voordeel van Roland is dat je eventueel bij verkoop je aankoopprijs weer terug krijgt .
Dit omdat Roland goed in de markt ligt en degelijk in elkaar zit .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Belachelijk dat dit niet lukt. Je hebt mijn vraag niet eens beantwoord. Wordt de module wel herkent door de Laptop???
Heb je de Yamaha module uitgekozen in het EZD2 menu? Heb je actie gezien op je EZD2 interface als je de pads bespeelde???

Wichert

Beste Hammar,

Mijn excuses voor het niet tijdig reageren op je bericht. Het enigste wat werkt is EZdrums op mijn laptop. Bekkens en toms bewegen en geven geluid. Echter mijn drum kit reageert totaal niet. Ik heb ook in settings, Yamaha aangeklikt. Maar nog steeds geen respons. De aansluiting tussen mijn module gaat via een host/usb kabel. Moet ik wellicht nog wat instellen in de module zelf? En hoe zie ik of mijn laptop mijn module herkent?

Met vriendelijke groet,

Wichert   

Wichert

Beste Hammar,

Mijn excuses voor het niet tijdig reageren op je bericht. Het enigste wat werkt is EZdrums op mijn laptop. Bekkens en toms bewegen en geven geluid. Echter mijn drum kit reageert totaal niet. Ik heb ook in settings, Yamaha aangeklikt. Maar nog steeds geen respons. De aansluiting tussen mijn module gaat via een host/usb kabel. Moet ik wellicht nog wat instellen in de module zelf? En hoe zie ik of mijn laptop mijn module herkent?

Met vriendelijke groet,

Wichert   

Hammar

Check je PB, volgens mij moet je een Yamaha midi usb driver installeren op je laptop!

Omhoog